Toes207

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smart WiFi pods met eigen router

Heb thuis witte modem waarop WiFi uit staat en een eigen ASUS router hangen die het WiFi verkeer regelt. Nu door een verbouwing is de WiFi in de tuin zeer zwak. Kan ik de Pods in deze opstelling gebruiken of moet ik het modem van ziggo ook dan voor de WiFi gaan gebruiken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De Connect box en de wifi/ethernet backhaul daarvan is de basis voor het mesh netwerk en de aansturing van de pods en het mesh systeem.

Hier heb ik 1 modem, 1 bedrade pod en een onbedrade pod die een verbinding heeft via de wifi backhaul via de bedrade pod en het modem, alle drie hebben ze een verborgen wifi verbinding met elkaar voor de datastroom en hoeft dat niet via de 2,4 of 5 GHz waar je verbinding mee maakt.

Met de bedrade pod haal ik 600 Mbit/s met de onbedrade pod die in achter in het huis staat, haal ik minstens 250 Mbit/s download achter in de tuin, dat is nog nog 9 meter verder.

 

Met een modem in bridge of met een ander modem werkt het mesh systeem niet.

Bekijk in context

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Robke @MysticalQ Ik begrijp dat jullie ook de WifiPods om willen ruilen naar de SmartWifi TP Link Deco's i.v.m. het gebruik van het SmartWifi modem (bridged)? Laat maar weten of dit klopt, dan regel ik dit ook voor jullie.

86 Reacties 86
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

De Connect box en de wifi/ethernet backhaul daarvan is de basis voor het mesh netwerk en de aansturing van de pods en het mesh systeem.

Hier heb ik 1 modem, 1 bedrade pod en een onbedrade pod die een verbinding heeft via de wifi backhaul via de bedrade pod en het modem, alle drie hebben ze een verborgen wifi verbinding met elkaar voor de datastroom en hoeft dat niet via de 2,4 of 5 GHz waar je verbinding mee maakt.

Met de bedrade pod haal ik 600 Mbit/s met de onbedrade pod die in achter in het huis staat, haal ik minstens 250 Mbit/s download achter in de tuin, dat is nog nog 9 meter verder.

 

Met een modem in bridge of met een ander modem werkt het mesh systeem niet.

Toes207
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bert Bedankt voor de uitleg, ga kijken of de pods werken met het ziggo modem in de tuin.

Henton

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb hetzelfde probleem, eerst gevraagd aan een ziggo medewerker of het mogelijk was om de smart wifi pods te gebruiken met een ëigen"router. Dat kon volgens de medewerker van Ziggo. Nou mooi niet dus!! het moet perse via de app van ziggo, maar die vind de router niet omdat die in bridge staat.

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2655Likes

@Henton 

de tp-link Deco werken wel met een eigen router

Henton

Level 3
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Klopt, inmiddels contact gehad met ziggo, en de tp link deco wordt opgestuurd, en de pods gaan retour. Goede service wat mij betreft.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @Henton , fijn om te lezen dat mijn collega`s van de helpdesk dit voor je hebben opgelost. Bedankt voor de terugkoppeling zodat wij ook weten dat deze situatie is opgelost 🙂 

brain150

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo @Meindert . Helaas zit ik met hetzelfde probleem (witte Ziggo modem in bridge modus en eigen router die het wifi-netwerk vormt) en kom er bij de telefonische helpdesk niet door. Kun je me helpen mijn probleem op te lossen door de pods om te ruilen?

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Uiteraard kunnen wij je helpen, @brain150
Welkom op de Ziggo Community!

Wil je jouw postcode en huisnummer invullen op jouw profielpagina op de community? Geen zorgen, alleen wij, moderators kunnen deze gegevens zien.

brain150

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fijn, @Jiri, ik heb de gegevens ingevuld.

MysticalQ

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Jiri Ik heb eenzelfde probleem, is dit nog om te ruilen, zo ja hoe? Ook ik heb mijn postcode en huisnummer ingevuld.

Robke

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Jiri ik heb hetzelfde probleem (via google hier terecht gekomen, heb de pods maar deze werken niet met mijn modem (bridge). Helaas niet door uw collega aangegeven... Kunt u dit voor ons oplossen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@brain150 Hartelijk dank voor het invullen van je gegevens. Als ik het goed begrijp wil je de SmartWifi Pods omruilen naar de Smart Wifi TP Link Deco Wifiboosters? Als je wilt dat ik dit voor je in gang zet, dan regel ik het graag. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Robke @MysticalQ Ik begrijp dat jullie ook de WifiPods om willen ruilen naar de SmartWifi TP Link Deco's i.v.m. het gebruik van het SmartWifi modem (bridged)? Laat maar weten of dit klopt, dan regel ik dit ook voor jullie.

MysticalQ

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste @Paul dat klopt! Hoe moet ik de huidige terug sturen of krijgen we daar instructies voor?

Robke

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ja dat klopt, alvast bedankt!

Robke

Level 4
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Klop, nu weet ik niet precies hoe het systeem werkt maar moet je hiervoor meerdere TP Link Deco's hebben of een? Ik heb namelijk een huis met meerdere verdiepingsvloeren (beton) en een bestaand Wifi punt.

 

brain150

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag @Paul , dat zou ik inderdaad willen, zet jij dat in gang?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Robke  schreef:

Klop, nu weet ik niet precies hoe het systeem werkt maar moet je hiervoor meerdere TP Link Deco's hebben of een? Ik heb namelijk een huis met meerdere verdiepingsvloeren (beton) en een bestaand Wifi punt.


In een Deco set zitten er 3.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @brain150,
Ik heb de Deco voor je besteld. Per mail volgt even een bevestiging. 


@MysticalQ & @Robke voor jullie ben ik nog bezig.
Omdat de huidige pods nog niet goed in het systeem staan, kan ik deze nog niet opzeggen. Toch wel een redelijk essentieel onderdeel van het omruilen 😉 Ik verwacht eerlijk gezegd dat vanmiddag alles goed staat en ik ook voor jullie de Deco kan bestellen. Jullie horen vanmiddag weer van mij 🙂

Uitgelicht topic