Goedenavond,
Smart wifi pods werkten eerst wel,maar zijn nu niet meer.
Al een aantal keren reset uitgevoerd maar zonder resultaat.
bij opnieuw proberen aan te melden in de smart wifi app geeft deze aan dat ze al zijn toegevoegd aan het netwerk,echter de pods maken geen contact en de lampjes blijven knipperen( ook na meer als een uur te hebben gewacht.
Wie weet er een oplossing zodat de pods weer gaan doen waar ze voor bedoeld zijn.
met vriendelijke groet
Wim
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Wim0506
Bedankt voor de serienummers.
Ik ben in mijn systeem gedoken en heb geen goed nieuws. Deze SmartWifi pods zijn van ons gehuurd en staan dus op naam van de vorige klant. Ik kan deze helaas niet voor je omzetten. De verkoper had deze nooit mogen verkopen. Ik wil je dan ook vragen om hier weer contact mee op te nemen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?
Is dat wat je bedoelde met de reset?
Hoe maken de pods verbinding met het modem? Via een netwerkkabel of via wifi?
Via wifi? Kun je ze eens dichtbij het modem plaatsen om te zien of ze dan wel contact maken?
Goedemorgen Bert,
ik heb de modem al meerde keren minimaal 30 seconden van het stroom gehad.
Ze zijn verbonden via wifi met de modem.
Ik heb de pods op ongeveer een meter vanaf het modem geplaatst om deze weer te proberen te activeren.
Ik kan pas vanavond na 18 uur weer reageren op een bericht van U.
alvast bedankt voor Uw reactie.
mvg. wim
Goedemorgen Bert,
ik heb vandaag nog meerde keren geprobeerd om de pods aan te melden op de smart wifi app,
Bedraad herkent de modem de pods wel dan gaan de lampjes wel uit.
Maar wil deze graag weer koppelen via wifi aan de modem,omdat ik geen aansluitingen verder in huis heb om de pods via bedraad te koppelen.
Afwachtend van Uw reactie
met vriendelijke groet
Wim
Als je de pods alleen in de stroom stopt, zonder netwerkkabel, dan moet de eerste pod niet te ver weg, een meter of 6 zonder te veel dikke muren of plafonds, van het modem aangesloten zijn.
Het kan tot een kwartier duren voordat de lampjes uit zijn.
hallo,
De pod zit in het stopcontact op 75 cm van de modem,
de smart wifi app gaat zoeken naar de pod maar kan deze dan niet vinden,ook niet als je langer als een kwartier wacht.
De cirkel die in de wifi app aangeeft hoe ver de installatie is,loopt op het laatste stuk niet verder.
heb ook al meerdere keren de app opnieuw geïnstalleerd,maar ook dit is niet de oplossing.
hoi @Wim0506,
Je zou een poging kunnen wagen de eerste pod eerst met een netwerk kabel aan te sluiten.
Dit vergemakkelijkt de connectie, zeker omdat de pods zijn gereset.
Vervolgens pod 2 en 3 opeenvolgend installeren door ze in de buurt in het stopcontact prikken.
Succes,
Bam
hallo Bam,
ik ga Uw advies na het weekend even proberen of dat de oplossing is,alvast bedankt voor de reactie.
U hoort Dinsdag of dit geholpen heeft.
mvg Wim
Lukt dit niet, dan is een mogelijke oplossing de restknop achterop het modem 30 seconden ingedrukt houden.
Dan staat het modem wel ingesteld zoals je hem binnenkreeg.
Goedemiddag,
Hier nog even een terugkoppeling op jullie adviezen.
-Reset knop achter op modem 30 seconden ingedrukt,,geen verbetering
-smart wifi app nogmaals opnieuw op de ipad gezet,geen verbetering-
-modem meerdere keren minimaal 30 sexonden van stroom gehad,geen verbetering.
-smart wifi app blijft hangen in het laatste gedeelte voor aanmelden pod(er staat dit kan niet lang meer duren),geen verbetering
-pod bij het proberen aan te melden op maximaal 1 meter van de modem,geen verbetering
-bekabeld is de pod wel terug te zien in de app,maar 2é pod via wifi aansluiten lukt niet.
krijg elke keer deze meldingen(zie bijlage)
afwachtend van jullie reactie
met vriendelijke groet
Wim
@Wim0506 ik voeg me even in dit topic, ik zie dat er nu twee identieke topics lopen. Het verzoek is het bij één te houden om zo onduidelijkheden en dubbele acties te voorkomen. Alvast dank!
Hallo Jacob,
Sorry voor het dubbel plaatsen van mijn probleem met de wifi pods,dit was niet de bedoeling.
Wifi pods zijn niet gehuurd of aangekocht via Ziggo,als ongebruikt gekocht via MP,deze hebben beide wel 1 week gewerkt maar na stroomuitval is het niet meer gelukt om ze aan te melden.
Ik heb de nummers van de pods toegevoegd aan mijn profiel zoals U heeft gevraagd.
Hopelijk kunt U mij zo verder helpen
met vriendelijke groet
Wim
@Wim0506 "Wifi pods zijn niet gehuurd of aangekocht via Ziggo,als ongebruikt gekocht via MP."
Ooit moet iemand ze hebben gekocht of gehuurd of in bruikleen gekregen en waren ze gekoppeld aan een Mijn Ziggo en een modem en dan moeten ze vrijgegeven worden.
Heb je ze al eerder laten vrijgeven door Ziggo?
Of heeft de vorige eigenaar dat al gedaan?
Als dat niet gedaan is, is het heel vreemd dat ze al eerder gewerkt hebben bij je.
Goedemiddag Bert,
de wifipods hebben een week gewerkt.
Als deze al eerder aangemeld waren op een andere modem,was het voor mij toch niet mogelijk om ze alsnog te koppelen aan mijn eigen ziggo modem.
Wat ook vreemd is,als ik ze bedraad aansluit zijn ze te zien als ik inlog op de modem.
Als ik de kabel er tussen uit haal en de pods wil koppelen via wifi,dan lukt dit niet en blijven de lampjes knipperen.
Heb ook al meerdere keren de modem resetknop ingedrukt en opnieuw op laten starten maar dit ook zonder resultaat.
Helpdesk van ziggo kon mij niet helpen vandaar mijn vraag op dit topic.
met vriendelijke groet
Wim
Goedemiddag Bert,
pods aansluiten via netwerkkabel lukt wel,zie foto.
aanmelden via wifi lukt
nog steeds niet.
heb helaas geen mogelijkheid om deze bedraad op de eerste verdieping en op zolder aan te sluiten.
@Wim0506 Mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond en de nodige stappen zetten.
Zet de serienummers van de pods achter je huisnummer in je profiel van dit forum.
In je andere topic werd deze vraag gesteld door Ziggo, zag ik zojuist, maar geef hier er in dit topic SVP antwoord op, anders wordt het volledig onoverzichtelijk:
Hallo Bert,
de nummers van de pods staan al vermeld bij mijn postcode en huisnummer
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.