1
Vraag
2
Reacties
Erik821

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smart lampen werken niet op WiFi pods

Hallo, sinds dat we de smart WiFi pods hebben geïnstalleerd hebben we fantastische WiFi boven. Echter doen onze smart lampen het niet meer omdat het 2.4ghz kanaal weg is en deze niet op 5g werken. Hoe kan ik dit weer aan krijgen? Want zodra ik bijv het 2.4 kanaal een aparte naam geeft functioneren de lampen weer maar dan heb ik boven geen goede WiFi meer. Graag hulp. Mvg

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.
Expert
Expert
  • 12678Posts
  • 573Oplossingen
  • 3490Likes

Dat kanaal is niet weg, beiden 2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam dat is een van de werkingen van wat Ziggo Smartwifi noemt. Normaliter zou het opnieuw verbinden van de lampen genoeg kunnen zijn. Kortom de lampen en wat erbij hoort terug zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw instellen alsof het de eerste keer is. Soms moet tijdelijk 5 GHz uit om dit voor elkaar te krijgen.

Bekijk in context

10 Reacties 10
RoWi.
Expert
Expert
  • 12678Posts
  • 573Oplossingen
  • 3490Likes

Dat kanaal is niet weg, beiden 2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam dat is een van de werkingen van wat Ziggo Smartwifi noemt. Normaliter zou het opnieuw verbinden van de lampen genoeg kunnen zijn. Kortom de lampen en wat erbij hoort terug zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw instellen alsof het de eerste keer is. Soms moet tijdelijk 5 GHz uit om dit voor elkaar te krijgen.

Erik821
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt. Inderdaad 5g uitgezet en lampen opnieuw verbonden. Werkt weer. Bedankt. 👍

RoWi.
Expert
Expert
  • 12678Posts
  • 573Oplossingen
  • 3490Likes

Wat gebeurt als je nu 5 GHz weer aanzet normaal gesproken zou je niks mogen merken.

Erik821
topicstarter
Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Die heb ik inderdaad weer aangezet en alles werkt weer. 

Hve1860

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe zet je 5 G uit? En wanneer zet je die dan weer aan? Wat zijn de gevolgen als je 5G uitzet? Want die is er toch niet voor niets?

Hve1860

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoe heb je 5G uitgezet?

RoWi.
Expert
Expert
  • 12678Posts
  • 573Oplossingen
  • 3490Likes

@Hve1860  schreef:

Hoe zet je 5 G uit? En wanneer zet je die dan weer aan? Wat zijn de gevolgen als je 5G uitzet? Want die is er toch niet voor niets?


Bij de Deco M4 units kan je via de app tijdelijk 5ghz uit zetten, hierdoor kan je iot apparatuur die dat vereist instellen. Zover ik weet kan dit met de zeshoekige pod nog niet.

 

De enige gevolgen van het uitzetten van 5 ghz is dat alle apparatuur van 2,4 ghz gebruik moet maken. Heeft iemand geen aparaten in huis die 5 ghz ondersteunen dan kan die band gewoon uit. 

Hve1860

Stamgast
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Rowi, ik zie nu dat mijn vraag in de verkeerde topic staat. Ik heb geen pods.

ik heb Hema smart lampen, Hema smart app en een Ziggo modem.

Evengoed doen mijn lampen het niet meer sinds ik het Ziggo modem heb.  Is daar wat aan te doen?

RoWi.
Expert
Expert
  • 12678Posts
  • 573Oplossingen
  • 3490Likes

@Hve1860  schreef:

Beste Rowi, ik zie nu dat mijn vraag in de verkeerde topic staat. Ik heb geen pods.

ik heb Hema smart lampen, Hema smart app en een Ziggo modem.

Evengoed doen mijn lampen het niet meer sinds ik het Ziggo modem heb.  Is daar wat aan te doen?


Had je eerder een andere provider? Ik zal me in die lampen moeten verdiepen, vaak helpt het bij een her installatie om alles terug te zetten naar de fabrieks instellingen, in dit geval de lampen, of de app.

Hier staan wat instructie video's.

 

 

Mariska
Community Moderator
Community Moderator
  • 5039Posts
  • 517Oplossingen
  • 1966Likes

Hey @Hve1860 en welkom hier! 

Zo te lezen heb je al de nodige tips gekregen van RoWi. Is het intussen gelukt hiermee of loop je nog steeds tegen dit probleem aan? We horen het hoe dan ook graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic