1
Vraag
2
Reacties
ESB23!

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smart Wifi Pod ontkoppelen van het modem van de vorige gebruiker

Goedenavond,

Vandaag geprobeerd een Smart Wifi pod in gebruik te nemen. Bij het scannen in de Smart wifi app krijg ik de melding dat de Wifi pod al in gebruik is en dat deze al gekoppeld is aan een ander modem.
Dit klopt ergens wel; de pod is gekocht van Ziggo en toentertijd aan een modem gekoppeld. Het abonnement behorende bij dit modem is inmiddels opgezegd. Ik wil de pod nu in een ander (mijn) wifi netwerk (dus modem) van Ziggo weer gaan gebruiken maar deze is blijkbaar nog gekoppeld aan een ander modem waardoor dit niet kan.

Op de Ziggo Community heb ik gelezen dat Ziggo moderators het voor je in orde kunnen maken. Ik heb daarom in mijn profiel bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ het serienummer van de pod vermeld zodat de gegevens door  Ziggo medewerkers te zien zijn.

Is de Smart Wifi Pod los te koppelen van het modem van de vorige gebruiker (contract beëindigd) zodat ik hem met een nieuw modem kan gebruiken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de reminder @ESB23! Het verzoek heeft wat meer tijd gekost dan gebruikelijk.

Helaas heb ik geen goed nieuws: de pod die je wil gebruiken blijkt na onderzoek onderdeel te zijn van set huur pods. De pod die je hebt is destijds dus niet gekocht, maar het is een onderdeel van een set huur pods.

Om die reden kunnen we pod helaas niet loskoppelen van het andere modem. Dat kan alleen bij gekochte pods.

Ondanks dit nieuws hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Bekijk in context

8 Reacties 8
puppie

Level 16
  • 2277Posts
  • 58Oplossingen
  • 915Likes

Dat kan alleen een moderator van ziggo jou vertellen.

Dus even geduld tot ze hier binnen stappen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1001Likes

Hi @ESB23!

Wat gemeen dat de pod nog gekoppeld staat aan het oude modem.
Ik heb het verzoek om deze pod vrij te geven uitgezet bij mijn collega's. We pakket het zo snel mogelijk op, maar dit wordt naar alle waarschijnlijkheid wel na het weekend. 

jphotting

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo moderator. Ik heb eigelijk hetzelfde probleem. Wil wifisignaal uitbreiden en denk aan pods. Heb van oom uit Dronten een pod gekregen die hij in eigendom heeft maar niet gebruikt. Ook deze info net als topicstarter bij persoonlijke info gezet. Is dat ook op deze manier vrij te geven. Mijn eeuwige dank zal jullie beloning zijn 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 3970Posts
  • 517Oplossingen
  • 1753Likes

Goedemorgen @jphotting! Wat aardig van je oom dat hij een Pod aan jou heeft gegeven. Wil je het serienummer van de Pod in je profiel zetten? Dan kijk ik of de Pod vrij gegeven kan worden en geactiveerd kan worden. 

jphotting

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je @Vincent . Ik heb ondertussen ook zelf een topic gestart omdat ik niet zeker wist of deze hulpvraag boven zou komen drijven. In deze topic heeft moderator Jacob de case ook opgepakt en heb hem al meer info gegeven. Thx voor je reactie

ESB23!
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Jiri<,
In je de laatste reactie binnen dit topic geef je aan dat je mijn verzoek bij een collega zou neerleggen. 
Als ik het goed heb heb ik vervolgens niets meer vernomen. Enig idee wat de status is mbt het ontkoppelen van mijn Smart Wifi Pod?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 5553Posts
  • 225Oplossingen
  • 4244Likes

Dag @ESB23! 

Het ontkoppelen van SmartWifi Pods gebeurt niet door de moderatoren zelf, maar via een andere afdeling en dat zou hooguit 3 à 4 werkdagen moeten duren. Ikzelf denk dat er iets tussen de wal en het schip is gevallen. 😳

Een Ziggo-moderator komt binnen afzienbare tijd langs in dit topic om u verder te helpen en te bekijken wat er mis ging.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 584Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de reminder @ESB23! Het verzoek heeft wat meer tijd gekost dan gebruikelijk.

Helaas heb ik geen goed nieuws: de pod die je wil gebruiken blijkt na onderzoek onderdeel te zijn van set huur pods. De pod die je hebt is destijds dus niet gekocht, maar het is een onderdeel van een set huur pods.

Om die reden kunnen we pod helaas niet loskoppelen van het andere modem. Dat kan alleen bij gekochte pods.

Ondanks dit nieuws hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic