1
Vraag
2
Reacties
Captain_Jack

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smart wifi pods - geen WPS mogelijkheid?

Bij mijn Pa steken sinds een paar weken wifi pods overal in huis in.

Nu heb ik daar verleden jaar een printer op wifi gezet, nu moet deze om naar het wifinetwerk van de pods.

Wat ik ook probeer ik kan nergens de wps mogelijkheid op die pods vinden of in de app.

 

Nu heb ik de helpdesk gebeld, maar die weten zelf ook niet waar het over gaat.

De wps knop op de router heb ik ook geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

 

Wie kan mij vertellen hoe die dingen werken???

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Neem aan dat je vader dan misschien ook nog een PC of laptop heeft staan. Dan de HP printer middels de USB - printer kabel weer een keer even bedraad met de PC of Laptop verbinden, en via de HP software de printer opnieuw installeren.

 

heb je die niet dan hier de link voor Windows:

https://support.hp.com/nl-nl/drivers/printers

 

Dan met behulp van de HP software tijdens de installatie de printer uiteraard ook weer in het draadloze netwerk opnemen.
Dit zou dan als het goed is uitgevoerd moeten werken. 

Bekijk in context

5 Reacties 5
J.A.M. Aelmans

Level 5
  • 57Posts
  • 2Oplossingen
  • 5Likes

Ik vind dat het tijd gaat worden dat Ziggo de klachten serieus gaat nemen en zorg draagt voor een heldere handleiding, I.p.v. telkens te verwijzen naar klantenservice.

MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

In principe zet je in combinatie met de pods en de ziggo router een klein Mesh netwerkje op.

Dit houd in dat je op elk WiFi punt contact hebt met het zelfde netwerk, en het mooiste van

dit verhaal is dat dit overal in huis gebeurt met de zelfde inlog gegevens. Dus één User-id en

één paswoord.
Je kunt deze pods dus
simpel vergelijken met geavanceerde signaal versterkers.

Dus eigenlijk zou het dan ook niet nodig zijn om nu iets te veranderen, en zou de printer

nog steeds in het bestaande netwerk bekend (zichtbaar)  moeten zijn.

“Uiteraard mits de printer voorheen ook middels WiFi aan de hoofd router gekoppeld is 

geweest en niet via een extra WiFi versterker of Access point met eigen inlog gegevens”

 

Daarnaast weet ik nu niet welke air printer jij hebt, maar in de regel kun je via het instellingen

menu van de printer zelf ook handmatig (dus zonder WPS) verbinding maken met een netwerk. 
Dit laatste zou ik dan eerst een keer proberen.

Captain_Jack
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is al meer info dan ik via ziggo kreeg.

 

De printer is eerst via een accespoint aangesloten geweest en moet nu nieuw in het netwerk worden gekoppeld. Het gaat om een hp deskjet printer. 

MC-Roos

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Neem aan dat je vader dan misschien ook nog een PC of laptop heeft staan. Dan de HP printer middels de USB - printer kabel weer een keer even bedraad met de PC of Laptop verbinden, en via de HP software de printer opnieuw installeren.

 

heb je die niet dan hier de link voor Windows:

https://support.hp.com/nl-nl/drivers/printers

 

Dan met behulp van de HP software tijdens de installatie de printer uiteraard ook weer in het draadloze netwerk opnemen.
Dit zou dan als het goed is uitgevoerd moeten werken. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Captain_Jack (bijna) niks zo irritant als een printer die dwars doet met het wifi-netwerk. Zoals je al merkt zijn er veel tips en adviezen voor je beschikbaar!

Heb je ze kunnen uitvoeren? Hoe gaat het nu? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic