Vraag
Reacties
Oplossing
Dennis1217
Level 1

Smart tv verbinden samsung

Hallo

Weet iemand hoe ik mijn smart tv het beste kan verbinden met wifi.

Ik heb hem altijd verbonden maar nu verbindt hij niet meer.
Ik heb vandaag een nieuwe modem geplaats maar krijg hem nog steeds niet verbonden
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis1217
Level 1
Topicstarter
robbo wrote:
Even de tv stroomloos 3 a 5 minuten. Als het standby lampje blijft branden deze uitzetten met afstandbediening.
Na dit de internet instellingen opnieuw instellen. Dit moet lukken. Zo ook bij mij toen ik 1.5 jaar geleden nieuwe modem kreeg. ( het kan gebeuren dat de tv z'n oude internet gegevens vasthoud. Dus ook even voor de stroomreset ook de verbinding even verbreken.

Hallo robbo

Ik heb inderdaad de stroom eraf gehaald en 10min gewacht.
Ingelogt met mijn nieuwe modem (connectbox) en hij doet het weer.
Wel met 5g.

Ik had bij ziggo een extra wifi punt met stopcontact besteld om te kijken of het dan wel doet.
Zij hebben mij de nieuwe modem opgestuurd en de extra wifi punt besteld. Heb vandaag de kodem geinstalleerd. Maar de wifi punt heb ik nog niet ontvangen.
Ik had eerts internet op de tv maar plotseling geen internet meer. Wel verbonden met de modem.. Al een paar keer op fabrieks instellingen gezet en opnieuw geinstalleerd maar krijg hem dan nog niet eens verbonden met de moden. Toenet ziggo gechat en zij stuurde mij een nieuwe modem.
Nu gedaan hoe u met zei en hij doet het weer.
Alleen hoop ik natuurlijk dat het ook blijft.

Ik wil je alvast heel erg bedanken voor je hulp.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing
Even in de handleiding van de tv kijken.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Even de tv stroomloos 3 a 5 minuten. Als het standby lampje blijft branden deze uitzetten met afstandbediening.
Na dit de internet instellingen opnieuw instellen. Dit moet lukken. Zo ook bij mij toen ik 1.5 jaar geleden nieuwe modem kreeg. ( het kan gebeuren dat de tv z'n oude internet gegevens vasthoud. Dus ook even voor de stroomreset ook de verbinding even verbreken.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Even een aanvulling bij evt 5ghz wifi, selecteer dan kanaal 44 of 48
Modem modes n/AC en bv 40 80 mhz. Dit werkt bij mij het best.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
Ik vind de eerste reactie het best 😄

Maar de aanvullingen van opa Robbo zijn ook niet verkeerd ... 😛

Toch word het lezen van de handleiding vaak vergeten.
0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Willem-A wrote:
Ik vind de eerste reactie het best 😄

Maar de aanvullingen van opa Robbo zijn ook niet verkeerd ... 😛

Toch word het lezen van de handleiding vaak vergeten.

Alleen bij dit probleem heb je niet zo veel aan de gebruiks aanwijzing.. Omdat vaak de oude instellingen onthouden worden inz de oude verbinding ip adres is mijn, vermoeden. Ik had toen ook niets aan de gebruikaanw. En heb bovenstaand tip zelf uitgedokterd. ... Hoewel bij kennisen het wel in 1 keer lukte bij nieuwe modem. Vaak is de niuwe moden de conectbox. Deze staat meestal op automatisch. Kanaal 112 ( 5 ghz) en dat gaat niet lekker met de samsung. Dus ook vandaar mijn laatste reactie. :8. Verder kan je wel bij alle vragen het antwoord geven. Lees de gebruiks aanwijzing, maar dan bestaat dit forum ook niet lang meer:P
0 Kudos
Dennis1217
Level 1
Topicstarter
robbo wrote:

Hallo robbo

Ik heb inderdaad de stroom eraf gehaald en 10min gewacht.
Ingelogt met mijn nieuwe modem (connectbox) en hij doet het weer.
Wel met 5g.

Ik had bij ziggo een extra wifi punt met stopcontact besteld om te kijken of het dan wel doet.
Zij hebben mij de nieuwe modem opgestuurd en de extra wifi punt besteld. Heb vandaag de kodem geinstalleerd. Maar de wifi punt heb ik nog niet ontvangen.
Ik had eerts internet op de tv maar plotseling geen internet meer. Wel verbonden met de modem.. Al een paar keer op fabrieks instellingen gezet en opnieuw geinstalleerd maar krijg hem dan nog niet eens verbonden met de moden. Toenet ziggo gechat en zij stuurde mij een nieuwe modem.
Nu gedaan hoe u met zei en hij doet het weer.
Alleen hoop ik natuurlijk dat het ook blijft.

Ik wil je alvast heel erg bedanken voor je hulp.
0 Kudos
Ga naar reactie
robbo
Level 20
T.E.A.M.
Graag gedaan. Mocht je problemen hebben met het extra wifi punt. ( nogmaals het kan ook in een keer goed gaan) gewoon de tip herhalen. Dan komt het vast wel goed! Anders hoor ik je wel weer. Gr Rob
0 Kudos