1
Vraag
2
Reacties
Michiel116

Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Smart Wifi en printer niet goed samen

Hallo,

Sinds ik Smart Wifi heb geïnstalleerd en beide Wifi punten (Connectbox en Powerline Adapter) dezelfde netwerknaam hebben, werkt mijn Wifi printer niet meer goed. Printen duurt soms enorm lang, en er komen vaak half bedrukte pagina's uit (waarna de printer de volledige pagina opnieuw afdrukt). Wat is hieraan te doen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michiel116
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst,

Ik heb Smart Wifi uitgezet en de Powerline Adapter weer zijn oorspronkelijke ID en wachtwoord gegeven. Nu lijkt alles weer normaal.

 

M.vr.gr.

Michiel

Bekijk in context

4 Reacties 4
Gebruiker456325

Level 5
  • 71Posts
  • 3Oplossingen
  • 17Likes

Ik weet niet van de powerline adapter. 

 

Ik heb zelf onlangs de smartwifi app geïnstalleerd met een wifi pod van Ziggo waar ook mijn HP printer op zit. Ik had ook de 2,4 en 5,0 GHz netwerk samengevoegd tot een netwerk. Ik moest in de printer het wifi wachtwoord voor het nieuwe thuisnetwerk weer opnieuw opgeven. Op mijn smartphone naast de printer zie ik de printer onder Instellingen > Wifi. Voor de printer moet ik dan op mijn smartphone niet hetzelfde wifi wachtwoord opgeven maar een wachtwoord dat in het venster van de printer staat onder Wifi Dirtect AAN nadat ik rechtsboven op het wifi logo heb gedrukt. 

 

Ik heb begrepen van de instructies over smartwifi op de website dat de smartwifi is bedoeld om een mesh te maken met de wifi pods van Ziggo. Maar dat als je geen wifi pods hebt, moet je smartwifi niet uitvoeren.

 

Ik denk dat de poweline adapters de kluts zijn kwijtgeraakt na de samenvoeging van het 2,4 en 5,0 GHz netwerk. Dat de printer nu het signaal pakt van de connectbox verder weg, dat het signaal zwak is en daarom lang duurt, zeker als het op de 5,0 GHz band zit, en deels wegvalt en daarom maar een halve pagina print. 

 

Misschien de wachtwoorden nog eens nalopen? Kun je in het menu van de powerline adapter komen? Iets met 192.168,10.1 of zo in de browser, anders wat in de handleiding staat. De connectbox is 198.168.172.1. Kan je daar niet zien of de verbinding tussen de connectbox en de powerline adapter goed of in de war is? 

 

Met 192.168.172.1 kan je in de connectbox de smartwifi weer uitzetten en dan heb je weer een 2,4 en 5,0 GHz netwerk. Dan moet je de wachtoorden weer aflopen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Michiel116

Lekker vlot printen is er even niet bij dus. Ik snap dat je dat niet handig vindt. Hebben de tips van @Gebruiker456325 je geholpen?

Michiel116
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 2Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Rikst,

Ik heb Smart Wifi uitgezet en de Powerline Adapter weer zijn oorspronkelijke ID en wachtwoord gegeven. Nu lijkt alles weer normaal.

 

M.vr.gr.

Michiel

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Wat goed om te horen, bedankt voor je update @Michiel116

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic