1
Vraag
2
Reacties
Roy Janssen Hel

Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Smart Wifiboosters zien elkaar niet als 1 soepel netwerk.

Ik hoop dat mensen mij kunnen helpen, aangezien dit wel het meest irritante is van de "soepele internetverbinding" die Ziggo beloofd. 

Ik heb dus 3 Smart Wifiboosters, omdat het internet via het basismodem zo zwak is dat het in mijn slaapkamer (+/- 4 meter plus vloer) al zo'n slechte verbinding gaf dat ik er niks meer mee kon. Die heb ik enkele maanden geleden aangesloten en vanaf het begin al gezeik mee. 

Het internet word wel verlengd. Dus ik heb nu een verbinding in mijn slaapkamer. Maar bij lange na niet soepel, en de apparaten zien elkaar gewoon niet over de verschillende internetpunten heen. Dus ik kan mijn Sonos die verbonden zijn met het punt in de woonkamer niet verbinden als ik verbonden ben met het punt in de slaapkamer. Ik kan als ik vanaf de woonkamer kom niet eens meer inloggen chromecast die verbonden is met mijn keuken. 

Dus hierbij de vragen: 

 

Is dit normaal of klopt er iets niet in de instellingen ? 

 

Als dit normaal is: Wat hebben de internetpunten dan voor zin behalve het verlengen zijn ze dus een drama voor je connectiviteit door het hele huis. Om het beter te maken dus. Ik kan niet eens iets printen vanuit de woonkamer omdat de printer op een ander netwerk zit. 


AUB hulp hiermee. Want ik neig serieus om ziggo internet eruit te donderen door dit gedoe. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Roy Janssen Hel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb deze week mijn modem gecontroleerd. Waar eerst op het modem de wifi was uitgeschakeld. Was die nu opeens weer ingeschakeld wat dus ervoor zorgde dat er twee netwerken waren. Dat zorgde ervoor dat ik dus mijn Sonos op netwerk 1 had en mijn telefoon op netwerk 2 zat. Ondanks dat ze dezelfde naam hadden. Hierdoor valt dit dus ook niet op. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke 3 Smart Wifiboosters heb je in gebruik?

 

In het geval van TP-Link Deco's M4:

Heb je deze stappen gevolgd bij het installeren?

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Roy Janssen Hel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb inderdaad deze, en heb de installatie gevolgd zoals stond aangegeven. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ken de Deco's niet.

Mogelijk kan @Pasi je verder helpen, hij heeft een heel uitgebreid topic hierover geschreven.

Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Hij komt hier langs als / zodra hij online is.

Roy Janssen Hel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Thanks, zal morgen kijken of ik het hele netwerk nog een keer opnieuw kan installeren. Misschien helpt dat maar gok dat dat niet perse de oplossing is. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Had u de Leidraad voor TP-Link DECO al doorgelezen? Want dan hebt u een basis v.w.b. de Deco's.

Hebt u de Ziggo modem/router nog gewoon in router modem staan ( zoals Ziggo deze aflevert )? Zo ja, dan kan/mag de Deco set in AccessPoint mode, dan wordt alles veel gemakkelijker. Probeert u gewoon onderstaande:

- Eerst de stations in de app verwijderen, de master als laatste.
- Daarna alle stations handmatig resetten met de resetknop op het station. Als het station dan weer ready is, dan deze uitzetten.
- Zet de master aan, creëer een nieuw netwerk en voeg de master er aan toe.
- Zet het Deco netwerk ( met alleen de master ) in AccessPoint mode.
- Test nu de wifi van dit ene station. Is dat wel stabiel?

Roy Janssen Hel
Topicstarter
Level 4
  • 30Posts
  • 3Oplossingen
  • 12Likes

Ik heb deze week mijn modem gecontroleerd. Waar eerst op het modem de wifi was uitgeschakeld. Was die nu opeens weer ingeschakeld wat dus ervoor zorgde dat er twee netwerken waren. Dat zorgde ervoor dat ik dus mijn Sonos op netwerk 1 had en mijn telefoon op netwerk 2 zat. Ondanks dat ze dezelfde naam hadden. Hierdoor valt dit dus ook niet op. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic