Ik heb een vraag over de smartwifi app.
Wanneer ik deze opstart dan zie ik bij home --> deel je wifi mijn mijn hoofdnetwerk en het gastnetwerk.
Wanneer ik vervolgens klik op apparaten dan zie ik alleen welke apparaten zijn verbonden met mijn hoofdnetwerk. Het gastnetwerk is hier niet zichtbaar en ik kan dus ook niet zien welke apparaten verbonden zijn met het gastnetwerk. Hoe kan dit? Is hier een oplossing voor zodat ik alle apparaten zie die verbonden zijn. Dus met het hoofdnetwerk en die apparaten die verbonden zijn met het gastnetwerk.
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Jszdl "Het gaat mij er om hoe kan ik nu de apparaten beheren die met het gastnetwerk verbonden zijn?"
Die zijn niet te beheren met de modem/routers van Ziggo, die functie zit niet in de modem/routers van Ziggo.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Er is een harde netwerkscheiding, zijnde een heel andere IP range en geen enkele koppeling tussen het gastnetwerk en het hoofdnetwerk.
Dat is uit veiligheid, anders kan iedereen en ieder apparaat, wat te gast is in je gastnetwerk, in je hoofdnetwerk, met alle risico's van dien.
Hallo @BAM
Wanneer ik bijvoorbeeld mijn mobiel verbonden heb met het hoofdnetwerk dan is deze zichtbaar in de app en wanneer ik mijn mobiel verbind met het gastnetwerk dan is deze alleen in de app zichtbaar als niet verbonden apparaat op het hoofdnetwerk. Het gaat mij er om hoe kan ik nu de apparaten beheren die met het gastnetwerk verbonden zijn? Volgens mij is nu de enige oplossing om de naam van het gastnetwerk te wijzigen of het wachtwoord
@Jszdl "Het gaat mij er om hoe kan ik nu de apparaten beheren die met het gastnetwerk verbonden zijn?"
Die zijn niet te beheren met de modem/routers van Ziggo, die functie zit niet in de modem/routers van Ziggo.
@Bert apparaten die verbonden zijn met het hoofdnetwerk kan ik wel beheren via wifi smart app. Je kan apparaten hernoemen en pauzeren, zidat ze niet het internet op kunnen via mijn wifi.
@Jszdl screef: "Het gaat mij er om hoe kan ik nu de apparaten beheren die met het gastnetwerk verbonden zijn?"
Bert schreef: Die zijn niet te beheren met de modem/routers van Ziggo, die functie zit niet in de modem/routers van Ziggo.
Mijn reactie ging als reactie over het gastnetwerk en dat is niet te beheren.
Het hoofdnetwerk is wel te beheren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.