1
Vraag
2
Reacties
WouterD7

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

SmartWifi Pods met Access Point?

Beste Ziggo of andere lezers,

Op dit moment hebben we een witte SmartWifi modem met op een andere plek in het huis een bedrade access point (Unifi AP AC Lite). Nu hebben we van Ziggo 2 pods gekregen om een mesh-netwerk op te zetten, waarmee we hopelijk ook verderop in het huis met het wifi-netwerk kunnen verbinden.

- Nu vroeg ik mijzelf af of deze access point ook onderdeel kan zijn van het mesh-netwerk? Aangezien hij anders overbodig is.

- En gaat de voorkeur dan uit naar 1 bedrade access point of naar 1 bedrade pod en 1 draadloze pod?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
Super Expert
  • 64713Posts
  • 4519Oplossingen
  • 17350Likes

De pods zijn ook access points die in verbinding staan via wifi of een netwerkkabel met het modem.

Het modem is de basis van het mesh netwerk.

De pods en het modem hebben onderling nog een verborgen wifi netwerk voor een snellere en stabielere verbinding.

Ik heb hier een bedrade pod en daar heb ik een download op van 600+ en een draadloze pod een heel stuk verder met een download van 300+ en als ik de laptop aansluit op de netwerkingang van de pod heb ik op de laptop een download van 450+.

In 17 jaar tijd niet zo'n snel en stabiel wifi netwerk hier ervaren.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20122Posts
  • 923Oplossingen
  • 5999Likes

Ik heb zelf de Pods gewoon eerst dicht bij het modem geïnstalleerd en alles laten zoeken en toen de afstand bepaald tussen de 3 en 7 meter wordt aangeraden. Maar voor de Pods dien je wel je Modem wifi en de optie Smart Wifi aan te houden, als je de Pods heb geïnstalleerd kan je altijd de Acces Point die je hebt gebruiken als 2e punt met de zelfde wifi naam of een andere naam.

Ik zelf gebruik de TP-Link Deco M4 die heb ik vanuit het modem de Hoofd Deco aangesloten en via een Switch van TP-Link heb ik kabel naar de slaapkamer getrokken daar staat Deco 2 en via de Switch Meterkast een kabel naar Zolder daar zit Deco 3. 

Je zou via je Acces Point als die Lan poorten heeft de Pods kunnen bekabelen of een switch ergens in huis plaatsen met een kabel vanaf je modem naar een Switch dan een Pod bekabelen, er zijn vele opties hoe je dit kan doen.

Anders kan je altijd het stappenplan lezen van de Smart Wifi Pods Stappenplan onderaan de pagina staat alle informatie hier over.

WouterD7
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Dave,

Bedankt voor je reactie!

Ik maak zelf gebruik van de zeshoekige pods, dus ik heb geen pod nodig bij de SmartWifi modem zelf. Ik vraag me echter af wat een 2e access point voor toegevoegde waarde heeft aangezien deze op dezelfde plek als de pod zit. Daarom vroeg ik mezelf af of deze deel kan uitmaken van het mesh-netwerk waardoor ik deze pod op een andere locatie kan plaatsen (zie bijlage).

En wanneer dit niet kan, of een access point boven 2 pods verkozen zal worden?

Bert

Level 21
Super Expert
  • 64713Posts
  • 4519Oplossingen
  • 17350Likes

De pods zijn ook access points die in verbinding staan via wifi of een netwerkkabel met het modem.

Het modem is de basis van het mesh netwerk.

De pods en het modem hebben onderling nog een verborgen wifi netwerk voor een snellere en stabielere verbinding.

Ik heb hier een bedrade pod en daar heb ik een download op van 600+ en een draadloze pod een heel stuk verder met een download van 300+ en als ik de laptop aansluit op de netwerkingang van de pod heb ik op de laptop een download van 450+.

In 17 jaar tijd niet zo'n snel en stabiel wifi netwerk hier ervaren.

Dave!

Level 20
Super Expert
  • 20122Posts
  • 923Oplossingen
  • 5999Likes

@Bert  Geeft al heel goede advies en bekabeld de Smart Wifi Pods heb ik nooit gedaan. Wel de voorganger. Ik ben blij met antwoord van @Bert  die gebruikt ze vol op en weet er meer over. Ik ben na installatie en proberen gestopt wegens privé omstandigheden, dus alleen de basis ken ik van de pods.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Online gamen of bordspellen?

Uitgelicht topic