1
Vraag
2
Reacties
ginuslambers

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smart wifi - geen verbinding met het netwerk

Hallo, ik ben al een paar dagen bezig om de smartwifi pods te installeren ism ziggo echter kom niet verder dan de app installeren deze krijgt geen verbinding met het netwerk. 

Al geprobeerd: app opnieuw installeren, connect box gereset cq van stroom af, smartphone opnieuw opstarten. 

Wie kan mij helpen.

 

26 Reacties 26
Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Marijn- 

de pods werken inmiddels en de SmartWifi app werkt ook veel sneller dan in het begin. Al met al - voor nu - tevreden met de pods. Wel is het zo dat de eerste pod bekabeld aan het modem hangt en de overige 3 verdeeld in het huis. Als ik de utp kabel uit pod 1 haal dan vallen wel alle andere pods weg, modem pakt dan niet over bijvoorbeeld. Vaag, ik ga hier nog wat mee aan het testen binnenkort.

 

Feit is dat mijn systeem op afstand is geïnstalleerd dus kan geen waardeoordeel geven over zelfinstallatie van de pods aangezien dat mij in beginsel niet lukte met de app. Kennelijk is advies vanuit ziggo (mij verteld in de messenger chat) om 1 pod bekabeld te doen ( net als de deco M4 set).

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Dennis84, super dat je ze hebt kunnen installeren! Er zijn op dit moment helaas nog problemen met het installatieproces. Het werkt, zoals je hebt ervaren, nu wel goed met de eerste pod bekabeld. Je moet ze uiteindelijk gewoon draadloos kunnen gebruiken, dus ik hoop dat we hier snel een fix voor hebben 🙂 

Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Marijn- 

 

Men heeft het op afstand voor mij geïnstalleerd inderdaad. Het systeem werkt hier tot nu toe perfect met goede snelheden!

Gelukkig heb ik 4 pods 😁 aangezien je de eerste “kwijt” bent.

Goed om te lezen dat jullie nog kampen met een issue omtrent draadloze eerste pod. Is dit ook beschreven voor de helpdesk medewerkers? Dit kreeg ik via messenger niet te horen, enkel weer  “tips” mbt reset modem etc etc 

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

@Dennis84 Top dat je er ook een goede verbinding mee ervaart 😄 Dit issue is inmiddels ook overal gecommuniceerd, ook bij de helpdesk medewerkers 🙂 Maar dit is pas sinds vrijdag echt bekend, dus dat kan ook goed verklaren waarom je eerst alleen maar tips ontving die niet hebben geholpen 😞 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Dennis84 
Inmiddels moet het probleem met het draadloos niet kunnen koppelen van de pods verholpen zijn. 🙂

Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Serkan 

 

Toch die eerste pod weer bekabeld gedaan zojuist, gister en vandaag meerdere malen modem moeten resetten. Om de haverklap verloren pods de verbinding en komen daarna niet netjes meer up.

Toch nog problemen in de software?

Is het geen optie om mijn connectbox een keer te vervangen, die is ook al aardig wat jaartjes oud inmiddels.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Dennis84 Ik neem even contact met je op omdat je teveel in detail gaan treden ;-).

Goede nieuws is dat je SmartWifi pod wel draadloos kan verbinden met het modem, zonder een UTP kabel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic