Vraag
Reacties
Oplossing
DannyW
Level 1

Smart Wifi Pods: Regelmatig haperingen

Sinds een paar dagen de smart wifi pods in gebruik. Dekking prima.

Echter heb ik nu regelmatig haperingen in de verbindingen. Hierbij valt me op dat mijn yamaha musiccast waarop in mijn Spotify stream via wifi in de woonkamer koppelt met de pod in de slaapkamer. Helemaal aan de andere kant van het huis. Gevolg haperende verbinding. Er zit ook een pod 3 meter naast de musiccast in de woonkamer.

Waarom koppelen apparaten niet met de dichtstbijzijnde pod?

Groeten Danny 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het mesh systeem verdeeld de verbindingen over de wifipunten, zodat niet 1 wifipunt alles moet verwerken, dat zou vertragen en kijkt welke snelheid waar gebruikt wordt.

Het kan een aantal dagen duren voordat het mesh systeem alles volledig heeft geïnventariseerd en verdeeld en de meest optimale verdeling is gevonden, is mijn ervaring in het afgelopen half jaar.

Ook na verplaatsen kan het weer een tijdje duren voordat alles weer optimaal werkt.

Maar als het dan werkt, blijkt het uitermate stabiel.

Bekijk in context

0 Kudos
2 Reacties 2
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het mesh systeem verdeeld de verbindingen over de wifipunten, zodat niet 1 wifipunt alles moet verwerken, dat zou vertragen en kijkt welke snelheid waar gebruikt wordt.

Het kan een aantal dagen duren voordat het mesh systeem alles volledig heeft geïnventariseerd en verdeeld en de meest optimale verdeling is gevonden, is mijn ervaring in het afgelopen half jaar.

Ook na verplaatsen kan het weer een tijdje duren voordat alles weer optimaal werkt.

Maar als het dan werkt, blijkt het uitermate stabiel.

0 Kudos
DannyW
Level 1
Topicstarter

Dankjewel Bert, nog even geduld hebben dus.