1
Vraag
2
Reageer en help mee
Bert Klaver

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SmartWifi app kan modem niet vinden

In december 2021 een WifiPod aangeschaft en via de SmartWifi App op mijn iPhone geinstalleerd. Tevens alle kamers gescand / ingesteld. Installatie ging goed met de SmartWifi App; netwerk werkt nog steeds goed / naar behoren. 

 

Nu wil ik een extra kamer scannen (om de antennes elektronisch te optimaliseren voor ook deze nieuwe ruimte); en als blijkt dat deze ruimte onvoldoende krachtig WiFi signaal heeft, zo nodig een extra Pod aanschaffen. 

Echter de SmartWifi App 'kan modem niet vinden' (zie screenshots / bijlagen). De App ziet gek genoeg wel al de in het netwerk aanwezige apparaten (en heeft, concludeer ik daaruit, dus wel verbinding met het modem). 
Bij start thuisscan zie ik een timer rondlopen met de tekst: 'nog wat technische zaken regelen' en dan steeds vlak voordat de timer 'rond' is, de tekst: 'Oeps! Er is iets misgegaan'. 

Na contact met de Klantenservice, blijkt dit een probleem te zijn dat met name met Apple (iOS) / iPhone voorkomt. Het zou opgelost moeten zijn in App versie: 2.28.13 (0). Deze versie staat op mijn iPhone (v. 15.6) en lost het probleem niet op. 

Reeds gedaan aan acties:
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd op mijn iPhone
Reset van het Modem (= Connectbox; ook harde reset naar fabrieksinstellingen, .... met de frustratie dat ik alle gepersonaliseerde data opnieuw kon wijzigen). 

Wie weet een oplossing om de SmartWifi App aan de praat te krijgen voor een thuisscan? 

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Die thuisscan loopt niet helemaal zoals die zou moeten lopen.

 

Ik test de ruimtes altijd met een speedtest via het apparaat waarmee ik een internet verbinding wil, dat geeft ook duidelijker hoe snel de verbinding is en of dat voldoende is voor wat ik ermee wil doen.

 

Deze 2 tests zijn, op dit moment, het meest stabiel: Speedtest - Doe de internet test | Ziggo

Speedtest Custom KPN - Test your internet speeds

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Vaak wil een modem herstart wel helpen. Mijn ervaring is wel dat de app nog behoorlijk buggy is.

Bert Klaver
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas: het gaat hier niet om het meten van internetsnelheid. Daar zijn voldoende alternatieven voor (en mijn favoriet is overigens: https://fast.com/nl/ ). 

Waar het wél over gaat:   .... met de SmartWifi App kunnen kamers/ruimten gescand worden waarmee de antennes van de Connectbox en de SmartWifi Pod via de meting electronisch 'gericht' worden voor optimaal gebruik in díe gescande kamers. Daar is de SmartWifi App voor nodig (en die doet het dus niet in combinatie met de iPhone / iOS). 

Volgens Jevin van de klantenservice (Suriname; via callcenter Ede) is dit een al langer bekend probleem, ook bij de ontwikkelaar van de App. Deze bug zou in versie 2.28.13 (0) zijn opgelost, hetgeen dus NIET het geval is. Jevin weet niet wanneer de volgende update van de App komt, en of dit probleem dan opgelost is. 

Bert Klaver
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

zie mijn oorspronkelijke bericht: reset en terug naar fabrieksinstellingen van het modem en wissen van de app en opnieuw installeren lost het probleem niet op. 
Inmiddels weet ik van de Klantenservice dat dit een al langer bekend probleem is (ook bij de ontwikkelaar van de App) en dat dit probleem in versie 2.28.13 (0) zou zijn opgelost, hetgeen dus NIET het geval is.
Jevin van de klantenservice weet niet wanneer de volgende update van de App komt, en of dit probleem dan wel opgelost is. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Bert Klaver "Waar het wél over gaat:   .... met de SmartWifi App kunnen kamers/ruimten gescand worden waarmee de antennes van de Connectbox en de SmartWifi Pod via de meting electronisch 'gericht' worden voor optimaal gebruik in díe gescande kamers."

 

Dat is een heel nieuw inzicht, is daar ergens documentatie over?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic