Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
RDCh
Level 2

SmartWifi app kan modem niet vinden, dus kan pods niet installeren

De SmartWifi app kan mijn modem niet vinden. Tijdens het zoeken is het modem wel te zien, maar het duurt eindeloos en uiteindelijk kan hij geen verbinding maken. Daardoor is het ook onmogelijk om een SmartWifi pod te installeren. Verder doet de internetverbinding het overigens prima, met hoge snelheid.

 

Het modem is al gereset door de klantenservice, ook gereprovisioned, zonder effect. Ze geven aan er op afstand ook niet goed bij te kunnen, en verwijzen me naar dit forum waar het antwoord aanwezig zou zijn 🙂

 

Gek genoeg doet ook de web interface raar: ik kan wel inloggen maar bij zowel Home als Verbonden Apparaten verschijnt “Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem.”

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@RDCh Ik heb een terugkoppeling ontvangen van onze specialisten. Het probleem met de SmartWifiPod moet opgelost zijn. Kun jij testen of het nu lukt om de SmartWifiPod te installeren?

Bekijk in context

Ga naar reactie
Uitgelicht
RDCh
Level 2
Topicstarter

@Paul De app maakt nog altijd geen verbinding en de web interface blijft haperen, maar kennelijk hebben jullie de pod handmatig toegevoegd want die staat er nu tussen - en werkt! Ik de instellingen niet bekijken of aanpassen, maar er is in elk geval verbinding. Hartelijk dank!

1 Kudos
Ga naar reactie
20 Reacties 20
Meldingen
Aan Uit
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Als modem de Smart Wifi App modem niet kan vinden, kan je beste even het Modem van de stroom halen voor 30 seconde of iets langer, de Pods even uit het stopcontact.

Sluit ook de Smart Wifi App (je kan device even herstarten)

Start het Modem opnieuw op tot ie geheel online is ( dit duurt ongeveer 10 minuten )

Stop 1 voor 1 de Smart Wifi Pods weer in het stopcontact en als deze online zijn, dan start je de Smart Wifi App dan zal ie het weer moeten doen.

RDCh
Level 2
Topicstarter

Beste Dave, 

 

Dank voor je reactie. Helaas helpt dit niet. De app wil nog altijd het modem niet vinden. Tijdens het zoeken zie je hem wel staan, maar na heel lang wachten krijg je toch een “modem niet gevonden” mededeling.

 

Je hebt het over het aansluiten van de pods totdat ze weer online zijn. Voor de duidelijkheid: er is geen sprake van pods die het eerder gedaan hebben. Het gaat om één nieuwe pod, die ik niet geïnstalleerd krijg omdat de Smart Wifi App het modem niet herkent en er dus nooit een “voeg apparaat toe” optie komt.

 

Wat kan ik nog meer proberen?

 

Hartelijk dank!

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@RDCh  Hebben de Pods en modem wel gewerkt, ga anders even naar je modem toe en log in op http://192.168.178.1 met je gegevens of Pincode

Ga naar Geavanceerde instellingen  en klik dan op Draadloos vervolgens op Draadloos Signaal onderaan staat deze tekst

 

Schermafbeelding 2022-05-15 om 12.46.04.png

 Staat deze ingeschakeld. Als deze uit staat, zet hem aan, instellingen opslaan en herstart je modem, dat kan door de stekker even eruit te halen 30 seconde maar je kan ook naar Beheer gaan en dan de optie Opnieuw Opstarten aanklikken en daar staat onderaan Modem opnieuw opstarten.

 

Mocht dit niet werken dan hoop ik door de tag dat mede lid @Bert  wil mee kijken, hij gebruikt ook de wifi Pods en kan misschien nog aanvulling geven.

0 Kudos
RDCh
Level 2
Topicstarter

 

Hoi Dave,

De pod is net nieuw en probeer ik voor het eerst te installeren. Ook de Smart Wifi app gebruik ik voor het eerst, om de pod te installeren. Daarvoor heb ik de app nooit nodig gehad, want wifi werkt gewoon.

 

Kanaal optimalisatie was al ingeschakeld.

 

Hopelijk heeft @Bert nog knappen ideeën!

 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

En de stappen doorlopen via de Handleiding dat lukt niet.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

De app verwijderen en opnieuw installeren heeft ook een aantal mensen geholpen.

 

Het modem 30 seconden van de stroom, app verwijderen, modem weer helemaal op laten starten, app opnieuw installeren en vanaf hier duim ik mee.

RDCh
Level 2
Topicstarter

Hartelijk dank @Bert en @Dave voor het meedenken!

 

Helaas blijft het niet werken.

 

Wat is de volgende escalatiestap (ik kom hier al op aanwijzing van de klantenservice, dus die weten het ook niet)? Nieuw modem? Monteur? Accepteren dat WifiPods er voor mij niet in zitten?

 

🙂

 

 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

Een Ziggo moderator kan dieper in de systemen kijken en de nodige stappen zetten en/of de juiste mensen bereiken.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@RDCh  Ik ga het doorgeven aan een Ziggo Medewerker die je misschien morgen even kan helpen met dit probleem. Als Bert het al met duimen draaien niet lukt, dan hebben we de beste optie gehad, dan zal er even in het modem gekeken moeten worden en de Pods misschien handmatig worden aangemeld.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Bert reeds doorgegeven.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @RDCh en een warm welkom op de Community,

Wat ontzettend balen dat het niet wil lukken met het installeren van de SmartWifi Pods i.c.m. het SmartWifi modem! Het is goed dat je d.m.v. dit topic even aan de bel trekt. Ik zie dat onze experts @Dave en @Bert ook al de nodige handreikingen hebben gegeven, maar ik begrijp dat het ook met die tips nog niet gelukt is om de WifiPods verbonden te krijgen.

Wil je de volgende stappen eerst nog eens uitvoeren?
- Reset het modem naar fabriekinstellingen en wacht totdat het modem weer volledig is opgestart. 
- Stel de SmartWifi app opnieuw in en doorloop de SmartWifiPods installatie nog eens.

- Controleer of de WifiPods in een goede lijn t.o.v. het SmartWifi modem geplaatst zijn.

Als het hierna nog niet werkt, dan wil ik het graag verder onderzoeken. Kun je dan ter verificatie de postcode en huisnummer van het adres waarom het gaat toevoegen aan je Community profiel? Stuur daarnaast de serienummers (SN) van de SmartWifiPod(s) die op dit moment niet werken door d.m.v. een privebericht. 

Je stuur een privebericht door bovenaan de pagina op "Berichten" te klikken. Navigeer dan naar het "Oranje-witte kladblok" en vul bij "Verzenden naar" mijn naam in. Stel het bericht verder op met de gevraagd gegevens en druk dan op verzenden. Ik kan dan in de achterliggende systemen checken wat er aan de hand is. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@RDCh Hartelijk dank voor je terugkoppeling! Ik heb het doorgegeven aan onze specialisten zodat dit verder onderzocht wordt. Zodra ik een terugkoppeling heb (en zicht op een oplossing) laat ik het aan jou weten. 

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@RDCh Ik heb een terugkoppeling ontvangen van onze specialisten. Het probleem met de SmartWifiPod moet opgelost zijn. Kun jij testen of het nu lukt om de SmartWifiPod te installeren?

Ga naar reactie
Vindustries
Level 2

Beste Paul, ik heb exact hetzelfde probleem, kunnen jullie mij hier ook mee helpen?

Alle bovenstaande stappen al doorlopen, modem gereset, app meerdere keren opnieuw geinstalleerd.

 

Het wifi signaal van het modem is gewoon in orde en de status van het modem is ook prima volgens het beheer op 192.168.178.1

0 Kudos
RDCh
Level 2
Topicstarter

@Paul De app maakt nog altijd geen verbinding en de web interface blijft haperen, maar kennelijk hebben jullie de pod handmatig toegevoegd want die staat er nu tussen - en werkt! Ik de instellingen niet bekijken of aanpassen, maar er is in elk geval verbinding. Hartelijk dank!

Ht
Level 1

@Paul  ik heb exact het zelfde probleem en Alles al geprobeerd zoals hierboven. heb zelfs geprobeerd met Android en Apple de connectie te maken.
Kunnen jullie mij ook helpen door de pods handmatig toe te voegen? 

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

@RDCh Het kan zijn dat het even duurt voordat de info in de app volledig is bijgewerkt. Maar fijn dat je de WifiPod nu in iedergeval in de SmartWifi app ziet staan. Kijk anders nog eens in de loop van morgen hoe alles werkt. 

@Ht Vervelend dat jij exact hetzelfde probleem hebt! Het is daarom goed dat je aan de bel trekt. Kun je anders een eigen topic starten en daarin aangeven wat de serienummers (SN) zijn van de WifiPods die het momenteel niet doen? Zo zorgen we ervoor dat we in dit topic niet het overzicht verliezen. Ik kan er dan ook bij jou voor zorgen dat het opgelost wordt. 

TheodenEngelsen
Level 1

Bij mij krijgt de smart app de modem niet gevonden, ik heb nog niet mijn modem gereset en mijn eih=gen gebruikersnaam en wachtwoord staat daar in geprogrammeerd. Kan dit de oplossing zijn, bij een reset moet ik ook de deco's opnieuw installeren. Wel goed om te weten dus, ik ben heel benieuwd naar uw antwoord.
klantenservice heeft mij ook hierheen gestuurd, die komen er niet aan uit. De Deco's zitten nog in de doos, zolang die app niet werkt heeft dit geen zin.
Met vriendelijke Groet, 
TheodenEngelsen

0 Kudos
TheodenEngelsen
Level 1

Het zijn niet de Deco's die nog in de doos zitten maar de PODS

0 Kudos