Hoe kan ik de mij toegestuurde SmartWifi Pods installeren ZONDER gebruik te maken van de SmartWifi App??
Ik ben niet in het bezit van een mobile telefoon of te wel een SmartPhone kan dus geen App's downloaden.
Hoe krijg ik de Pods dan geïnstalleerd??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Helaas gaat dat niet lukken zonder SmartWifi app.
Mogelijk heb je iemand in je omgeving waar je zijn smartphone even van mag lenen.
Na de installatie kun je de app weer verwijderen van die telefoon, die app doet verder niets, je kunt er alleen op zien met welke pod of modem een apparaat verbonden is.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Helaas gaat dat niet lukken zonder SmartWifi app.
Mogelijk heb je iemand in je omgeving waar je zijn smartphone even van mag lenen.
Na de installatie kun je de app weer verwijderen van die telefoon, die app doet verder niets, je kunt er alleen op zien met welke pod of modem een apparaat verbonden is.
Bedankt Ga ik doen.. Maar ik kan ook mijn huidige booster die het goed doet houden
@Therese schreef:Bedankt Ga ik doen.. Maar ik kan ook mijn huidige booster die het goed doet houden
Welke booster? Iets wat goed werkt niet veranderen, er zijn genoeg wifi systemen waar geen app voor nodig is, om te werken. De boosters die Ziggo levert kunnen wel werken naast de nieuwe Pods, maar niet met de Pods als 1 heel systeem.
Als het een wifibooster is via het stopcontact, dan is de pod de vervanger ervan.
Heb je de wifibooster gratis ter vervanging van de wifibooster via het stopcontact?
Inderdaad heb ik via Ziggo gehuurd een wifibooster via het stopcontact en heb ik de Pods (twee stuks) gratis ter vervanging toegestuurd gekregen.
Wat is je advies om te doen??
De powerline, niet meer gebruiken, en alleen de Pod'S dat zal vermoedelijk de beste resultaat geven.
Om niet van de app afhankelijk te zijn ook later niet zou ik persoonlijk dit model niet adviseren.
Je bent na de installatie niet afhankelijk van de app, die kun je verwijderen na de installatie.
Dat zou ik niet te hard roepen, mocht er een extra pod nodig zijn vanwege de dekkingsgraad heb je weer die app nodig.
Als het eenmaal draait dan geloof ik graag dat die app geen meerwaarde meer heeft.
@RoWi. Daarom schreef ik: "Je bent na de installatie niet afhankelijk van de app, die kun je verwijderen na de installatie."
Dan kun je hem weer downloaden en na de installatie weer verwijderen.
@Bert schreef:@RoWi. Daarom schreef ik: "Je bent na de installatie niet afhankelijk van de app, die kun je verwijderen na de installatie."
Dan kun je hem weer downloaden en na de installatie weer verwijderen.
De topic starter moet dan eerst weer een smartphone lenen de eigen inlog gegevens invullen, ervoor zorgen dat dit niet bewaard blijft. Er zijn makkelijkere systemen, aansluiten, aanzetten klaar, geen apps, geen qr code's scannen, niet inloggen of ergens aanmelden.
Een ieder mag uiteraard zelf bepalen wat hij of zij doet, het gaat mij puur om duidelijk te maken dat het ook anders kan.
Hallo, weet niet goed waar ik dit probleem kan melden, vandaar dat ik voor deze topic heb gekozen.
Mijn broer is ook Ziggo klant en vroeg mij of ik de toegestuurde pods voor hem kon installeren.
Hij kreeg deze in december 2021 toegestuurd daar de huidige boosters niet meer zouden voldoen??
Hij heeft buiten het modem 1 extra booster via het stopcontact ingesteld hetgeen prima werkt.
Zo gezegd zo gedaan zult u denken, niets is minder waar. Het ontbrak op de eerste plaats aan een heldere handleiding. Volgens het stappenplan geprobeerd om de app te installeren op zijn Windows 10 pc hetgeen niet mogelijk is. Er wordt verwezen naar een samsung mobilie telefoon die hij niet meer in bezit heeft. Blijkbaar is installatie verder niet mogelijk, wat ik ook probeerde. De reviews liegen er ook niet om dat het hele gedoe met deze pods veel ergernis en onbegrip meebrengt. Na een uur van proberen heb ik toch maar weer de oude externe booster van Ziggo terug geplaatst en geinstalleerd met resultaat direct goed wifi. Ik kan niet anders stellen dat het verwijzen naar online help en klantenservice achterwege kan blijven indien ziggo een fatsoenlijk stappenplan erbij levert i.p.v. te verwijzen naar het downloaden van een qr code etc.
Er zijn immers nog altijd veel leken onder ons die deze materie soms boven hun pet gaat. Getuige de vele meldingen die ik heb kunnen lezen is klantenservice ook niet geheel up to date geinformeerd over dit nieuwe product. Dit wilde ik even kwijt.
@J.A.M. Aelmans Hartelijk dank voor jouw feedback m.b.t. de installatie & handleiding v.d. SmartWifi pods. Ik zal jouw feedback hierover doorgeven aan de juiste afdeling. In ieder geval wel fijn dat het uiteindelijk gelukt is om de WifiPods van je broer aangesloten te krijgen.
Hallo Paul, de wifipods heb ik niet kunnen installeren omdat de info en handleiding ontbreekt. Ik heb aangegeven dat ik de oude booster weer heb terug geplaatst en alles weer naar wens werkt als vanouds. Als ik kijk hoeveel reacties ik krijg n.a.v. mijn post dan is er maar een conclusie dat die dingen niet naar behoren geinstalleerd kunnen worden zonder een heldere handleiding en/of techneut ter plekke. M.i. heeft Ziggo hier het huiswerk niet goed gedaan, temeer daar klantenservice het ook niet meer weten.
@J.A.M. Aelmans Normaal gesproken zit er de info en een handleiding bij.
Hier staat de installatiewijze stap voor stap te lezen:
Klik hier -> De SmartWifi pods installeren installeren | Klantenservice | Ziggo
@J.A.M. Aelmans Wat expert @Bert aangeeft klopt. Normaliter hoort er een installatiehandleiding bij de WifiPods te zitten.Het kan zijn dat deze bij het inpakken van jouw WifiPods mogelijk vergeten is. Maar via de link die @Bert deelt is de handleiding ook online te vinden.
Ik heb hier een vraag over.
Vandaag wifipods binnen gekregen, ik heb normaal 2 netwerken, ik stop wifipods in het stopcontact en heb er even later nog 1 de 5 g is weg , mijn internet valt af en toe weg, en hij is duidelijk iets aan het doen dus. nu heb ik waar ik normaal 10 gb haalde nu 150 gb, en ik ben tevreden. Ik heb nooit een app geinstaleerd, en deed ze alleen in het stopcontact. Wat zie ik hier over het hoofd als je een app MOET instaleren?
@pj1 Er lijkt iets veranderd te zijn met de installatie van de pods.
De pods op de stroom zetten lijkt inmiddels voldoende te zijn om ze te laten werken, omdat ze al in je Mijn Ziggo gekoppeld zijn aan je abonnement en je SmartWifi modem.
Bedankt voor je snelle antwoord , ok dat is goed nieuws, nog 1 vraag. Het kan niet zo zijn dat de pods een onbeveiligd onbekend netwerk gebruiken als ik ze alleen in het stopcontact doe? p.s. misschien handig als de als oplossing aangemerkte post dat het niet kan veranderd word?
Klopt helemaal @Bert! Sinds kort worden de pods geactiveerd opgestuurd. Dat wil zeggen, alvast gekoppeld aan het modem van de desbetreffende persoon. Dus ik vermoed dat als je ze op een andere plek in het stopcontact doet, ze daar niet gaan werken.
Wel een goede ontwikkeling denk ik 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.