Hoe kan ik de mij toegestuurde SmartWifi Pods installeren ZONDER gebruik te maken van de SmartWifi App??
Ik ben niet in het bezit van een mobile telefoon of te wel een SmartPhone kan dus geen App's downloaden.
Hoe krijg ik de Pods dan geïnstalleerd??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@pj1 schreef:
Bedankt voor je snelle antwoord , ok dat is goed nieuws, nog 1 vraag. Het kan niet zo zijn dat de pods een onbeveiligd onbekend netwerk gebruiken als ik ze alleen in het stopcontact doe? p.s. misschien handig als de als oplossing aangemerkte post dat het niet kan veranderd word?
@pj1 De pods werken sowieso niet met een ander modem of ander netwerk, omdat de pods daar niet aan gekoppeld zijn.
Ze zijn uitsluitend vrijgegeven voor je eigen modem en werken alleen op je eigen modem.
@Evert Een heel goede ontwikkeling, dat scheelt een hoop getob als de pods niet direct goed installeren met de SmartWifi app, zoals eerst de installatiewijze was.
dank!
dit is niet de oplossing, inmiddels kan je het gewoon instaleren zonder app!
Ik heb gisteren een nieuw modem van Ziggo ontvangen (het nieuwe zwarte Sagem). Daarbij 2 powerpods. Omdat ik gelezen had dat deze al geactiveerd zouden zijn en het gebruiken van de app allerlei goedkeuringen vraagt heb ik deze gewoon -aangesloten op een cat 6 verbonden met het modem- in het stopcontact gestoken. De pods zijn ook zichtbaar in de "verbonden apparaten" Helaas blijven de powerpods wit "knipperen".
Nu zit ik met de vraag wat dat activeren precies inhoud. Kan het zijn dat het nu niet werkt omdat ik de SSID en het wachtwoord heb aangepast?
Wie kan hier iets over vertellen?
Alvast bedankt
@ModernLodge Soms moet je ze nog installeren via de SmartWifi app.
Dan worden ze gekoppeld aan je modem.
@ModernLodge welkom op de Ziggo Community. Leuk dat je hier je vraag komt stellen!
En zeker, met een nieuw modem wil je natuurlijk je totale opstelling volledig kunnen benutten. Daar komen we wel uit.
Zou je voor de ultieme zekerheid deze stappen kunnen uitvoeren? Geef gerust aan als je ergens vastloopt!
Zoals hiervoor al is opgemerkt ontbreekt een goed stappenplan om een Pod te installeren. Ik heb het 2maal geprobeerd met Smart WiFi app en dat werd een ramp. Ik belandde ook in de loop dat de WiFi niet werd gevonden door de app, zoals geillustreerd met de screenshot. Ik heb nu een nieuw modem en dat zou een Mesh netwerk moeten maken, m.a.w. als ik van het ene naar het andere punt in mijn huis loop en ik ben dichter bij een beter signaal dan schakelt de verbinding om naar de betere. Er gebeuren allerlei rare dingen inmijn modem met het WiFi signaal! Als ik naar de instellingen op het modem keek was ineens de 5G verbinding handmatig op kanaal 180 gezet. Later kwam die met de mededeling dat dit een DFS kanaal(????) is en dat het wel eens 10 minuten kon gaan duren voordat hij daar weer vanaf zou zijn. Toen heb ik mijn modem maar weer eens door het zwart gehaald, want dat duurt niet zo lang en ik kon alle instellingen weer herstellen.
Wat ik dus wil is een Mesh netwerk voor meer comfort bij mijn Internet verbinding.
Op de 2e verdieping heb ik aan het modem via een LAN-LAN verbinding een AX20 van TP-Link aangesloten in hetzelfde adresbereik 192.168.0.x en dat werkt. Op deze router zit een Mesh functie, maar die ziet dus geen Mesh netwerken als ik de Pod gewoon in het stopcontact steek. Enig idee hoe ik een Mesh netwerk inclusief de WiFi van de AX20 werkend krijg. Installeren met de Smart WiFi app mislukt steeds.
Moet ik de Pod soms in de fabrieksstand terugzetten om dat voor elkaar te krijgen, de SW app is toch wel te gebruiken? Ben toch eigenlijk wel totaal de weg kwijt met die SW app!
@hoekbrwr De SmartWifi app werkt alleen voor het mesh systeem van Ziggo met een SmartWifi modem en de zeshoekige SmartWifi pods.
Andere mesh systemen werken niet samen met het SmartWifi modem en de zeshoekige SmartWifi pods.
ieder merk, zoals TP-Link, heeft zijn eigen mesh systeem.
Maar zonder mijn "extensie" in de vorm van een aantal extra gebruikers op mijn router werkt het Smart WiFi modem dus ook niet!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb mijn router gewoon uit gezet. Alle pogingen om de Pod samen te laten werken met het nieuwe "Smart" modem stranden in een vastloper van de Smart WiFi app.
Ik zou al aardig geholpen zijn als ik een aantal gebruikers tussen de Pod en het modem kan "meshen".
Het systeem werkt dus gewoon niet.
@hoekbrwr Ik wilde bijna allerlei vragen gaan stellen en mogelijke oplossingen gaan voorstellen, maar ik zie dat je al een eigen topic hebt daarover en is het hier verder gaan geen goed plan, omdat je dan weer dezelfde vragen en mogelijke antwoorden gaat krijgen, alles dubbel is zonde van de tijd en moeite.
Blij SVP reageren in je eigen topic: SmartWifi Pods schakelen WiFi van mijn modem conti... - Ziggo Community
Ik heb hier gereageerd op de persoon waarbij de Smart WiFi app geen verbinding zag terwijl de smartphone toch echt verbonden is. Ik dacht na het ontvangen van een nieuw modem uiteindelijk de Pod met het nieuwe modem in Mesh configuratie te zetten m.b.v. da SW app. Na vele pogingen is dat dus gewoon niet mogelijk gebleken door de falende app, die overigens wemelt van de eigenaardigheden bij het weergeven van de status. Ik hou het voor gezien ik schakel wel handmatig over naar een beter WiFi punt door de Wifi even uit/aan te zetten! Werkt gewoon zonder gammele app.
OVER EN SLUITEN
@hoekbrwr Als de pod is geïnstalleerd, via de SmartWifi app, op het modem en de pod knippert niet meer, dan heeft de app geen functie meer, het mesh systeem regelt dan alle verbindingen en kun je de app verwijderen.
Het lijkt erop dat het werkt! Bij een speedtest in Wifiman app zoekt die de snelste verbinding!
MISSION ACCOMPLISHED
Gebruik via je pc smartwifiweb op de hoofdpagina staat al wifipod + om te installeren!
Wifibooster? Zijn er zoveel. Algemeen nadeel hebben vaak weer eigen netwerknaam en schakelen gaat niet altijd lekker. Met pods houd je 1 wifi netwerk.
Ja info is niet altijd helder voor handen ziggo monteur is altijd een optie vaak gratis. Maar pods installeren geen probleem. Via de pc van je kennig ga je naar smartwifiweb en zie je direct een wifipod+ (installatie) kind kan de was doen. Succes
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.