1
Vraag
2
Reacties
ginuslambers

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smart wifi - geen verbinding met het netwerk

Hallo, ik ben al een paar dagen bezig om de smartwifi pods te installeren ism ziggo echter kom niet verder dan de app installeren deze krijgt geen verbinding met het netwerk. 

Al geprobeerd: app opnieuw installeren, connect box gereset cq van stroom af, smartphone opnieuw opstarten. 

Wie kan mij helpen.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Marijn- 

de pods werken inmiddels en de SmartWifi app werkt ook veel sneller dan in het begin. Al met al - voor nu - tevreden met de pods. Wel is het zo dat de eerste pod bekabeld aan het modem hangt en de overige 3 verdeeld in het huis. Als ik de utp kabel uit pod 1 haal dan vallen wel alle andere pods weg, modem pakt dan niet over bijvoorbeeld. Vaag, ik ga hier nog wat mee aan het testen binnenkort.

 

Feit is dat mijn systeem op afstand is geïnstalleerd dus kan geen waardeoordeel geven over zelfinstallatie van de pods aangezien dat mij in beginsel niet lukte met de app. Kennelijk is advies vanuit ziggo (mij verteld in de messenger chat) om 1 pod bekabeld te doen ( net als de deco M4 set).

Bekijk in context

26 Reacties 26
Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hier idem dito, al de hele middag bezig. Hgeen verbinding met modem te krijgen waardoor de pods niet te installeren zijn. Drama!

klik zometeen mijn Deco M4 er weer tussen en de connectbox weer op bridge. Dat werkt als een trein!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Dennis84  schreef:

Hier idem dito, al de hele middag bezig. Hgeen verbinding met modem te krijgen waardoor de pods niet te installeren zijn. Drama!

klik zometeen mijn Deco M4 er weer tussen en de connectbox weer op bridge. Dat werkt als een trein!


U kan ( tijdelijk ) ook de Deco gewoon weer aanzetten en dan de Deco set in AccessPoint mode zetten, dan hoeft de ConnectBox namelijk niet in bridge mode. Dan werkt de Deco set nog beter als de genoemde trein.

Ik heb nog nergens een vergelijk Deco M4 versus Ziggo pods gezien, maar de Deco's werken bij mij prima en zijn meer dan snel genoeg. Dus geen Ziggo pods voor mij !!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 maakt de gebruikte smartphone wel een wifi verbinding met de Connectbox voor je met de installatie procedure begint?

Werken andere apps op de bewuste telefoon wel goed?

ginuslambers
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Alles werkt prima behalve de smartwifi app

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Op welk moment gaat het fout, kan je wel de app op starten en met je Mijn Ziggo aanmelden?

happy

Level 8
  • 226Posts
  • 8Oplossingen
  • 49Likes

Hoe luidt de de volledige letterlijke foutmelding in Ziggo SmartWifi - Apps op Google Play of ‎Ziggo SmartWifi in de App Store (apple.com)

 

Als een modem in bridge mode staat kan de app er geen verbinding mee maken. Als het probleem desondanks aanhoudt in router mode is het verstandig de modem naar fabrieksinstellingen te resetten.

ginuslambers
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Geen verbinding met netwerk

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het zou volgens mij niks mogen uitmaken, maar in de Connectbox is een optie kanaal optimalisatie knop toegevoegd, mits de laatste firmware aanwezig is, die optie is te vinden bij de wifi instellingen van de Connectbox staat die aan of uit. 

Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb de connectbox ook met dat resetknopje ( >15 sec indrukken) gereset. Zo kwam ie ook weer uit de bridge modus. Echter verbind de app niet met het netwerk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Werken de pods al wel?

Heb je al wifi via de pods?

 

Zo ja, mooi.

 

De app is al een tijd een probleem, dan wel, dan geen verbinding met pods of modem, dan ineens weer wel of na 5 maal opnieuw pas alles in beeld.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dennis84  schreef:

Ik heb de connectbox ook met dat resetknopje ( >15 sec indrukken) gereset. Zo kwam ie ook weer uit de bridge modus. Echter verbind de app niet met het netwerk.


Met de resetknop gaat het modem niet uit bridge, dat moet je echt in je modem of door Ziggo laten doen, afhankelijk in welke regio je woont.

Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Lampje brandde na reset weer wit ipv groen.

Tevens kan ik weer gewoon verbinden met WiFi netwerk van modem. Dan is ie toch 100% uit bridge?

De pods krijg ik hier niet aan de gang helaas…

continu de melding “er lijkt een probleem te zijn met de verbinding”. Als ik 1 pod in stopcontact steek dan zie ik deze wel als verbinding op het modem in de app, maar met afwijkend IP 169.254.0.2

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Tevens kan ik weer gewoon verbinden met WiFi netwerk van modem. Dan is ie toch 100% uit bridge?"

Dan is ie uit bridge.

 

Heb je de pod al toegevoegd in de app?

Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja, heb er 3 en ze allemaal via de barcode gescand alleen de installatie kan niet afgemaakt worden. Zie printscreen, hij laat degene die nu nog in stopcontact zit dubbel zien. Echter kan ik er niets mee.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dennis84 Als het goed is werken ze nu wel en kun je wifi verbinding ermee maken.

Is dat ook zo?

het duurt vaak een uur voordat je een behoorlijke snelheid hebt en 24 uur voordat ze goed ingeregeld zijn met de aanwezige apparaten die verbinding maken met je mesh systeem.

 

Als ze eenmaal te zien zijn, dan kun je op de door jou getoonde pagina zien welke apparaten er verbinding mee hebben.

Als je dan op klikt op een pod, dan is er niet meer te zien dan het serienummer, MAC adres en Firmware en je kunt de naam veranderen in een locatie.

 

Hier hebben de pods weken prima gedraaid zonder dat het er anders uitzag dan bij jou.

Na een paar weken eens een keer of 6 opnieuw laten zoeken door vanaf het modem naar beneden te swipen en toen waren ze eindelijk in beeld.

Dennis84

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hallo Bert,

Nee, ze werken niet denk ik. Als ik er een LAN kabel in doe naar een apparaat dan krijgt die ook geen prik. Die pods gaan toch op dezelfde WiFi naam als het modem? Dan kan ik toch niet een specifieke pod kiezen om mee te connecten?

Marijn-
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 626Posts
  • 21Oplossingen
  • 152Likes

Hi @Dennis84, wat super vervelend dat je de pods niet werkend krijgt! 😞 

Hopelijk kunnen we daar snel verandering in brengen. Dat je ze dubbel ziet is waarschijnlijk een foutje omdat hij zich laat zien voor elke IP verbinding 😞

Mochten er apparaten verbonden zijn zou je dat, zoals @Bert aangeeft, in de app moeten kunnen zien.

Er zijn momenteel wat problemen met de installatie van de pods. Ik zie dat jouw situatie al is aangemeld als voorbeeld hiervoor door een collega.

Mocht daar meer informatie uit komen, dan laat ik het je gelijk weten! 🙂 

WS

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem maar snap niks van wat hierboven staat. Ik heb een werkende Ziggo modem met een wifi adres ("Ziggo<code>"). Heb 1 pod met kabel aangesloten en dat ging en er verscheen een netwerk naam bij persoonlijke netwerken. Maar heb nu 3 pods zonder kabel inhet stopcontact geduwd. Het witte lampje knippert. Maar als ik in de Smartwifi app apparaten laat scannen krijg ik na een paar minuten "netwerk probleem". En moet ik nou geconnect zijn met het persoonlijke netwerk of met de Ziggo<code> wifi? Het zou toch allemaal niet zo moeilijk moeten zijn? En als ik op de laptop het persoonlijke netwerk kies, moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. Wat moet ik daar nou weer invoeren? De Ziggo<code> met het bijbehorende wachtwoord werkt in elk geval niet............

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@WS "en er verscheen een netwerk naam bij persoonlijke netwerken"

 

Waar zie je persoonlijke netwerken precies?

 

De pods hebben samen met het modem 1 beveiligingssleutel.

 

Heb je alle pods toe kunnen voegen in de app?

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic