In december 2021 een WifiPod aangeschaft en via de SmartWifi App op mijn iPhone geinstalleerd. Tevens alle kamers gescand / ingesteld. Installatie ging goed met de SmartWifi App; netwerk werkt nog steeds goed / naar behoren.
Nu wil ik een extra kamer scannen (om de antennes elektronisch te optimaliseren voor ook deze nieuwe ruimte); en als blijkt dat deze ruimte onvoldoende krachtig WiFi signaal heeft, zo nodig een extra Pod aanschaffen.
Echter de SmartWifi App 'kan modem niet vinden' (zie screenshots / bijlagen). De App ziet gek genoeg wel al de in het netwerk aanwezige apparaten (en heeft, concludeer ik daaruit, dus wel verbinding met het modem).
Bij start thuisscan zie ik een timer rondlopen met de tekst: 'nog wat technische zaken regelen' en dan steeds vlak voordat de timer 'rond' is, de tekst: 'Oeps! Er is iets misgegaan'.
Na contact met de Klantenservice, blijkt dit een probleem te zijn dat met name met Apple (iOS) / iPhone voorkomt. Het zou opgelost moeten zijn in App versie: 2.28.13 (0). Deze versie staat op mijn iPhone (v. 15.6) en lost het probleem niet op.
Reeds gedaan aan acties:
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd op mijn iPhone
Reset van het Modem (= Connectbox; ook harde reset naar fabrieksinstellingen, .... met de frustratie dat ik alle gepersonaliseerde data opnieuw kon wijzigen).
Wie weet een oplossing om de SmartWifi App aan de praat te krijgen voor een thuisscan?