1
Vraag
2
Reacties
AEKs

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Smart Wifi icm Deco M4 van TP link

Ik stel deze vraag voor mijn zoon. Hij heeft een witte connectbox en afgelopen jaar heeft hij er aantal Deco M4's bij aangeschaft, een mesh systeem dus. Nu begrijp ik dat de connectbox van Ziggo recentelijk een update heeft ontvangen en daardoor voorzien is van mesh functionaliteit. Kan hij de Deco's nu rechtstreeks aan de connectbox koppelen zonder gebruik te maken van het Deco "moederstation"?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de installatie handleiding wordt opgemerkt dat de wifi van het modem uitgezet moet worden.

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Stap 1: Installeer de Deco app via de Google Playstore of de Appstore

Stap 2: Zet uw WiFi netwerk uit van uw Ziggo modem. Hoe dit moet kunt u terug vinden via www.ziggo.nl/wifi-uit, deze blijft na de installatie uitgeschakeld.

Enz. enz. enz.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De SmartWifi mesh functie van de Connect box werkt niet samen met TP-Link mesh apparatuur, alleen de SmartWifi pods werken met de SmartWifi van de Connect box en de SmartWifi app.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@AEKs  schreef:

...aantal Deco M4's bij aangeschaft, een mesh systeem dus. Nu begrijp ik dat de connectbox van Ziggo recentelijk een update heeft ontvangen en daardoor voorzien is van mesh functionaliteit. Kan hij de Deco's nu rechtstreeks aan de connectbox koppelen zonder gebruik te maken van het Deco "moederstation"?



Bedoelt u met "...zonder gebruik te maken van het Deco "moederstation"...", zonder de eerste Deco m.b.v. een netwerkkabel aan te moeten sluiten?

Nee, de eerste Deco moet altijd m.b.v een netwerkkabel worden aangesloten ( en aangesloten blijven ) !!


Leest u dit ook eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

AEKs
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor de info. Nu is het wel duidelijk denk ik. Volgens mij is de situatie bij hem nu zo; twee wifi-netwerken, een via de connectbox en het andere wifi-netwerk via het eerste Deco station dat via een netwerkkabel is aangesloten. Of kan dit niet? Heb er niet heel veel verstand van.... Hij klaagde erover dat gezinsleden die via de connectbox wifi hadden soms buiten bereik raakten, terwijl degenen die aan de Deco's "hingen" daar geen last van hadden. Mijn idee was nu om er één netwerk van te maken door alles dezelfde netwerknaam te geven. Is dit mogelijk en werkt dit?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

In de installatie handleiding wordt opgemerkt dat de wifi van het modem uitgezet moet worden.

 

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

 

Stap 1: Installeer de Deco app via de Google Playstore of de Appstore

Stap 2: Zet uw WiFi netwerk uit van uw Ziggo modem. Hoe dit moet kunt u terug vinden via www.ziggo.nl/wifi-uit, deze blijft na de installatie uitgeschakeld.

Enz. enz. enz.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic