Hi again,
ik weet dat ik een Mercedes heb weg gedaan voor een Dacia. Dit is hoe het is gelopen.
Ziggo stuurt een bericht tijdens mijn vakantie dat er een nieuw modem wordt opgestuurd (nieuwe zwarte Sagecom modem) en binnen 2 weken omgeruild dient te zijn met het oude modem (witte connect box). Eenmaal thuis gekomen was het modem al langer dan een week terug afgeleverd bij de buren. Nog een paar (werk)dagen over voor de actie.
Het bestaande systeem was opgebouwd uit 3 Unifi AC-LR access points bedraad aangesloten in garage (voor de tuin), begane grond en bovenverdieping. Ik had de Cloud key als controller. Geen mesh systeem dus maar een bedraad roaming netwerk. Echter de wap van de begane grond was al een aantal maanden vreemd aan het doen. Vaak offline, opnieuw moeten rebooten, geen verbinding. Nieuwe firmware en andere kabel geen verschil. Ik moest sowieso mijn portemonnee gaan trekken wat ik ook zou doen.
Dus,…het nieuwe Sagemcom modem geïnstalleerd en exact hetzelfde geconfigureerd als de oude. Wifi intern uit en alleen router en modem functie actief. Alleen maar ellende! Een week lang met Ziggo aan de telefoon, via het forum, en ja als je met een extern systeem werkt en problemen hebt, dan houdt de service van Ziggo ook ergens op. “Heeft u onze Smart Wifi pods?” De ergernis inmiddels ver voorbij en in de veronderstelling dat als ik mijn toch al wat oudere Wifi5 systeem zou vervangen door het nieuwere Ziggo systeem, ik mij met problemen ook altijd kan melden. Ik heb dus de Ziggo Smart Wifi pods dus gekocht (3x) wat gemakkelijk ging van de opbrengst van de Unifi verkoop. Maar de installatie van het nieuwe systeem verliep ook niet soepel. Wel goed geholpen door Bert via dit forum dus uiteindelijk opgelost.
Het Sagemcom modem was zo nieuw en wij zaten in het begin van de uitrol dat er nog hard gewerkt werd aan verbeteringen. Met name de verbinding met het modem en pods vanuit de Ziggo Smart Wifi app. We zijn nu maanden verder en het is nog steeds waardeloos. Na een modem reboot kun je 1 sessie verbinden via de app of web interface. Als je dat een uurtje later nog eens wil doen dan moet het modem herstart worden. Dat is het probleem waar zoals ik terug lees, heel veel gebruikers last van hebben.