BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Smart WiFi app: Geen pods meer in de app

Weet iemand waarom er meer wifipods in de app staan, ik heb er 2 en als ik bij instellingen kijk zie ik ook dat ik 2 modems heb🤔🧐

70 Reacties 70
Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

@BvanWijk Vreemd, kan het zijn dat je pods een keer zijn vervangen of dat je per ongeluk eerst handmatig een hele andere barcode/serienummer hebt ingevuld? Eventueel kan je die offline pods ook gewoon verwijderen door er op te klikken. Waarom hij 2 modems laat zien....geen idee, lijkt een bug. Zijn de macadressen van beide modems ook hetzelfde? Eventueel eens eerst die 2 pods eruit gooien en dan de app eens helemaal opnieuw installeren, ben benieuwd of er dan nog 2 modems staan.

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Als ik op de pof klik krijg ik het volgende te zien ik kan hem niet verwijderen

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Mmzz ja op zich logisch want normaal zou er ook dat "offline" teken bij moeten staan. Als je de app toch eens opnieuw installeert of eens installeert op een ander apparaat, blijft het probleem dan?

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Nee dan blijft het probleem, er staan ook rode driehoekjes bij en bij de pods die nu online zijn niet, ik heb in het verleden wel mee gedaan aan een test maar dat waren niet met de pods die nu online zijn. Het zijn dus waarschijnlijk de oude pods maar de vraag is hoe krijg ik die weg. App installeren op een anders apparaat helpt niet, en de app verwijderen helpt ook niet 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ah ok dat vermoeden had ik al. Dan denk ik dat je toch even moet wachten op een Ziggo moderator die in de achterliggende systemen kan laten kijken of die test pods ergens zijn blijven hangen. Heb je betatester ook nog aan staan bij het downloaden van de app of had je die al afgemeld (verlaten in Playstore heet dat bij Android volgens mij)?

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Beta tester? Ik gebruik de reguliere SmartWiFi app uit de AppStore van Apple. 

 

Schiksie

Level 11
  • 550Posts
  • 63Oplossingen
  • 119Likes

Ok dus dat is dan in ieder geval in orde. Je moet dan even wachten op een moderator of eventueel bijvoorbeeld even via chat contact zoeken zodat ze kunnen uitzoeken waar die 2 pods vandaan komen en die extra modem.

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Ik wacht wel op een moderator, het is geen ramp maar ik wil wel weten waar het vandaan komt 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@BvanWijk goed dat je het even aangeeft. Deze verwarring gaan we graag oplossen. Even voor de duidelijkheid: in je eerste bericht zeg je een ''dubbel modem'', in je post van zaterdag om 9:33u heb je het over ''oude pods''. 

Kan je me via een privébericht sturen wat er precies dubbel staat? En dan graag met de serienummers van de juiste én foutieve apparatuur. Dan kan ik dit in één keer aanvliegen. Dankje! 

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Jacob als ik jou een privé bericht wil sturen blijft de website zoeken naar gebruikers dus het lukt mij niet om jou een privé bericht te sturen met de genoemde informatie

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@BvanWijk je gegevens heb ik binnen hoor, ik reageer weer even via de privé optie.

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Jacob Ook nog maar een keer via deze weg, had je mijn prive bericht gezien?

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@BvanWijk, ik zie dat Jacob even niet online is op de Community! Dus ik neem het stokje van hem over 🙂 Bedankt voor het sturen van de serienummers. Het serienummer van het modem klopt met wat er in het systeem staat, dus er staat gelukkig niet meerdere modems actief. Daarnaast zie ik ook maar 1 serienummer voor de wifi pods. Dus alles is in orde. 

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Maar hoe kan het dan dat er 2 Wifipods staan met een rood driehoekje?

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1320Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

Deze rode driehoekjes geven aan dat er iets mis is, wanneer je deze pod selecteert zul je ook zien dat die geen verbinding heeft. 
Die moeten ontkoppeld worden van jouw account aangezien jij deze niet meer hebt. Ik zie ze in ieder geval niet meer terug in het ondersteunende systeem waar ook de SmartWifi app zijn informatie uithaalt. 
Verversen van de data (trek pagina naar beneden), eventueel uitloggen en opnieuw inloggen.  Lost dat het op? Ik hoor het graag. 

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Jos Helaas dit heb ik al meerdere keren geprobeerd, uitloggen helpt ook niet. En de app verwijderen helpt ook niet en het modem een harde reset geven helpt helaas ook niet. 

Krista
Community Moderator
Community Moderator
  • 299Posts
  • 45Oplossingen
  • 145Likes

@BvanWijk Helaas! Deze worden uiteindelijk vanzelf verwijdert. Je kunt het modem nog eens naar de fabrieksinstellingen terugzetten. 

BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

@Krista Ik heb het modem al meerdere malen naar fabrieksinstellingen gezet maar dat heeft niet geholpen.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dat is balen @BvanWijk, maar we geven niet op! 


Kan je nog aangeven welke app versie je geïnstalleerd hebt? En kan je ook de serienummers zien van de Pods die je niet in huis hebt maar wel in de app staan? Dan zou ik die graag nog in een privébericht van je ontvangen, mogelijk kunnen we daar nog iets mee vinden. Mocht het ook lukken om een screenshot te delen van wat je momenteel in de app ziet, zou dat super zijn. 

 

Uitgelicht topic