Toes207

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smart WiFi pods met eigen router

Heb thuis witte modem waarop WiFi uit staat en een eigen ASUS router hangen die het WiFi verkeer regelt. Nu door een verbouwing is de WiFi in de tuin zeer zwak. Kan ik de Pods in deze opstelling gebruiken of moet ik het modem van ziggo ook dan voor de WiFi gaan gebruiken?

86 Reacties 86
TheZwelgje

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het gaat omdat ik net me abonnement heb verlengt. Nu sturen ze daar bij pods op. Maar zoals beschreven in dit topic kan ik daar geen gebruik van maken met een modem in bridge met een eigen router daar achter. Dus de vraag was kun u deze ruilen voor de wifi boosters?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@TheZwelgje Ik begrijp dus dat je de SmartWifiPods die opgestuurd zijn niet wenst te hebben en in plaats daarvan de SmartWifiBoosters (TP Link Deco) wenst te hebben? Ik kan hiervoor een verzoek indienen bij mijn collega's van de afdeling zakelijk. Mag ik ter verificatie weten om welk adres het precies gaat? Je kan mij de postcode + huisnummer geven d.m.v. een privebericht. Je stuurt een privebericht door bovenin op "Berichten" te klikken. Vervolgens navigeer je naar het "Oranje-witte kladblok". Bij "Verzenden naar" vul je mijn naam in. Stel het bericht verder op met de gevraagde gegevens en klik dan op verzenden. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@TheZwelgje Hartelijk dank voor het doorsturen van de gegevens per privebericht! Ik heb een verzoek ingediend bij mijn collega's van de afdeling zakelijk om de SmartWifiPods om te ruilen naar de SmartWifiBooster (TP Link Deco M4) met behoud van de 12 maanden gratis actie. 

Shadowner

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Paul 
Beste Paul,

Vandaag heb ik een mail ontvangen van Ziggo dat ik de gratis Ziggo Pods mag krijgen in bruikleen. Echter heb ik net als vele andere hier een eigen router. Is er nog mogelijkheid om voor het bestellen van de pods, deze om te laten ruilen voor de SmartWifiBooster (TP Link Deco M4)?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Shadowner Heeft inmiddels een eigen topic over dit onderwerp.

@Shadowner Blijf SVP in je eigen topic reageren, dan komen er geen dubbele vragen en/of antwoorden en/of dubbele acties die door elkaar gaan lopen: SmartWifiPods omruillen met SmartWifiBoosters (TP-... - Ziggo Community

Unobtainius

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Maanden geleden gratis SmartWifi pods mogen ontvangen.. mijn modem staat echter in bridge dus voor mij al snel ‘einde verhaal’ en in de kast gelegd. Nu lees ik over de TP link variant die wel op een eigen router kunnen. Wat zijn voor mij nu de mogelijkheden nog? Of komt er een update voor die SmartWiFi pods dat ze wél met een normale router werken?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Unobtainius "Of komt er een update voor die SmartWiFi pods dat ze wél met een normale router werken?"

De SmartWifi pods zijn mesh wifi apparaten die aangestuurd worden door het modem en niet met een andere niet mesh router kunnen werken en ook niet met een ander mesh router systeem.

Shadowner

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Unobtainius 

Het beste wat je kan doen is een nieuw eigen topic maken met verzoek om ze om te ruilen. Dan kunnen de moderators hier kijken wat de mogelijkheden zijn.

Of je moet terug naar de situatie dat je je modem weer in Router mode zet en je andere units in AP mode.

Unobtainius

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, ja heb ik inderdaad gedaan. Even afwachten maar.

 

Mr42

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem, en zou ook graag mijn WiFi pods omruilen voor de TP link deco

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Mr42 Heeft inmiddels ook een eigen topic over hetzelfde onderwerp: Omruilen WiFi pods voor TPLink deco - Ziggo Community

@Mr42 Blijf SVP daar reageren, meerdere vragen kunnen leiden tot meerdere acties van Ziggo en dat kan voor verwarring zorgen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Shadowner Sorry voor de late reactie! Inmiddels zie ik dat je al contact hebt gehad met een van mijn collega's en zo te zien heb je nu al de SmartWifiboosters (TP Link). Laat je het weten als we verder nog iets voor je kunnen doen?

@Unobtainius  Goed dat jij ook via dit topic aan de bel trekt! Ik begrijp dat jij graag ook liever de TP Link Deco's hebt in plaats van de Smart Wifipods. Dit kan ik uiteraard voor je regelen! Gaat het om het adres wat in je communityprofiel staat?

@Mr42 Super dat jij dit forum gevonden hebt! Ik zie dat je een eigen topic hiervoor aangemaakt hebt. Ik heb inmiddels gereageerd in je eigen topic. Zie je kans hierop te reageren, dan laten we de conversatie verder lopen in jouw eigen topic. 

Unobtainius

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Paul, 

 

ja klopt. Thanks!

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Unobtainius Super! Ik heb voor jou de 3 SmartWifiboosters (TP Link) geregeld. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je de SmartWifiboosters met de pakketdienst van Post NL. De SmartWifiPods stuur je kosteloos retour naar onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

 

Let op: Bewaard het afgiftebewijs wat je ontvangt bij het retourneren van de SmartWifiPods goed. Hiermee toon je aan dat ze retourgestuurd zijn via Post NL. Tip; maak gelijk een foto van het afgiftebewijs met je smartphone of camera.

Laat je weten hoe de TP LInk Deco's jou bevallen? 

Unobtainius

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Geweldig, dank je wel Paul!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Ubobtainius Heel graag gedaan! 😉

Roon_nl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb de WIFI pods ontvangen (gratis in bruikleen van Ziggo) maar ook mijn modem staat in bridge mode dus kan ze niet koppelen

kan ik die ook omruilen voor TP Link Deco's zijn die dan ook gratis in bruikleen ? zo niet dan wil ik ze graag kopen. kunt u dat regelen ?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Roon_nl  schreef:

....kan ik die ook omruilen voor TP Link Deco's zijn die dan ook gratis in bruikleen ? zo niet dan wil ik ze graag kopen. kunt u dat regelen ?


U kan ze eventueel ook huren en dan duurt het bijna 40 maanden, voordat kopen goedkoper wordt. Mocht er in die tijd, iets beters of nieuwe technieken ( b.v. goedkopere wifi -6 ) op de markt komen, dan levert u ze gewoon weer in en huurt/koopt u wat anders.


Leest u ook dit dan eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staat daar nog wat in, wat u niet weet.

Roon_nl

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Ziggo,

 

Ik wil verder niets huren dus alleen de WIFI pods retour zenden kunt u dat voor mij in gang zetten ?

ik ga eerst wel uitzoeken welke mesh extenders ik zou willen ..

 

maurice1987

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goedemiddag,

ik weet niet of dit topic nog geactiveerd is, maar ik heb precies hetzelfde probleem.

Ik als nieuwe klant had gratis pods besteld maar idd met bridge mode werken ze niet.

is het mogelijk om deze ook om te ruilen voor de SmartWifi TP Link Deco's?

 

mvg maurice

Uitgelicht topic