"Ik heb nu twee "netwerken" (2,4 en 5.0 Ghz) en daar wordt dan door de Smartwifi app één netwerk van gemaakt (is dit weer terug te zetten als het niet goed gaat??)"
Het blijven 2 netwerken, maar ze krijgen dezelfde wifinaam en beveiligingssleutel.
De SmartWifipod moet ergens tussen de 6 en 9 meter vanaf het modem geplaatst worden als hij een wifi verbinding heeft met het modem.
Als je kunt, dan verdient een bedrade verbinding met het modem de voorkeur.
ik heb1 Connect box en 2 wifipods in huis, Connect box voor in het huis in de meterkast met een dun muurtje die de kamer dekkend heeft met wifi.
Op de eerste verdieping 1 pod bedraad aangesloten en daar heb ik een download van 600+ Mbps.
In de aangebouwde keuken, op 12 meter van het modem, een pod die via wifi verbonden is met het modem, er zit alleen het dunne muurtje tussen van de meterkast, verder geen obstakels.
De download in de keuken is 250 Mbps en ook in de tuin, op 8 meter afstand van die pod 250 Mbps download.
Mijn conclusie met 1 modem en 2 wifipods: in geen 17 jaar zo een stabiele en probleemloze wifi gehad, met zo weinig wifipunten, er was altijd wel iets met één of ander apparaat, wat wifiverbinding en/of bereik betreft, en dat al 4 maanden aan één stuk.
Mocht het uiteindelijk niet lukken om de pod goed werkend te krijgen, dan is alles heel eenvoudig terug te zetten in je modem.
In het draadloos deel van je modem waar je de 2,4 en 5 GHz wifi aan en uit kunt zetten en instellen, kun je onderaan de pagina SmartWifi weer uitschakelen en alles weer handmatig instellen.
Lenen/huren is het makkelijkst, € 1,25 per pod per maand, onbeperkte garantie en per maand opzegbaar.
Algemene info SmartWifi van Ziggo - Perfecte wifi met slimme wifi-versterkers
SmartWifi pods lenen/huren | Internet | Ziggo