Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Van de week geprobeerd een Smart Wifi pod die wij gekregen hebben van onze oom in gebruik te nemen. Bij het scannen in de Smart wifi app krijg ik de melding dat de Wifi pod al in gebruik is en dat deze al gekoppeld is aan een ander modem.
Dit klopt. De pod is gekocht van Ziggo en aan zijn modem in Dronten gekoppeld. Hij heeft er 2 gekocht maar heeft er maar 1 nodig en in gebruik. Ik wil de pod nu gaan proberen om te kijken of de pods een vervanging kunnen zijn van mijn google wifi systeem. Doordat deze dus nog gekoppeld is aan een ander modem is dit dus niet mogelijk.
Op de Ziggo Community heb ik gelezen dat Ziggo moderators het voor je in orde kunnen maken. Ik heb daarom in mijn profiel bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ het serienummer van de pod vermeld zodat de gegevens door Ziggo medewerkers te zien zijn.
Is de Smart Wifi Pod door de moderator los te koppelen van het modem van de vorige gebruiker of moet ik hiervoor eerst weer naar Dronten ? Hoor graag jullie oplossing
Gr, John
Opgelost! Ga naar oplossing.
@jphotting ik krijg een melding dat het ontkoppelen van de wifipod gelukt is.
Dat wil dan ook zeggen dat jij deze nu moet kunnen gebruiken. Succes, veel plezier er mee!
Een SmartWifi pod kan alleen aan een andere klant worden toegewezen als deze is gekocht. Als de pod in bruikleen is verkregen, dan kan deze niet opnieuw worden toegewezen.
@jphotting goed dat je dit vraagt!
En zeker, als de variant een koopvariant is, dan kan ik dit regelen. Je persoonlijke opmerkingen zie ik zo 1-2-3 niet terug, dus wil je het serienummer tussen haakjes achter je huisnummer zetten, bij je profiel?
Dan vis ik deze eruit en maak één en ander in orde voor je!
Hallo Jacob, gedaan en alvast bedankt
@jphotting ik krijg een melding dat het ontkoppelen van de wifipod gelukt is.
Dat wil dan ook zeggen dat jij deze nu moet kunnen gebruiken. Succes, veel plezier er mee!
klopt helemaal @Jacob . De pod is ondertussen geactiveerd op ons netwerk.
Bedankt voor de moeite en oplossing
Ik heb hetzelfde probleem. Een gekochte Wifipod overgenomen van een collega. Maar tijdens het installeren krijg ik een melding 'Deze SmartWifi pod is al geïnstalleerd'. Klantenservice kan me niet helpen en verwijst me hierheen (!) HELP
@community1 Kun je het serienummer (S/N) van de SmartWifi pod vermelden bij 'Persoonlijke opmerkingen' in je profielinstellingen? Een moderator (Ziggo-medewerker) kan de SmartWifi pod ontkoppelen en komt binnenkort weer langs in dit topic.
Dag @community1
Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.
Om deze SmartWifi Pods te kunnen gebruiken moet u de serienummers tussen haakjes achter uw postcode in uw profiel zetten, dan kunnen Ziggo-moderators nagaan of deze pods door u te gebruiken zijn. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor deze moderators. Uw profielpagina vindt u hier.
Omdat het vrijgeven van deze pods doorgaans niet wordt gedaan via een enkele muisklik van de moderator maar door een andere afdeling, moet u er wel op rekenen dat het meestal iets van drie werkdagen duurt voordat u ze kunt installeren.
Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen met uw SmartWifi Pods.
okee. nummer bij de opmerkingen in mn profielpagina gezet. Now we wait...
Ik heb dit probleem dus ook. Net 3 pods gekocht van een goede kennis die ze gekocht heeft bij Ziggo én ontkoppeld heeft van zijn modem. Bij het installeren hier bij mij thuis de melding 'Deze SmartWifi pod is al geinstalleerd'. Hopelijk kan een Ziggo moderator me hierbij helpen!
Zal de serienummers (S/N) van de SmartWifi pods vermelden bij 'Persoonlijke opmerkingen' of tussen haakjes achter mn huisnummer zetten.
@JoostDor Een klant kan niet zelf SmartWifi pods ontkoppelen, dit kan alleen door Ziggo worden gedaan.
@tobiastheebe ok, dat had ik zo niet begrepen. Dank je! Dan hoop ik dat er snel een moderator langskomt.
En @tobiastheebe, is het berichtje wat ik geplaatst heb dan voldoende om de hulp van Ziggo in te roepen? Of moet ik nog iemand ander taggen in het bericht? Alvast dank!
een reactie van een moderator kan een paar werkdagen duren
Goedemorgen @community1 en @JoostDor, laten we de nieuwe week beginnen met positief nieuws voor jullie beiden; jullie pods zijn losgekoppeld, deze kunnen jullie nu installeren 🙂
@Judith helemaal top, dank voor de snelle service! Heel blij mee.
Graag gedaan @JoostDor , ik wens je een mooie dag toe en natuurlijk heel veel plezier van de pods!
Hoi Judith, ik krijg nog steeds dezelfde melding hoor. M'n wifi-pod is nog steeds ergens anders aangemeld. Wat gaat hier mis????
Het ontkoppelen was helaas niet helemaal goed gegaan @community1 Dit zou vanaf nu wel moeten werken, de Pod is ontkoppeld en ready to use 🙂
Laat je even weten of het nu wel lukt?
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...