1
Vraag
2
Reacties
hans_1947

Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

Smart wifi pod aansluiten via utp kabel

Ik heb een loze leiding vanuit de meterkast naar de woonkamer gevonden. De bedoeling is dat ik daar een cat6a utp kabel ga aanleggen.

Op dit moment is alles via wifi met 3 smartwifi pods  aangelegd waarbij ik een maximale snelheid kan realiseren van 200. Ik heb een abonnement van 350.

Toch wil ik zoveel mogelijk rendement halen wat mijn abonnement betreft.

Ik heb met een utp kabel de laatste pod in de woonkamer bekabeld aangesloten en dan haal ik een snelheid van ruim 275. 

Sluit ik de kabel rechtstreeks aan op de laptop dan kom ik op 359. De maximale snelheid van mijn abonnement.

Waarom dan niet deze optie kiezen????? Dan krijg ik teveel kabels over de vloer (uuuuuhhhh .... dat vindt de vrouw pfff).

Kabel dus maar aan de pod aansluiten. Wel iets snelheid inleveren maar ben dan wel tevreden.

Vanaf de meterkast naar de woonkamer heb ik 3 pods. 1 in gang en 2 in woonkamer.

Als ik de kabel aansluit op de laatste pod kunnen dan de tussenliggende pods verwijderd worden?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hans_1947
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

Vast bekabeld van meterkast naar woonkamer en daar een smart wifi pod op aangesloten.

Qua snelheid een winst gehaald van + 100m zodat ik nu op 200/250m zit.

Ik ga alleen nog de tussenliggende pods weghalen en kijk of dit verslechtering oplevert.

Deze topic sluit ik.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik denk niet dat je de tussenliggende kunt verwijderen, mogelijk spelen die een rol mee in het voeden van de laatste pod.

Maar proberen kan altijd natuurlijk, wie weet, haal de pods 1 en 2 uit de stroom en je weet het.

Mocht het niet lukken, stop je die 2 pods weer terug en alles zal weer gaan werken zoals voorheen.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@hans_1947 als aanvulling op @Bert het duurt meestal een tijd voordat de SmartWifi Pods de maximale snelheid halen. Dat gebeurde bij mij ook en na een aantal dagen zaten alle pods op 350.

De benaming Smart slaat inderdaad op iets slims.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@hans_1947  schreef:

Ik heb een loze leiding vanuit de meterkast naar de woonkamer gevonden. De bedoeling is dat ik daar een cat6a utp kabel ga aanleggen.

.....

Als ik de kabel aansluit op de laatste pod kunnen dan de tussenliggende pods verwijderd worden?


Tegenwoordig bestaan er RJ45 doorsteek stekkers ( zo maar een winkel ! ) die men zelf heel gemakkelijk op de kabel kan knijpen. Daardoor is het mogelijk, dan men alleen een kabel ( dus zonder stekkers ) kan doorvoeren in een loze leiding/buis, wat die hele 'operatie' een stuk makkelijker maakt. Dat u voor deze stekkers wel een extra tang moet kopen, is een prima 'investering', gezien het gemak dat dit oplevert!

Als u de laatste pod ( de Zeskantig Ziggo of de Deco M4, dat maak niet uit ) bedraad aansluit, dan kunnen de tussen liggende pods verwijderd worden, mits ze natuurlijk niet nodig zijn voor wifi op/in de tussenliggende ruimtes/kamers.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Als aanvulling op de suggestie van @Pasi:

Een complete set met tang en kabeltester kost tegenwoordig ook niet de hele wereld.

Ook zomaar een winkel.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @hans_1947,

Ik zie dat er goed met je is meegedacht hoe alles zo optimaal mogelijk aangesloten kan worden. Heb je naar de tips kunnen kijken en is het allemaal duidelijk?

hans_1947
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

Hallo Rikst, Dit weekend gaat het allemaal gebeuren en laat dan de voortgang weten hier. Goed weekend.

hans_1947
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 4Oplossingen
  • 20Likes

Vast bekabeld van meterkast naar woonkamer en daar een smart wifi pod op aangesloten.

Qua snelheid een winst gehaald van + 100m zodat ik nu op 200/250m zit.

Ik ga alleen nog de tussenliggende pods weghalen en kijk of dit verslechtering oplevert.

Deze topic sluit ik.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goed idee @hans_1947 om dit topic af te sluiten, maar alleen een Ziggo-moderator kan dit doen. 😳

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic