jphotting

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Smart Wifi Pod ontkoppelen van het modem van onze oom

Goedenavond,
 

Van de week geprobeerd een Smart Wifi pod die wij gekregen hebben van onze oom in gebruik te nemen. Bij het scannen in de Smart wifi app krijg ik de melding dat de Wifi pod al in gebruik is en dat deze al gekoppeld is aan een ander modem.
Dit klopt. De pod is gekocht van Ziggo en aan zijn modem in Dronten gekoppeld. Hij heeft er 2 gekocht maar heeft er maar 1 nodig en in gebruik. Ik wil de pod nu gaan proberen om te kijken of de pods een vervanging kunnen zijn van mijn google wifi systeem. Doordat deze dus nog gekoppeld is aan een ander modem is dit dus niet mogelijk.

Op de Ziggo Community heb ik gelezen dat Ziggo moderators het voor je in orde kunnen maken. Ik heb daarom in mijn profiel bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ het serienummer van de pod vermeld zodat de gegevens door  Ziggo medewerkers te zien zijn.

Is de Smart Wifi Pod door de moderator los te koppelen van het modem van de vorige gebruiker of moet ik hiervoor eerst weer naar Dronten ? Hoor graag jullie oplossing

 

Gr, John

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jphotting ik krijg een melding dat het ontkoppelen van de wifipod gelukt is.

Dat wil dan ook zeggen dat jij deze nu moet kunnen gebruiken. Succes, veel plezier er mee! 

Bekijk in context

19 Reacties 19
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Een SmartWifi pod kan alleen aan een andere klant worden toegewezen als deze is gekocht. Als de pod in bruikleen is verkregen, dan kan deze niet opnieuw worden toegewezen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jphotting goed dat je dit vraagt!

En zeker, als de variant een koopvariant is, dan kan ik dit regelen. Je persoonlijke opmerkingen zie ik zo 1-2-3 niet terug, dus wil je het serienummer tussen haakjes achter je huisnummer zetten, bij je profiel?

Dan vis ik deze eruit en maak één en ander in orde voor je!

jphotting
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Jacob, gedaan en alvast bedankt 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@jphotting ik krijg een melding dat het ontkoppelen van de wifipod gelukt is.

Dat wil dan ook zeggen dat jij deze nu moet kunnen gebruiken. Succes, veel plezier er mee! 

jphotting
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

klopt helemaal @Jacob . De pod is ondertussen geactiveerd op ons netwerk. 

Bedankt voor de moeite en oplossing

community1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Een gekochte Wifipod overgenomen van een collega. Maar tijdens het installeren krijg ik een melding 'Deze SmartWifi pod is al geïnstalleerd'. Klantenservice kan me niet helpen en verwijst me hierheen (!) HELP

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@community1 Kun je het serienummer (S/N) van de SmartWifi pod vermelden bij 'Persoonlijke opmerkingen' in je profielinstellingen? Een moderator (Ziggo-medewerker) kan de SmartWifi pod ontkoppelen en komt binnenkort weer langs in dit topic.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @community1 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben.

Om deze SmartWifi Pods te kunnen gebruiken moet u de serienummers tussen haakjes achter uw postcode in uw profiel zetten, dan kunnen Ziggo-moderators nagaan of deze pods door u te gebruiken zijn. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor deze moderators. Uw profielpagina vindt u hier.

 

Omdat het vrijgeven van deze pods doorgaans niet wordt gedaan via een enkele muisklik van de moderator maar door een andere afdeling, moet u er wel op rekenen dat het meestal iets van drie werkdagen duurt voordat u ze kunt installeren. 

Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen met uw SmartWifi Pods.

 

community1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

okee. nummer bij de opmerkingen in mn profielpagina gezet. Now we wait...

JoostDor

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit probleem dus ook. Net 3 pods gekocht van een goede kennis die ze gekocht heeft bij Ziggo én ontkoppeld heeft van zijn modem. Bij het installeren hier bij mij thuis de melding 'Deze SmartWifi pod is al geinstalleerd'. Hopelijk kan een Ziggo moderator me hierbij helpen!

Zal de serienummers (S/N) van de SmartWifi pods vermelden bij 'Persoonlijke opmerkingen' of tussen haakjes achter mn huisnummer zetten. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@JoostDor Een klant kan niet zelf SmartWifi pods ontkoppelen, dit kan alleen door Ziggo worden gedaan.

JoostDor

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@tobiastheebe ok, dat had ik zo niet begrepen. Dank je! Dan hoop ik dat er snel een moderator langskomt. 

JoostDor

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

En @tobiastheebe, is het berichtje wat ik geplaatst heb dan voldoende om de hulp van Ziggo in te roepen? Of moet ik nog iemand ander taggen in het bericht? Alvast dank!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een reactie van een moderator kan een paar werkdagen duren

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Goedemorgen @community1 en @JoostDor, laten we de nieuwe week beginnen met positief nieuws voor jullie beiden; jullie pods zijn losgekoppeld, deze kunnen jullie nu installeren 🙂 

JoostDor

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Judith helemaal top, dank voor de snelle service! Heel blij mee.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1105Posts
  • 115Oplossingen
  • 548Likes

Graag gedaan @JoostDor , ik wens je een mooie dag toe en natuurlijk heel veel plezier van de pods! 

community1

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Judith, ik krijg nog steeds dezelfde melding hoor. M'n wifi-pod is nog steeds ergens anders aangemeld. Wat gaat hier mis????

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Het ontkoppelen was helaas niet helemaal goed gegaan @community1  Dit zou vanaf nu wel moeten werken, de Pod is ontkoppeld en ready to use 🙂

Laat je even weten of het nu wel lukt?

Uitgelicht topic