1
Vraag
2
Reacties
Fam van Ineveld

Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

SmartWifi Pod gekoppeld aan modem terwijl deze is geretourneerd

Door ziggo zijn medio augustus 3 wifipods en een witte connectbox vervangen door 6 tp Deco M4 en een nieuwe witte connectbox ivm slechte wifi. Gisteren nieuwe Sagem modem verkregen ivm update abonnement naar Giga snelheid. Kan op dit modem echter niet de wifi uitschakelen. Omdat er een tekstregel in het desbetreffende instellings tabblad in de modem verschijnt dat er wifipods gekoppeld zijn en daarom de aan en/of uitschakelmogelijkheid niet kan worden gebruikt.

 

Bij support van Ziggo spreekt men van een spook wifipot. 

 

Er is al van alles geprobeerd tot aan een fabrieks reset van een net nieuw geinstalleerd gigamodem toe . Wie weet hoe dit softwareprobleem kan worden opgelost. Graag een pb indien u de oplossing hiervoor weer. 

 

Met vriendelijke groeten,

Peter van Ineveld.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Fam van Ineveld 

In je andere topic, van 2 dagen geleden, staat de oplossing al, ik zal die hier ook plaatsen:

 

Log in in het modem klik hier => http://192.168.178.1/ 

en vink Kanaal optimalisatie uitgeschakeld aan en Instellingen opslaan.

Hierna kun je 2,4 en 5 GHz wifi uitgeschakeld aanvinken en Instellingen opslaan.

 

Bert_0-1670493572824.png

 

 

Bekijk in context

Fam van Ineveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Tav Bert super expert:

 

Bert,  je hebt de ingenieurs trofee gewonnen wat mij betreft.

Klantenservice bij Ziggo wist zich geen raad meer en stuurt een monteur  daar daar ligt het niet aan eerder bijna  2 uur bezig geweest om die spook pot eruit te krijgen wat ook hun niet lukte. Jij gaf direct de oplossing  en heb nu mijn modem optimaqal kunnen instellen.

Bedankt daarvoor.

Bekijk in context

5 Reacties 5
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Fam van Ineveld,

 

Doe het eens op deze Smartwifi pagina, even inloggen met je Ziggo account.

Mogelijk dien je wel eerst je Pod's te ontkoppelen in de App.

 

 

Succes,

 

Bam

 

 

 

Fam van Ineveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt, maar dat is het nu juist zelfs de app lukt niet en die wifipods zijn in augustus al teruggezonden naar ziggo en kan ik dus niet ontkoppelen er zit ergens een softwarebug die ontkoppeling tegenhoudt.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @Fam van Ineveld,

 

Dan is het helaas even wachten op een @Ziggo  Moderator. 

Die kunnen je verder ( laten ) helpen door intern te escaleren.

 

 

Groet,

 

Bam

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Fam van Ineveld 

In je andere topic, van 2 dagen geleden, staat de oplossing al, ik zal die hier ook plaatsen:

 

Log in in het modem klik hier => http://192.168.178.1/ 

en vink Kanaal optimalisatie uitgeschakeld aan en Instellingen opslaan.

Hierna kun je 2,4 en 5 GHz wifi uitgeschakeld aanvinken en Instellingen opslaan.

 

Bert_0-1670493572824.png

 

 

Fam van Ineveld
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Tav Bert super expert:

 

Bert,  je hebt de ingenieurs trofee gewonnen wat mij betreft.

Klantenservice bij Ziggo wist zich geen raad meer en stuurt een monteur  daar daar ligt het niet aan eerder bijna  2 uur bezig geweest om die spook pot eruit te krijgen wat ook hun niet lukte. Jij gaf direct de oplossing  en heb nu mijn modem optimaqal kunnen instellen.

Bedankt daarvoor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic