Vraag
Reacties
Oplossing
luchtg
Level 3

Smart Wifi Modem: Persoonlijke instellingen ná wegvallen van netspanning

Wat gebeurd er met de persoonlijke instellingen (e.g.WiFi Network Name (SSID) , Wifi Password) als de netspanning kortere of iets langere tijd wegvalt; gaat het modem dan terug naar z'n fabrieksinstellingen of gebeurd dit alleen als je het modem bewust reset ?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Goeie vraag @luchtg 

Het modem korte of langere tijd van de stroom gaat, geldt dat als een zachte reset; het modem start op met dezelfde instelling op het moment dat-ie stroomloos werd. Alle ingestelde instellingen blijven dus bewaard. Zou ook niet handig zijn dat als de stoppen doorslaan, je alles weer opnieuw moet instellen.

Zet je het modem terug naar de fabrieksinstellingen (harde reset) dan start het modem op met de oorspronkelijke netwerknaam en het wachtwoord en zul je dit soort zaken weer opnieuw moeten instellen.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Goeie vraag @luchtg 

Het modem korte of langere tijd van de stroom gaat, geldt dat als een zachte reset; het modem start op met dezelfde instelling op het moment dat-ie stroomloos werd. Alle ingestelde instellingen blijven dus bewaard. Zou ook niet handig zijn dat als de stoppen doorslaan, je alles weer opnieuw moet instellen.

Zet je het modem terug naar de fabrieksinstellingen (harde reset) dan start het modem op met de oorspronkelijke netwerknaam en het wachtwoord en zul je dit soort zaken weer opnieuw moeten instellen.

luchtg
Level 3
Topicstarter

Dank voor jouw reactie Wim C., ik dacht al zo iets en jij hebt dat nu bevestigd, dank daarvoor.

iamvoets
Level 1

Nou ik heb zojuist een nieuwe modem aangesloten via de Qr code scan & connect, nu kan ik met het standaard wachtwoord niet meer in de router komen om de SSID te wijzigen ? Ook niet naar een harde reset ..... 

0 Kudos
Judith
Community Moderator
Community Moderator

Hi @iamvoets welkom op de Ziggo Community! Als ik je goed begrijp heb je een nieuw modem in huis maar lukt het niet om hierop in te loggen, of maak je naast je huidige modem gebruik van een router? Ik hoor heel graag wat er precies aan de hand is en waar we je hier op de Community bij kunnen helpen! 

0 Kudos