Vraag
Reacties
Oplossing
SRF
Level 13

SmartWiFi pods Zeshoekig installeren in Deco Netwerk.

Ik heb 2 SmartWiFi pods in Bruikleen gekregen, omdat Trouwe gebruiker ben. 

Mijn WiFi Netwerk werkt nu Uitstekend met Deco Pods. 

Vraag 1; Nu wil ik ze Installeren in in Combinatie met de Deco's. Ziggo vertelde dat het kan. Ik wil in Berging beter WiFi krijgen. 

Vraag 2; Is er Handleiding hoe dit te doen. 

Opmerking 1; Als ik via App met + doe vraagt hij om Optimaliseer Netwerk. Dat doe ik, echter bij het van Start gaan krijg ik Selecteer wifi-netwerk, of maak nieuw Netwerk aan. Ik heb toch al bestaand Netwerk, waar ik alleen de Zeskantige Pod mee moet Verbinden. 

Ik zie graag een Reactie tegemoet. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

@SRF  schreef:

Hallo, ten eerste begrijp ik niet dat Ziggo Service Medewerker zegt dat wel kan. Die zegt dat allebei de Pods gebruikt kan worden?

Op deze manier zou Ziggo je blij maken met iets wat niet werkt. Deco's bieden ze niet aan?

Werken 6 Hoekige Pods dan alleen maar via een Ziggo Router. Met Deco is toch eigen Netwerk opgebouwd, in verband met de betere werking WiFi Netwerk.  

Inderdaad.

De 6hoekig pods creëren een eigen netwerk, de Deco's creëren een eigen netwerk en u kan best beide tegelijkertijd gebruiken. Maar of dat handig is?

Ik zelf heb Deco's, anderen hebben de 6hoekig pods en allemaal zijn we ( vaak ) tevreden met de wifi die beide systemen leveren. Maar beide type pods mixen, nee, dat zou ik niet doen.

Ziggo levert/verhuurt maar 1 set wifi pods per klant, maar misschien kan u de 6hoekig pods ruilen voor een extra set Deco's ( desnoods ruilen voor toestemmig om de 2 set te mogen huren ).

Hebt u dit al eens gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO

Bekijk in context

3 Reacties 3
Pasi
Level 19

Hallo,

De zeskantige wifi pods werken niet samen met de Deco set en creëren dus een extra wifi netwerk.

Als u de Deco gebruikt, dan hebt u ( als het goed is ) de wifi op Ziggo's ConnectBox uit staan, echter voor de zeshoekige wifi pods moet de CB wifi weer aan.

Persoonlijk zou ik de 6hoekige pods niet gebruiken, beter zou zijn dan een extra Deco in te zetten ( die natuurlijk wel samen met de andere,één netwerk vormen ).

0 Kudos
SRF
Level 13
Topicstarter

Hallo, ten eerste begrijp ik niet dat Ziggo Service Medewerker zegt dat wel kan. Die zegt dat allebei de Pods gebruikt kan worden?

Op deze manier zou Ziggo je blij maken met iets wat niet werkt. Deco's bieden ze niet aan?

Werken 6 Hoekige Pods dan alleen maar via een Ziggo Router. Met Deco is toch eigen Netwerk opgebouwd, in verband met de betere werking WiFi Netwerk.  

0 Kudos
Pasi
Level 19

@SRF  schreef:

Inderdaad.

De 6hoekig pods creëren een eigen netwerk, de Deco's creëren een eigen netwerk en u kan best beide tegelijkertijd gebruiken. Maar of dat handig is?

Ik zelf heb Deco's, anderen hebben de 6hoekig pods en allemaal zijn we ( vaak ) tevreden met de wifi die beide systemen leveren. Maar beide type pods mixen, nee, dat zou ik niet doen.

Ziggo levert/verhuurt maar 1 set wifi pods per klant, maar misschien kan u de 6hoekig pods ruilen voor een extra set Deco's ( desnoods ruilen voor toestemmig om de 2 set te mogen huren ).

Hebt u dit al eens gelezen : Leidraad voor TP-Link DECO