1
Vraag
2
Reacties
bokkieman

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Smart Wifi Pod ventilator piept

Hi, 

Wij hebben 2 smartwifi pods thuis. Eén ervan piept met grote regelmaat. Lijkt alsof de ventilator overuren maakt waardoor de piep ontstaat, het apparaat voelt dan ook erg warm aan.

Enig idee hoe we dit kunnen oplossen, of kunnen we dit apparaat omruilen voor eentje die goed werkt?

Groet,

Stijn

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78713Posts
  • 5318Oplossingen
  • 23503Likes

Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Hey @bokkieman dat lijkt me echt niet fijn, zo'n piepende wifipod! Ik zou hier graag wat meer informatie over krijgen van je. Piept deze pod continu of zo nu en dan gedurende de dag en nacht, en is het echt een piep of een ratelt het ook? Brandt er een lampje op de pod en welke kleur heeft dit, of brandt er niets? 

Is de luidruchtige pod warmer dan de andere pod die je in gebruik hebt en heb je deze al eens gereset of een andere positie gegeven? Houd er rekening mee dat een pod niet ergens achter geplaatst is zoals bijvoorbeeld achter een gordijn , bij een kachel, in de volle zon of in een dichte kast / in de buurt van elektronische apparaten die warmte afgeven. 

Hangt de pod helemaal zoals het hoort, heb je deze al eens gereset en in een ander stopcontact getest maar baat het allemaal niets, laat het me weten! 

Kameleon1987

Level 11
  • 539Posts
  • 14Oplossingen
  • 637Likes

Een tip die @Judith wellicht ook mee kan nemen,

De pods hebben aan de achterkant een rooster voor venilatie. Prik je hem in een diep stopcontact dan kan er een obstructie ontstaan voor de koeling. Hierdoor kunnen pods erg warm worden of gaan piepen (coil-whine).

bokkieman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Judith,

- Nee het apparaat piept niet continu, maar op bepaalde momenten. Je hoort de ventilator dan ook duidelijk en het apparaat is warm. Waarschijnlijk komt de piep van de harddraaiende ventilator, denk ik.

- Er brandt geen lampje en er ratelt ook niets.

- Het apparaat is duidelijk warmer als hij het geluid maakt. Resetten heb ik inderdaad al geprobeerd, en we hebben de 2 apparaten ook omgewisseld qua locatie maar dit maakt niet uit. 

- Het apparaat zit in een normaal stopcontact in de woonkamer, niet dichtbij radiator en niet in de zon.

Groet,

Stijn

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1496Posts
  • 155Oplossingen
  • 723Likes

Hoi @bokkieman wanneer de pod piept doordat deze te warm wordt dan lijkt me dat niet helemaal in de haak. Ik heb daarom nieuwe voor je besteld, ter vervanging van de huidige pods. Wanneer je de nieuwe pods hebt ontvangen mag je de huidige aan ons retour sturen. Ik hoop dan van harte dat aan het gepiep een einde is gekomen, ervaar je toch weer een dergelijk probleem, laat het ons hier weten! 

bokkieman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel @Judith . Hoe stuur ik de huidige retour?

Groet,

Stijn

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4651Posts
  • 612Oplossingen
  • 2383Likes

Graag gedaab @bokkieman! Over het terugsturen van Ziggo apparatuur lees je op deze pagina meer over. Mocht er nog wat zijn, schroom niet om te reageren.

bokkieman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Vincent, 1 van de nieuwe smartwifipods doet het niet. Heb 'm op verschillende plekken ingeplugd, ook met netwerkkabel, maar de pod toont als offline. Hoorde ook een paar keer een rateltje als ik dichtbij luisterde.

Eén van de oude pods doet het nog wel goed, zal ik die dan houden en de andere 2 terugsturen?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4651Posts
  • 612Oplossingen
  • 2383Likes

@bokkieman Hmm, dat is een valse start van de nieuwe set. Wil je me een privébericht sturen met daarin de serienummers welke het wel doen en welke niet? Dan kijk ik even wat er administratief mogelijk is.

bokkieman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Vincent, yes ga ik doen. Kan een paar dagen duren, want weet inmiddels niet meer welke van de oude na een tijd de piep gaf... 

bokkieman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Vincent ik zou je graag een privebericht sturen maar hoe doe ik dat?

bokkieman
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels gevonden hoe ik een prive bericht stuur 😉