1
Vraag
2
Reacties
luukdrums

Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Smart Wifi app geeft melding: ‘Modem niet gevonden’

Hi,

 

Vanaf het moment dat ik in de SmartWifi app de netwerknaam en het wachtwoord heb aangepast geeft de app aan: ‘Modem niet gevonden’. Het modem herstarten werkt niet, evenals het modem 30 sec. van de stroom halen. Heeft iemand tips?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Hi,

 

Inmiddels werkt alles naar behoren, ineens deed het app het!

Bekijk in context

21 Reacties 21
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

De app werkt nog niet altijd helemaal stabiel.

Zo ook hier op en af.

Wat later opnieuw proberen wil het vaak weer wel laten werken.

Ziggo is de oplossing hiervoor aan het zoeken.

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Hebben ze daar een statement over gegeven ergens? Wel vreemd dat ‘ie het wel deed voordat ik de wifi naam en wachtwoord veranderde.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ergens staan links en rechts reacties van Ziggo, dat eraan gewerkt wordt, in de diverse topics die dit probleem omschrijven.

 

Mijn ervaring met de app is, en dat lees ik ook van anderen op dit forum, al zolang als de app er is, wat jij ook ervaart.

Het is, tot nu toe, niet te reproduceren wat dat triggert, bij mij is nooit mijn wifinaam en beveiligingssleutel gewijzigd, niet in de Connect box Giga en niet in het Sagemcom modem en toch ervaar ik ook af en toe wat jij ervaart.

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij heeft de app continue aan dat het modem niet gevonden kan worden, niet eens af en toe.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@luukdrums  schreef:

Bij mij heeft de app continue aan dat het modem niet gevonden kan worden, niet eens af en toe.


@luukdrums Hoe lang is dat al?

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Vanaf het moment dat ik de naam en wachtwoord van het netwerk in diezelfde app heb veranderd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hoeveel uur of dagen of weken of maanden?

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Een weekje, gok ik. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat is te lang.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Ik ben benieuwd!

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@luukdrums met zulk een mooi stukje techniek wil je natuurlijk dat het lekker werkt. 

Dan is het natuurlijk zuur dat je tegen wat technische zaken aanloopt. Ik ben ook even gaan zoeken. Zoals al aangegeven, deze kuren komen we wel eens tegen. Eerdere topics zijn daar al over gaande. Deze vond ik, met daarbij ook een stappenplan. Kan je daar iets mee? 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@luukdrums ik weet niet of het ook maar iets toevoegt, maar misschien is het ’t proberen waard om de SmartWifi app webversie uit te proberen.

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Hi, helaas geen resultaat!

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @luukdrums


De foutmelding is bij ons bekend en hiervoor staat een oplossing gepland in de volgende update. 

Voor nu is er een workaround. Het enige wat lijkt te werken is het modem resetten naar fabrieksinstellingen door met een paperclip of satéprikker het resetknopje 20  seconden ingedrukt te houden. Wil je laten weten of het probleem daarmee getackeld is? 

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Dit is niet écht een oplossing, want dan ben ik mijn zelf gekozen netwerknaam kwijt, en daarmee verliezen al mijn apparaten hun verbinding.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dat klopt, @luukdrums
Het is dan ook zeker geen oplossing, maar een workaround om het voor eerst wel weer werkend te krijgen. De oplossing volgt pas in de volgende update. 

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Je past jouw gegevens niet aan om het vervolgens allemaal te resetten. Het is gelukkig ook geen moeten. Wanneer alles prima functioneert, alleen de app zelf niet, dan is dat natuurlijk ook prima. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ik las dat de volgende update al stap voor stap uitgerold wordt.

Bij iemand anders werkte het om de SmartWifi app te verwijderen en opnieuw te installeren.

luukdrums
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes

Wat lees je dit? Ik ben benieuwd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@luukdrums Ik kan het topic niet meer terug vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic