Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Via marktplaats heb ik twee wifipods overgenomen van iemand die deze gekocht heeft en geen Ziggo abonnement meer heeft.
Helaas kwam ik erachter dat de pods nog in het systeem staan op het oude abonnement. Hoe kan dit worden ontkoppeld? De vorige eigenaar heeft het abonnement al 3 maanden geleden beëindigd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als de pods werkelijk door de vorige eigenaar gekocht zijn, dan kan een Ziggo moderator ze ontkoppelen.
Zijn ze in bruikleen beschikbaar gesteld, dan kunnen ze niet geactiveerd worden, want dan moeten ze retour gestuurd worden door de vorige eigenaar.
Plaats achter je huisnummer de 2 serienummers van de pods, dan kan een Ziggo moderator zien wat er gedaan moet worden.
@dummy2, heel fijn dat het uiteindelijk werkt 🙂 Is het al opgelost met die 2 pods of boosters die nog terug moeten of moet ik daarbij nog helpen? Ik hoor het graag 🙂
@famier, ik heb hetzelfde voor jou gedaan. Ze zullen de pod verwijderen bij de oude gebruiker en bij jou activeren. Binnen 1-3 werkdagen kun je het opnieuw proberen te installeren.
@Wouterhenk1 schreef:
Ziggo klant had ze volgens eigen zeggen gekregen bij verandering abonnement bij ziggo? Echter nooit geïnstalleerd op zijn modem of gebruikt en nu te koop gezet op marktplaats! Door mij aangeschaft nu en dus een foutmelding bij het installeren? Ik doe de foto's er wel even bij! Mijn huisnummer is 17.
@Wouterhenk1 Ziggo geeft alleen de pods in bruikleen weg en deze door de klant gekregen pods mogen gratis gebruikt worden voor 12 maanden of zolang er een abonnement is bij Ziggo.
Daarna moeten de pods altijd retour naar Ziggo en zullen nooit geactiveerd worden bij iemand anders.
Diegene die de pods niet retour stuurt, krijgt een rekening voor de restwaarde.
Alleen als iemand ze gekocht heeft bij Ziggo, dus de pods werkelijk gekocht en betaald heeft, kan ze wel doorverkopen en kan Ziggo ze vrijgeven voor gebruik door een ander.
In dit geval zullen de pods niet worden vrijgegeven door Ziggo.
Ik vermoed dat de Ziggo moderator wilde weten hoe je aan pods gekomen bent, waar Ziggo de eigenaar van is.
Als de pods werkelijk door de vorige eigenaar gekocht zijn, dan kan een Ziggo moderator ze ontkoppelen.
Zijn ze in bruikleen beschikbaar gesteld, dan kunnen ze niet geactiveerd worden, want dan moeten ze retour gestuurd worden door de vorige eigenaar.
Plaats achter je huisnummer de 2 serienummers van de pods, dan kan een Ziggo moderator zien wat er gedaan moet worden.
Done! Ik hoop dan maar dat het verhaal van de verkoper klopt.
Inmiddels begrepen via een andere ziggo contact kanaal dat ze helaas toch echt huur waren 😞 oftewel ze hadden niet verkocht mogen worden.
Hi @superzilence,
Ik zie inderdaad dat je inmiddels met mijn collega contact hebt gehad en hij hier voor je is ingedoken. Zonde dat het zo is gelopen, ik hoop dat je er met de verkoper nog uitkomt en zie dat er naar jouzelf inmiddels eigen pods onderweg zijn 👍
Als regelmatige lezer op dit forum roept dit bij mij een vraag op,
Ik heb ook SmartWifi pods gekocht hoe kan ik zien dat deze niet zijn gekoppeld?
En of een mogelijkheid is om later te ontkoppelen?
Even om geen verwarring te scheppen ze bevallen mij uitstekend !👍 En ik wil er niet vanaf.😀
Vriendelijke groet Anton
Als ze bij jou goed werken zijn ze vast niet gekoppeld aan een andere klant.
Ja, dat begrijp ik😀, maar stel dat ik ze later wil verkopen?🤔
@apelgrim Dan zal oude gebruiker moeten vragen om ontkoppeling of de nieuwe gebruiker moeten vragen om ze te ontkoppelen aan Ziggo.
O.K Bert bedankt👍
Kan een Moderator mij helpen om mijn Ziggo SmartWifi pod naar fabrieksinstelling te resetten want het geeft nu aan dat ie al geïnstalleerd is. Het is een gekochte Pod. Ziggo helpdesk kon mij niet helpen.
Ik weet niet hoe een Moderator te benaderen zonder dat al mijn gegevens publiekelijk zichtbaar worden zoals serienummer, postcode, huisnummer etc.
@famier schreef:
Kan een Moderator mij helpen om mijn Ziggo SmartWifi pod naar fabrieksinstelling te resetten want het geeft nu aan dat ie al geïnstalleerd is. Het is een gekochte Pod. Ziggo helpdesk kon mij niet helpen.
Ik weet niet hoe een Moderator te benaderen zonder dat al mijn gegevens publiekelijk zichtbaar worden zoals serienummer, postcode, huisnummer etc.
Heb je die via via gekocht?
Als de pod oorspronkelijk in bruikleen is aangeschaft, dan kan Ziggo hem niet weghalen uit de instellingen bij diegene die hem in bruikleen heeft, die moet hem terugsturen naar Ziggo.
Als diegene hem gekocht heeft, dan kan Ziggo wel de pod vrijgeven.
Een Ziggo moderator komt vanzelf hier langs in dit topic.
Hoi @famier,
Ik begrijp dat je een beetje hulp nodig hebt met de door jou aangeschafte WifiPod. Ik denk graag met je mee.
Het is voor mij belangrijk om te weten hoe je de WifiPod hebt aangeschaft. Heb je dit gedaan via Ziggo of via iemand anders?
Sowieso zou ik je willen vragen om in je profiel van de Community even je adresgegevens in te vullen. Op die manier kan ik meekijken onder je abonnement en of de WifiPod daar voor je actief staat.
Kan een moderater mij helpen, ik heb er 2 in mijn eigen bezit en wil deze bij een andere Ziggo klant laten toepassen. Via de helpdesk kom ik er niet uit. De 2 serienummers van de pods staan achter mijn huisnummer, zodat een ervaren Ziggo moderator kan zien wat er gedaan moet worden.
Ik heb mijn adresgegevens ingevuld in mijn persoonlijke profiel.
Ik heb een gehuurde WifiPod die ik aan mijn dochter heb gegeven die het naar tevredenheid gebruikt
Dit is in overleg gegaan met Ziggo, ik betaal hier maandelijks huur voor en is te zien in Mijn Ziggo gegevens.
Voor de duidelijkheid, dit is niet het probleem.
Het probleem is:
Ik heb een tweede WifiPod overgenomen van iemand anders om die ook aan mijn dochter te geven om de dekking nog meer te verbeteren.
De tweede WifoPod geeft problemen bij het aanmelden omdat het aangeeft dat ie al eens geïnstalleerd is.
Zelf staat mijn modem/router in bridge en is mijn dekking goed.
van mij idem dito nieuw modem en pods werken niet meer al geinstaleerd staat er in wifiapp
Hoi @HortensH,
Ik wil je graag helpen! Belangrijk is dat de pods nog aangesloten zitten, zodat ik ze kan benaderen en verwijderen. Je mag een seintje hier geven zodra dit het geval is. Houd er alleen wel rekening mee dat het soms enkele dagen kan duren voor we hier langskomen. Je kunt dit overigens ook wel gewoon via onze Helpdesk regelen hoor 🙂
@famier, gaat het bij de tweede pod om een gehuurde of aangeschafte pod? Dit is alleen mogelijk bij een aangeschafte pod. Het verzoek moet even ingediend worden door de oorspronkelijke eigenaar van de pod.
@polleke1234, dat is niet handig 😞 Ik zie dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega en als ik het goed begrijp heeft die jou nu op weg geholpen.
@Rikst , het betreft een aangeschafte pod als ik de verkoper mag geloven en de prijs was er ook naar. De oorspronkelijke eigenaar is voor mij niet meer te achterhalen. Als ik de Ziggo Helpdesk mag geloven kan de pod in de afvalcontainer.
nou 3 keer contact gehad doen nog niks of weten niet hoe ze moeten ontkoppelen van defect modem om opnieuw te gebruiken op nieuw modem heb het gehad
@polleke1234 Voor diegenen die @polleke1234 willen helpen, @polleke1234 heeft zijn eigen topic waar hij morgen geholpen wordt door Ziggo:
Re: 4 pods niet op nieuw vervangen modem te gebrui... - Ziggo Community
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...