D.Thielen

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

SmartWifi Pods op Tp-link router

Hallo,

 

Ik heb vorige week mijn abbonement gewijzigd en hierbij 2 wifipods gekregen (de zeshoek variant). Echter, terwijl ik dat ook aangaf tijdens het gesprek met de desbetreffende persoon, maak ik gebruik van een eigen Wifi router (TP-Link AX55) en staat de wifi op het ziggo modem uit. 

 

De wifi pods connecten alleen met het ziggo modem/router? Krijg ze namelijk niet connected met de tp-link. Heb deze pods gekregen van jullie maar kan er zo volgens mij niks tot weinig mee.

 

Met vriendelijke groet,

Thielen

13 Reacties 13
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @D.Thielen ,

Dat werkt inderdaad niet.

Je kan de pods omruilen voor Deco's, dat kost hetzelfde.Een moderator kan dat voor je regelen.

 

Ik raad dan wel aan de wifi van het TP link wifi-router uit te zetten, zodat die enkel nog maar als router dient.

D.Thielen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hey @Verwijderd account,

hoe bedoel je uitzetten? Ik heb juist deze router gekocht om wifi (6) uit te zenden. Verder is dat het enige wat die doet. Zit verder niks bekabeld op die router. Alles loopt via switches. Echter heb ik geen goede wifi op de zolder. Ik was blij met de aanbieding (gratis bruikleen) van de pods, echter heb ik dus aan deze pods niks. Ik dus een verlenger van mijn bestaande wifi netwerk.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Verwijderd account  schreef:

Hoi @D.Thielen ,

Dat werkt inderdaad niet.

Je kan de pods omruilen voor Deco's, dat kost hetzelfde.Een moderator kan dat voor je regelen.

 

Ik raad dan wel aan de wifi van het TP link wifi-router uit te zetten, zodat die enkel nog maar als router dient.


Hmmm, waarschijnlijk lees ik het niet goed, maar dat begrijp ik niet.

Waarschijnlijk bedoel je, dat de Ziggo Modem/Router in router mode moet blijven staan, maar dat de wifi daarop uit moet. De Deco's kunnen dan in AccessPoint mode


@D.Thielen

De Ziggo zeskantige pods werken alleen samen met Ziggo apparatuur !

Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode voor de Deco set. In AP mode staan bijna alle Deco functies uit en zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.
In deze mode kan u bijna niets instellen in de Deco set, maar dat is ook niet nodig, want de Ziggo Modem/Router ( natuurlijk dan in router mode ) blijft de 'baas' in uw netwerk en daar moet u alles instellen.

In Wifi-Router mode staan alle Deco functies wel aan. B.v. de firewall functie schermt het Deco wifi netwerk geheel af, de DHCP functie geeft de wifi verbonden apparaten een IP-nummer uit de 192.168.68.xxx range en met 'Parental Control' kan u e.e.a. instellen voor uw kinderen.
In deze mode kan u wel alle instellingen aanpassen, maar dat hoeft niet. Als u e.e.a. gaat aanpassen, dan is enige kennis daarvan beslist noodzakelijk!

Zowel de firewall, als de eigen IP-range kunnen verbindings-problemen veroorzaken, als u de Deco's in router mode in uw netwerk integreert. Juist omdat deze beide gemaakt zijn, om het wifi netwerk volledig los te koppelen en af te schermen van andere netwerken.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

D.Thielen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Pasi  ik heb geen Deco pods.... en ik wil heel het wifi netwerk van ziggo niet gebruiken. Naar mijn mening werkt mijn zelf aangeschafte TP-Link AX55 veel beter. Dus de wifi op het ziggo modem staat UIT. 

De pods die ik heb gekregen zijn de witte 6 hoekige ondinger die alleen maar werken met het ziggo modem wifi (wat ik dus niet wil).

 

De deco pods zijn van tp-link en deze zouden het tp-link wifi netwerk kunnen vergroten tot mijn zolder.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Welk type router is het @D.Thielen ?

Hoi@Pasi ,

Ik bedoel dat als je Deco's gaat gebruiken dat je dan de wifi op dat router waarschijnlijk beter uit kan zetten.Als die geen mesh heeft blijf je daar soms op hangen en heb je nog geen goede verbinding.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@D.Thielen  schreef:

@Pasi  ik heb geen Deco pods.... en ik wil heel het wifi netwerk van ziggo niet gebruiken. Naar mijn mening werkt mijn zelf aangeschafte TP-Link AX55 veel beter. Dus de wifi op het ziggo modem staat UIT. 

De pods die ik heb gekregen zijn de witte 6 hoekige ondinger die alleen maar werken met het ziggo modem wifi (wat ik dus niet wil).

 

De deco pods zijn van tp-link en deze zouden het tp-link wifi netwerk kunnen vergroten tot mijn zolder.


Als u de TP-Link AX55 wilt gaan gebruiken, dan kan u de Ziggo zeskantige pods door een Ziggo moderator ( vaak ) laten omwissel voor en set Deco M4's, die ook bij Ziggo kan huren.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u nog niet kent.

 

D.Thielen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Verwijderd account de TP-Link Archer AX55.

 

Als een Moderator reageert hoop ik dat ik ze kan omruilen tegen de Deco's

 

@Pasi Yes ik snap je en jij snapt mij nu, top! Dankjewel.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Pasiweet meer van de Deco's dan ik, maar ik vermoed dat de Deco's en de AX55 niet samenwerken in mesh.

Maar misschien kan Pasi daar meer van zeggen:)

 

D.Thielen
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Verwijderd account ik zie dat de AX55 gebruik maakt van OneMesh. Dat zou betekenen dat ik maar een bepaald soort producten erop aan kan sluiten gok ik. Mocht ik de wifi dus willen versterken tot aan de zolder moet ik iets van een TP-Link RE505X of iets dergelijks toevoegen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Verwijderd account  schreef:

@Pasiweet meer van de Deco's dan ik, maar ik vermoed dat de Deco's en de AX55 niet samenwerken in mesh.

Maar misschien kan Pasi daar meer van zeggen:)



Ik heb geen idee of de wifi van de AX55 samenwerkt met die van de Deco's, maar ik denk ook van niet. maar misschien wel.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@D.Thielen  schreef:

@Verwijderd account ik zie dat de AX55 gebruik maakt van OneMesh. Dat zou betekenen dat ik maar een bepaald soort producten erop aan kan sluiten gok ik. Mocht ik de wifi dus willen versterken tot aan de zolder moet ik iets van een TP-Link RE505X of iets dergelijks toevoegen.


Inderdaad.

Is overal geen Wifi 6 nodig, dan zou u misschien toch de Deco M4's kunnen gebruiken. Want volgens TP-Link is "...OneMesh™ is binnenkort voor alle TP-Link producten beschikbaar...".

Maar daarvoor moet u een vraag aan de TP-Link helpdesk stellen.

 

 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @D.Thielen  en @Pasi ,

 

Die AX55 is OneMesh, geen WiFi6 verder nodig?

Dan raad ik de TP link C80 aan +/- € 50,-

 

de Deco gebruikt helaas een ander Mesh protocol 😪

 

 

Groet,

 

Bam

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @D.Thielen 

Hoe gaat het ondertussen met de Pods? Heb je ze al aan de praat gekregen of heb je mij nog ergens voor nodig? 🙂 

Uitgelicht topic