bawouters

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

SmartWiFi app problemen

Mijn probleem met de SmartWiFi app heb ik nog niet gezien op het forum
Telkens wanneer ik de app start op mijn Samsung S10e (Android) worden mijn Connectbox en 2 Ziggo Pods van mijn netwerk gedrukt. Netwerk draaide goed tot dat moment, alles zichtbaar met IP scanners en Internet beschikbaar.

Meestal is een reset van de Connectbox nodig om alles weer in het gareel te krijgen.

De Ziggo Pods lijken goed te blijven werken.

 

 Achtergrond info:
-de DHCP server draait op mijn Synology NAS

- de IP range is 192.168.0.1-255

Uitgelicht
bawouters
topicstarter
Level 3
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hallo Meindert

dank voor de belangstelling.
Deze maand heb ik tot nu toe 4x een "critical" foutmelding gekregen:

"No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=48:d3:43:1f:aa:eb;CMTS-MAC=00:01:5c:b8:08:56;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;"

Heeft geen merkbare invloed op mijn netwerk etc. dus ik heb een stabiele verbinding imo.

Ga volgende maand testen zonder de splitter, om te zien of mijn verbinding dan ook stabiel blijft.

 

Beste wensen voor 2022 😉

51 Reacties 51
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dit zou niet het geval mogen zijn, ze behoren keurig naar behoren te werken, misschien weet @Bert  hier wat meer over, die gebruikt de Smart Wifi App en de Pods.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave! Als de NAS nu de baas is van het netwerk wat betreft DHCP, dan zit daar mogelijk het probleem.

Het mesh systeem wordt beheerd door de SmartWifi van het modem en nu wordt een deel van het netwerk beheerd door de NAS.

Ik vermoed een conflict tussen die 2.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik gebruik geen NAS, maar dat is wel een optie ja, dan moet de NAS er uit dan de Pods laten werken en de Nas achter de Pods of verbinden aan modem, zo zit het bij mij, maar dan zonder Pods. Dank je @Bert 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave! De NAS zit verbonden aan het netwerk, alleen nu wordt de DHCP geregeld door de NAS en niet door het modem.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Klopt dat eigenlijk moet het andersom eerst de Smart Wifi Pods en de NAS dat moet via IP werken ipv DHCP dan ben je van het probleem af, dat kan ook, maar kan die NAS dat aan. Mijn WD Clouds heb er 2 de oude werkt met een vast IP en de andere is nieuw en plug en play. Hij moet even kijken of ie in de plaats van de DHCP de NAS via IP kan configureren.

bawouters
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dank voor de reacties tot nu toe.
De DHCP server in de Connectbox (CB) staat uit.
Na een herstart van de CB komt hij weer keurig online op IP 192.168.0.1 als gateway.
De Pods komen later ook weer "in de lucht".

Een is bekabeld, die zie je vrijwel meteen. De WiFi "zenders" hebben meer tijd nodig om weer zichtbaar te worden.
Op zich werkt dit goed, ik kan alleen de app niet gebruiken omdat het simpele starten van de app mijn netwerk verziekt.

Hoe zou het "uitlezen" van de aangesloten apparaten de werking van de CB en Pods beïnvloeden?
Ik gebruik 2 IP scanners (Windows en Android) en die geven nooit problemen.

 

Ik realiseer me dat de "native" IP range van de CB 192.168.178.0-255 is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave! De NAS is bij TS de DHCP server en geeft alle andere apparaten in zijn hele netwerk een IP adres.

De DHCP server in de Connectbox staat uit bij TS.

 

En dat is ook precies wat altijd werkte, alleen niet met de SmartWifi app actief, op het moment dat de SmartWifi app gestart wordt, lijkt het of de pods en het modem op de standaard IP range getrokken worden door de SmartWifi app en vallen uit het netwerk wat de NAS met zijn DHCP server heeft gemaakt.

 

@bawouters Ik leg je probleem bij de Ziggo moderators weg, zij kunnen de specialisten betreffende de SmartWifi app bereiken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik ben benieuwd en lees en volg het mee. Ben wel nieuwsgierig naar de terugkoppeling.

 

Dank je @Bert  voor je reactie's en blijf hem even volgen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

@bawouters de Connectbox staat niet in bridge alleen de DHCP staat uit?

Heb Je de pods wel kunnen scannen en aanmelden via de app voor dit probleem optrad?

Heb je de DHCP op de NAS pas later aangezet?

bawouters
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

CB staat niet in bridge, idd alleen DHCP uitgezet.
Scannen en aanmelden van de Pods ging redelijk probleemloos.
De DHCP komt van de NAS sinds ik hem heb.

IP adressen toewijzen op de CB is niet erg gebruikersvriendelijk 😉

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Ik heb ook een probleem met de Smart WiFi app. Het is niet het zelfde probleem als de TS maar ik kan geen netwerkscan uitvoeren mijn iPad geeft aan dat hij niet is verbonden met het WiFi netwerk terwijl hij dat wel is. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat ik denk te weten van de werking van wat Ziggo Smartwifi noemt zou het ip bereik naar het standaard Ziggo bereik kunnen helpen, en ik denk dat de app, zo eenkennig lees niet smart is dat deze enkel goed werkt via de connectbox, dus daar de dhcp weer van aanzetten. Maar los daarvan als het verder werkt heb je die app wezenlijk niet meer nodig.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@BvanWijk  Met iPadOS en IOS 15.1 zijn er paar issues waar hard aan gewerkt wordt wn klopt dat niet bij iedereen het even goed gaat. Wat je kan proberen is kijken of Update 15.1.1 al is uitgebracht daar zitten bugfixes inndie zorgen dat het weer zou moeten werken.

Anders even uitloggen en de app dicht swipen/schuiven dan weer opnieuw opstarten met je gegevens en inlog.

 

Als dit niet werkt kan je nog maar Instellingen> Algemeen > iPhone Opslag

76959B88-8192-4462-B43F-6E02DBD6BE91.jpeg

765D196B-7644-488E-86BF-BDA3524A0B65.jpeg

E753C3B8-4631-4FC3-9173-E788437C9591.jpeg

Als je dit gedaan hebt, herstart je toestel of iPad en installeer de App opnieuw.

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Dave!ik heb jou adviezen uitgevoerd maar het heeft helaas niet geholpen. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Helaas, @BvanWijk  dan zal ik even navraag want het is een issue met ios 15.1 en ook dit topic

Thuisscan Smartwifi app werkt niet met IOS 15.1 

 

Ik ga dit wel even doorgeven aan een Ziggo Medewerker. Kan zijn dat hij vraagt even eigen topic te maken maar dat horen we vanzelf.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@BvanWijk Wat lastig dat jij ook problemen ervaart met je Smart Wifi app. Ik heb het probleem wel al eerder voorbij horen komen. Zou je met ons kunnen delen welke app versie je nu op de iPad hebt staan? 

BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Lotte iPadOS 15.1.1

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@BvanWijk Top! En de versie van de app zelf is: Versie 2.16.18?  Dan weet ik zeker dat alles helemaal up to date is 🙂 

Uitgelicht topic