Zylen75

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Smart Wifi app i.c.m. Sagemcom modem

Ik ben nu een aantal maanden verder en ervaar nog steeds een slechte ervaring met de app. Als het modem is gereset doet de app het even. Maar als ik uit mijn netwerk ben geweest (even de deur uit) kan ik niet meer met het modem/ systeem verbinden. Ik heb mijn Ubiquity systeem hiervoor verruild maar heb inmiddels best wel spijt. 

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Zylen75 We hebben inmiddels van meerdere klanten vernomen dat dit probleem zich na bepaalde tijd voordoet op het modem. Hiervoor loopt inmiddels een onderzoek en er wordt gekeken naar een oplossing. Zodra hierover meer bekend is laten wij het weten via dit topic. 

16 Reacties 16
S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Je hebt een Mercedes ingeruild voor een Dacia 🤣

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Shakira zou het zo zeggen (zingen) : 

‘Je hebt een Ferrari geruild voor een Twingo’

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Zylen75 over welke app heb je het nu, die van unifi dan zou ik je willen door verwijzen naar www.unifi-forum.nl

En over welk nieuwe modem met wifi type je.

Hoort daar een app bij??

Staat en of stond het modem met wifi in bridge mode ??

Maanden slechte verbinding.....

 

Vertel wat zou je willen weten van ons?

 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik begrijp het ook niet helemaal. Ubiquiti zijn toch mesh-systemen? waarom zou je dat de deur uit doen als je een nieuw modem hebt ontvangen? dit zijn 2 totaal verschillende dingen. de app die bedoelt word is waarschijnlijk de smart wifi app van ziggo. deze werkt nog niet optimaal met het nieuwe modem inderdaad. hier kunnen wij helaas ook niet mee helpen

Zylen75
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi again,

 

ik weet dat ik een Mercedes heb weg gedaan voor een Dacia. Dit is hoe het is gelopen.

 

Ziggo stuurt een bericht tijdens mijn vakantie dat er een nieuw modem wordt opgestuurd (nieuwe zwarte Sagecom modem) en binnen 2 weken omgeruild dient te zijn met het oude modem (witte connect box). Eenmaal thuis gekomen was het modem al langer dan een week terug afgeleverd bij de buren. Nog een paar (werk)dagen over voor de actie. 


Het bestaande systeem was opgebouwd uit 3 Unifi AC-LR access points bedraad aangesloten in garage (voor de tuin), begane grond en bovenverdieping. Ik had de Cloud key als controller. Geen mesh systeem dus maar een bedraad roaming netwerk. Echter de wap van de begane grond was al een aantal maanden vreemd aan het doen. Vaak offline, opnieuw moeten rebooten, geen verbinding. Nieuwe firmware en andere kabel geen verschil. Ik moest sowieso mijn portemonnee gaan trekken wat ik ook zou doen.

Dus,…het nieuwe Sagemcom modem geïnstalleerd en exact hetzelfde geconfigureerd als de oude. Wifi intern uit en alleen router en modem functie actief. Alleen maar ellende! Een week lang met Ziggo aan de telefoon, via het forum, en ja als je met een extern systeem werkt en problemen hebt, dan houdt de service van Ziggo ook ergens op. “Heeft u onze Smart Wifi pods?” De ergernis inmiddels ver voorbij en in de veronderstelling dat als ik mijn toch al wat oudere Wifi5 systeem zou vervangen door het nieuwere Ziggo systeem, ik mij met problemen ook altijd kan melden. Ik heb dus de Ziggo Smart Wifi pods dus gekocht (3x) wat gemakkelijk ging van de opbrengst van de Unifi verkoop. Maar de installatie van het nieuwe systeem verliep ook niet soepel. Wel goed geholpen door Bert via dit forum dus uiteindelijk opgelost.

Het Sagemcom modem was zo nieuw en wij zaten in het begin van de uitrol dat er nog hard gewerkt werd aan verbeteringen. Met name de verbinding met het modem en pods vanuit de Ziggo Smart Wifi app. We zijn nu maanden verder en het is nog steeds waardeloos. Na een modem reboot kun je 1 sessie verbinden via de app of web interface. Als je dat een uurtje later nog eens wil doen dan moet het modem herstart worden. Dat is het probleem waar zoals ik terug lees, heel veel gebruikers last van hebben. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

plaats eens een foto hier van het eerste punt waar ziggo jouw huis binnen komt, meestal meterkast groene kabel met wit kastje.

Daarnaast een foto van de splitter en eventueel antenne versterker die jij gebruikt.

Uit het modem haal je de up- en download gegevens evenals de netwerk history.

Als je dat netjes hier hebt geplaatst dan kunnen de getallen freaks (experts) hier naar kijken en zien of jouw aansluiting 100% is.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Dat nwe modem is idd alles van behalve bug-vrij.

Ik heb recentelijk nog wel Unifi AP's, Cam's en CK+ geplaatst icm dit Modem. Dat werkt verder prima.

 

En Pods horen in de wasmachine 😉

Zylen75
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

CE033455-C134-4932-8B35-B5ACC64141A0.jpeg

314737A5-0DC7-4310-8F6B-0F6D044525E9.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Zylen75 en een warm welkom op de Community,

Top dat je dit forum gevonden hebt voor het stellen van je vraag. Is het inmiddels gelukt om alles volledig naar wens werkend te krijgen?

Zylen75
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul,

 

naar mijn weten is er niets veranderd. Met de ios app op geen enkele mannier mogelijk om mijn modem/ systeem te benaderen tenzij het modem wordt gereboot. Dan werkt het zeer tijdelijk. 

Zylen75
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

 Dit is wat ik telkens zie. 

52AD65AE-691D-4EFF-BD06-BBDE218A5EC9.jpeg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Zylen75 Kun je testen of je het modem via de SmartWifi app kunt benaderen na het uitvoeren van een fabrieksreset op het Sagemcom modem? Kijk anders ook eens of het wel lukt om via de browser de GUI van de Ziggo Modem Router (Sagemcom ) te benaderen. Hier lees je hoe je dit doet. 

Zylen75
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dag Paul,

 

Bedankt voor de reactie. Ik heb het modem in de eerste fase meerdere malen naar fabriek terug gezet. Telkens tijdens het config had ik met web interface gui hetzelfde als met de app. En nog steeds. Een poosje verbinding en daarna nooit meer tenzij reboot. 

Ge Niels

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Zylen75 Begrijp ik dan goed uit jouw verhaal dat je de melding de ene keer niet en de andere keer wel te zien krijgt? 

Zylen75
Topicstarter
Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul 

Na een reboot 1 keer met app of webinterface. Daarna nooit meer tenzij nieuwe reboot modem. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Zylen75 We hebben inmiddels van meerdere klanten vernomen dat dit probleem zich na bepaalde tijd voordoet op het modem. Hiervoor loopt inmiddels een onderzoek en er wordt gekeken naar een oplossing. Zodra hierover meer bekend is laten wij het weten via dit topic. 

Uitgelicht topic