1
Vraag
2
Reacties
Tim van Hemert

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smart Wifi Pods verbinden met gepersonaliseerd netwerk

Hallo,

 

Ik heb recent 2 SmartWifi Pods gekocht en geïnstalleerd. Ik heb daarna met de Smart Wifi App ervoor gekozen om mijn netwerk te personaliseren (nieuwe naam en nieuw wachtwoord geven). Het resultaat daarvan is dat ik bij mijn Wifi verbindingen nu 2 netwerken van mij zie, namelijk het netwerk met de 'oude' naam (in mijn geval Ziggo6010747) en een netwerk met de nieuwe naam ('Wifi Tim van Hemert'). Het valt me verder op dat de sterkte van het Wifi signaal bij het 'nieuwe' netwerk beduidend zwakker is dat bij het 'oude' netwerk. Kan het zo zijn dat mijn pods alleen het netwerk Ziggo6010747 versterken, en niet het netwerk Wifi Tim van Hemert? Zo ja, hoe fix ik dat?

 

Groet,

Tim

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Tim van Hemert Zet de kanaaloptimalisatie eens uitgevinkt => Instellingen opslaan en wijzig de naam van de 2,4 GHz, dat is de naam die de pods overnemen.

Zet daarna de kanaaloptimalisatie weer aan.

Bekijk in context

16 Reacties 16
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Tim van Hemert 

Welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens óók klant ben.
Blijkbaar is er iets misgegaan met het aanpassen van je netwerknaam (SSID) en heb je wellicht het netwerk (per ongeluk) gesplitst. Om mogelijke oorzaken uit te sluiten: zou je een schermafbeelding kunnen maken van het menu (GUI) van je modem waar twee netwerknamen staan?

Ik lees dat je éérst de Wifi Pods succesvol hebt geïnstalleerd en daarna de netwerknaam hebt veranderd?

Zijn je Wifi Pods verbonden met een netwerkkabel of via wifi?

Als laatste: zorg dat je postcode en huisnummer in je profiel staan, deze zijn alleen zichtbaar voor Ziggo-moderators. Je profielpagina vind je hier.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Zet in de Connect box in de Instellingen Ziggo Smart Wifi Kanaal optimalisatie ingeschakeld aangevinkt en instellingen opslaan.

Dan heeft alles 1 wifinaam en het modem is dan 1 mesh systeem met de SmartWifi pods.

 

In beveiliging kun je de naam van je wifi aanpassen.

 

Bert_0-1656016195951.png

 

Tim van Hemert
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor je snelle antwoord Bert, maar Kanaal optimalisatie stond al ingeschakeld. Heb het alsnog nog een keer opgeslagen, maar geen verandering: ik zie nog steeds twee Wifi netwerken. 

 

Als ik bij Beveiliging kijk zie ik overigens het volgende. Wellicht dat dit helpt bij het vinden van een oplossing (zoals jullie waarschijnlijk kunnen raden ben ik niet technisch onderlegt)?

 

TimvanHemert_0-1656017698943.png

 

Tim van Hemert
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Wim,

 

Dank voor je snelle antwoord. Schermafbeelding vind je in mijn reactie op Bert. Ik heb inderdaad eerst de Pods geïnstalleerd, vervolgens bood de Smart Wifi App aan om het netwerk te personaliseren en heb ik dan gedaan. De Pods zijn via Wifi verbonden. Postcode en huisnummer zijn toegevoegd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Is de andere naam mogelijk je Gastnetwerk?

Tim van Hemert
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb geen gastnetwerk

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Tim van Hemert je hebt inderdaad je netwerk opgesplitst in twee verschillende netwerken. Grappig, maar dat was waarschijnlijk niet je bedoeling. Aangezien @Bert veel handiger is met dit soort zaken, geef ik graag het stokje over aan Bert.

En het maakt niet uit wie je helpt, als je maar geholpen wordt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is raar, want als Kanaal optimalisatie ingeschakeld aangevinkt is, dan zou je niet meer moeten kunnen splitsen.

 

Bert_1-1656019620669.png

 

Tim van Hemert
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zo ziet het er bij mij uit:

 

TimvanHemert_0-1656020608310.png

 

Ik zie wel dat 5 Ghz bij mij op handmatig op Kanaal 44 staat en bij jou automatisch op Kanaal 60. Maakt dat nog iets uit?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Die zou vanzelf naar Automatisch moeten gaan met Kanaaloptimalisatie aangevinkt.

Tim van Hemert
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dan weet ik het ook niet. Het enige wat ik heb gedaan is dat ik via de Smart Wifi App het netwerk een nieuwe naam en wachtwoord heb geven. Wellicht dat er dan iets mis is met de App. Hoor graag wel of hier nog oplossingen voor te bedenken zijn.

 

Het praktische probleem voor mij is op dit moment dat de Pods zijn aangesloten op netwerk Ziggo6010747, terwijl ik zelf gebruik maak van netwerk Wifi Tim van Hemert (daar is het internet veel sneller op). Is er een manier om de Pods 'over te zetten' op het netwerk dat ik gebruik?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Tim van Hemert ikzelf denk dat het niet handig is om je Pods op één van de twee netwerken te installeren, maar van twee netwerken één netwerk te maken. Maar dat is jouw keuze.
Het personaliseren van je netwerk heeft het voordeel dat je naam verschijnt en weet: “dát is mijn netwerk! ” Eén nadeel is wèl dat als je om welke reden dan ook het modem moet terugzetten naar de fabrieksinstellingen, je modem weer de oorspronkelijke netwerknaam en wachtwoord heeft.

 

💡 En nog even dit: dat het spul niet werkt heeft niets te maken met het eventueel ontbreken van technische kennis.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Tim van Hemert Zet de kanaaloptimalisatie eens uitgevinkt => Instellingen opslaan en wijzig de naam van de 2,4 GHz, dat is de naam die de pods overnemen.

Zet daarna de kanaaloptimalisatie weer aan.

Tim van Hemert
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ok, zal ik straks doen als ik thuis ben. Wil je dat ik de naam van de 2,4 GHz wijzig in de naam die ik ook voor de 5 GHz gebruik (Wifi Tim van Hemert)?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Jawel, als het goed is, dan gebruikt het modem en de pods alleen de naam die in de 2,4 is ingevuld voor de 2,4 en 5 GHz als de optimalisatie weer is aangevinkt en opgeslagen.

Tim van Hemert
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Bert, dit lijkt het gefixed te hebben! Er is nu nog maar één Wifi netwerk zichtbaar, en de Wifi verbinding is nu veel sterker dus het lijkt er op dat de Pods nu op het juiste netwerk zitten. Super veel dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic