Hallo, sinds dat we de smart WiFi pods hebben geïnstalleerd hebben we fantastische WiFi boven. Echter doen onze smart lampen het niet meer omdat het 2.4ghz kanaal weg is en deze niet op 5g werken. Hoe kan ik dit weer aan krijgen? Want zodra ik bijv het 2.4 kanaal een aparte naam geeft functioneren de lampen weer maar dan heb ik boven geen goede WiFi meer. Graag hulp. Mvg
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat kanaal is niet weg, beiden 2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam dat is een van de werkingen van wat Ziggo Smartwifi noemt. Normaliter zou het opnieuw verbinden van de lampen genoeg kunnen zijn. Kortom de lampen en wat erbij hoort terug zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw instellen alsof het de eerste keer is. Soms moet tijdelijk 5 GHz uit om dit voor elkaar te krijgen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat kanaal is niet weg, beiden 2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam dat is een van de werkingen van wat Ziggo Smartwifi noemt. Normaliter zou het opnieuw verbinden van de lampen genoeg kunnen zijn. Kortom de lampen en wat erbij hoort terug zetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw instellen alsof het de eerste keer is. Soms moet tijdelijk 5 GHz uit om dit voor elkaar te krijgen.
Bedankt. Inderdaad 5g uitgezet en lampen opnieuw verbonden. Werkt weer. Bedankt. 👍
Wat gebeurt als je nu 5 GHz weer aanzet normaal gesproken zou je niks mogen merken.
Die heb ik inderdaad weer aangezet en alles werkt weer.
Hoe zet je 5 G uit? En wanneer zet je die dan weer aan? Wat zijn de gevolgen als je 5G uitzet? Want die is er toch niet voor niets?
Hoe heb je 5G uitgezet?
@Hve1860 schreef:Hoe zet je 5 G uit? En wanneer zet je die dan weer aan? Wat zijn de gevolgen als je 5G uitzet? Want die is er toch niet voor niets?
Bij de Deco M4 units kan je via de app tijdelijk 5ghz uit zetten, hierdoor kan je iot apparatuur die dat vereist instellen. Zover ik weet kan dit met de zeshoekige pod nog niet.
De enige gevolgen van het uitzetten van 5 ghz is dat alle apparatuur van 2,4 ghz gebruik moet maken. Heeft iemand geen aparaten in huis die 5 ghz ondersteunen dan kan die band gewoon uit.
Beste Rowi, ik zie nu dat mijn vraag in de verkeerde topic staat. Ik heb geen pods.
ik heb Hema smart lampen, Hema smart app en een Ziggo modem.
Evengoed doen mijn lampen het niet meer sinds ik het Ziggo modem heb. Is daar wat aan te doen?
@Hve1860 schreef:Beste Rowi, ik zie nu dat mijn vraag in de verkeerde topic staat. Ik heb geen pods.
ik heb Hema smart lampen, Hema smart app en een Ziggo modem.
Evengoed doen mijn lampen het niet meer sinds ik het Ziggo modem heb. Is daar wat aan te doen?
Had je eerder een andere provider? Ik zal me in die lampen moeten verdiepen, vaak helpt het bij een her installatie om alles terug te zetten naar de fabrieks instellingen, in dit geval de lampen, of de app.
Hier staan wat instructie video's.
Hey @Hve1860 en welkom hier!
Zo te lezen heb je al de nodige tips gekregen van RoWi. Is het intussen gelukt hiermee of loop je nog steeds tegen dit probleem aan? We horen het hoe dan ook graag.
Ik had vergelijkbaar probleem met Smart plugs. Na uitzetten 5Ghz kon ik ze weer toevoegen, echter na aanzetten van 5 GHz en optimalisatie ging het mis met andere smart plugs. Nu heb ik optimalisatie uitgezet en werkt het wel. Kan ik zonder optimalisatie?
@Kerkuil schreef:Ik had vergelijkbaar probleem met Smart plugs. Na uitzetten 5Ghz kon ik ze weer toevoegen, echter na aanzetten van 5 GHz en optimalisatie ging het mis met andere smart plugs. Nu heb ik optimalisatie uitgezet en werkt het wel. Kan ik zonder optimalisatie?
Ja, als u niet de zeshoekige pods gebruikt kunt u prima zonder die optimalisatie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.