1
Vraag
2
Reacties
DKMVN

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smart home rookmelders koppelen aan netwerk

Krijg mijn Smart Home rookmelders niet gekoppeld aan mij net werk dat gebruik maakt van wifi-boosters van TP-long Deco E4. Oorzaak waarschijnlijk: niet kunnen kiezen tussen 2.4 en 5.0 GHZ. @.4 is noodzakelijk om te kunnen koppelen. Oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Oh net even getest, je kan ook een gast netwerk aanmaken en daar alleen de 2,4ghz van aanzetten en die daarvan gebruiken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

In de deco app onder de wifi instellingen kan je je 5GHZ netwerk uitzetten, dan vind je apparatuur je wifi netwerk wel.  Let wel dat je 5ghz hogere snelheden haalt en minder storingsgevoelig is over het algemeen.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Oh net even getest, je kan ook een gast netwerk aanmaken en daar alleen de 2,4ghz van aanzetten en die daarvan gebruiken.

DKMVN
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit was hem! Bedankt voor de oplossing. Ik kan ze nu via de app volgen. Fijne dag nog. Hans.

voyager4000

Level 3
  • 28Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds deze week ook wifi rookmelders van Nedis. Ik krijg ze netjes in de smartlife app aangemeld. In deze app kan ik het netwerk controleren waar betreffende melder aan hangt. De uitkomst van de drie aangemelde rookmelders geeft in de app aan: Slechte netwerkomstandigheden, Het te detecteren apparaat is niet in de buurt. Melders hangen niet verder dan 5m verwijderd van de boosters. In de Deco app kan ik betreffende melders ook nergens terug vinden. Ik heb de 5.8 uitgezet omdat de melders alleen met 2.4ghz werken maar dat is helaas niet de oplossing. Heb een gastnetwerk met alleen 2.4Ghz aangemaakt maar ook dat werkt niet. Het vreemde is dat als ik de test knop indruk ik wel een melding via de smartlife app krijg. Ik snap niet wat er aan de hand is. Ik wil graag dat het optimaal werkt, we hebben ooit brand gehad en dat wil ik echt niet nog een keer mee maken.

Oeps ik zie dat de vraag in dit draadje is opgelost dus mijn vraag hier is niet de juiste plek, sorry. Zal een nieuw topic starten

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic