1
Vraag
2
Reacties
Broed131

Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Smart Wifi - niet de juiste snelheid

Ik heb mij laten ‘verleiden’ om een nieuw abonnement te nemen bij  Ziggo en daar bij hoorde de snelste modem de Sagemcom F3896LG en uiteraard de wifi boosters tp-Link Deco M4 met andere woorden overal in huis de perfecte Wifi.

Monteur van Ziggo geweest en alles aangesloten, want zo bijdehand ben ik nou ook weer niet, de wifiboosters aangesloten dus feest !, monteur bedankt  dus top.

Familie blij totdat mijn dochter boven tv wou kijken en de mediabox mini ons vertelde dat er een te zwak signaal was.

Alles een beetje opgemeten kom niet hoger dan 48Mbps Modem werkt goed computer rechtstreeks verbonden 945  Mbps en 45 upload dus het signaal is goed (denk ik) help@!!

Wat kan ik doen om de juiste snel heden  te halen wat mij beloofd is !!!!

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Volgens de Deco app, zijn Deco 2 en 3 d.m.v. wifi onderling verbonden. Is dat niet correct, dan alles resetten en aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is dat snel gedaan.


Reset de Deco's als volgt :
-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.


Installeer de Deco's als volgt :
-Controleer de netwerkkabel naar het 1ste Deco station ( = de master ) en zet deze aan.
-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg de master hieraan toe.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu de Deco set in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
-Wacht een tiental minuten en voer daarna "Netwerk optimalisatie' uit.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings-problemen zijn.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

 

Bekijk in context

20 Reacties 20
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31056Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Mogelijk is 48 Mbps (download?) getest via 2,4 GHz, om een hogere downloadsnelheid te halen (de Deco M4's zijn beperkt tot 400~500 Mbps) moet een verbinding via 5 GHz worden gemaakt.

 

De Deco's zouden in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus (More, Advanced, Operation Mode) in de app.

 

Zijn de Deco's onderling via ethernet of Wi-Fi verbonden? Indien via Wi-Fi, wat geeft de app aan als signaalsterkte tussen de Deco's?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Wifi snelheden worden nooit beloofd, door geen 1 provider, de snelheden die genoemd worden kunnen alleen met een netwerkkabel aan een PV of laptop gehaald worden of via het modem via wifi6 en een laptop met wifi6 in de buurt van het modem.

 

48 Mbps zou voldoende moeten zijn voor de Next mini, want die heeft met de hoogste kwaliteit op Netflix maar een snelheid van 15 Mbps nodig, met pieken tot 25 Mbps.

 

Staat er een Deco in de buurt van de Next mini?

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor je reactie,

De Deco's staan onderling met ethernet verbonden (heb er één tussen uit gehaald) bij bewerkings optie staan twee opties Wifi-router en Acces point,  Wifi-router staat een vinkje bij.

Voor de rest heb ik er niet zo veel verstand van. De eerste Deco staat beneden naast de Smart-Wifi modem met  

ethernet .

 

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Ja en alles is met een netwerkkabel!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31056Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Kun je de bewerkingsmodus aanpassen naar access point? Er is nu sprake van router achter router c.q. dubbele NAT, wat een negatieve invloed kan hebben op de haalbare snelheden.

 

Zijn de kabels tussen de Deco's tenminste Cat 5e?

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Helaas zodra ik de bewerkingsmodus op acces point zet doet niets het meer.

en ja alle kabel zijn de juiste waarde.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kijk eens goed naar de juiste aansluit manieren op deze pagina, mogelijk gebruik je nu een niet werkende aansluitwijze: Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31056Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Mogelijk heeft de monteur het modem in bridge mode geconfigureerd. Dan is alleen router mode bruikbaar op de Deco's. Echter maakte ik uit 'Modem werkt goed computer rechtstreeks verbonden 945 Mbps en 45 upload' op dat router mode actief is op het modem.

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor de opties maar ik kom hier niet uit.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31056Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Licht de status-LED op het modem wit of groen op?

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Wit

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31056Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Dat impliceert dat het modem geconfigureerd is in router mode en dat de monteur niet heeft aangepast. Daarnaast moet je in dit geval probleemloos van AP mode gebruik kunnen maken op de Deco's.

 

Kun je beschrijven hoe de Deco's zijn aangesloten?

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Beneden staat de Deco aangesloten meteen  ethernetkabel boven ook met een ethernetkabel  (netgear switch)

en één in de andere kamer los (en alle deco's branden wit)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31056Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

De Deco's in zowel de studeerkamer als de mancave zijn via Wi-Fi verbonden, dus dat is opvallend. Met ethernet naar de studeerkamer lijkt dus iets mis te gaan.

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

In de woonkamer heb ik 30OMbps  de bovenverdieping nu rond de 75Mbps  de mediaboxenNext Mini zijn rechtstreeks aangesloten dus geen probleem maar hiervoor had ik de routers van Apple en had ik overal de juiste snelheden Ziggo adviseerde mij omdat ik nu de modem met hoge internet snelheid heb om de Deco's te nemen.

Met andere woorden ik ben er klaar mee want ik weet ook niet de juiste instellingen, in ieder geval bedankt voor alle reacties en tips ik vind het goed zo, Thanks.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

 

Volgens de Deco app, zijn Deco 2 en 3 d.m.v. wifi onderling verbonden. Is dat niet correct, dan alles resetten en aangezien u ondertussen bekent bent met alle benodigde acties, is dat snel gedaan.


Reset de Deco's als volgt :
-Verwijder alle Deco stations in de Deco app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.


Installeer de Deco's als volgt :
-Controleer de netwerkkabel naar het 1ste Deco station ( = de master ) en zet deze aan.
-Start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg de master hieraan toe.
-Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, zet dan nu de Deco set in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan, sluit eventueel de netwerkkabel aan, zet het station aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.
-Wacht een tiental minuten en voer daarna "Netwerk optimalisatie' uit.

M.b.t. "...Plaats het volgende station dáár waar deze komt te staan..." : waarschijnlijk moet u daarvoor wat extra meters heen-en-weer lopen, maar zo wordt tijdens de configuratie direct duidelijk of er b.v. verbindings-problemen zijn.


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd.

 

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Bedankt voor de informatie hier ga ik wat mee doen.

Renata
Community Moderator
Community Moderator
  • 899Posts
  • 80Oplossingen
  • 413Likes

Top, dat je deze informatie hebt mogen ontvangen. Heeft het je verder geholpen ook?
Anders horen we het natuurlijk graag en helpt de Community je verder 🙂

Broed131
Topicstarter
Level 5
  • 63Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes

Jawel alles werkt weer modem werkt goed 940 Mbps en 51 Mbps. Wifi (Deco's M4) beneden rond de 300 Mbps en boven rond de 100 Mbps en dat vind ik voldoende. (alles is beton)

Thanks😀

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic