1
Vraag
2
Reacties
Paul68

Level 5
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Smart WiFi Pods

Dag allemaal,

 

Ik heb al eens eerder een vraag gesteld over wifiboosters (dat topic is inmiddels gearchiveerd dus niet meer bereikbaar), maar ben er nog steeds niet uit.

Toen ik mijn vraag stelde waren de nieuwe Smartwifi Pods (rechtstreeks in het stopcontact) nog niet op de markt bij Ziggo. Ik vraag me nu af of één zo'n Pod de oplossing is voor mijn probleem(pje).

 

Het volgende is aan de hand:

De Wifi in ons nieuwbouwappartement werkt geweldig, behalve in de hoofdslaapkamer (die het verst ligt van de plek waar het witte Ziggo modem staat ( ik schat zo'n 10 meter)

Met de Smartwifi app heb ik een scan gemaakt met als resultaat dat de wifi in de hoofdslaapkamer "vrij goed" is. Alleen als wij daar s'avonds op de iPad allebei naar een andere tv-zender of Netflix serie kijken, houdt de Wifi verbinding regelmatig niet over (bufferen e.d.) Het wisselt wel, de ene avond betere verbinding dan de andere.

 

Mijn vraag is of een Smartwifi Pod de oplossing is? Ik twijfel, omdat ik op deze community allerlei topics lees over die Pods. Bijvoorbeeld dat na het installeren van zo'n pod via de Smartwifi app de gehele wifi ontvangst beduidend verslechterde.

Ik heb nu twee "netwerken" (2,4 en 5.0 Ghz) en daar wordt dan door de Smartwifi app één netwerk van gemaakt (is dit weer terug te zetten als het niet goed gaat??)

 

Met andere woorden: is zo'n Smartwifi Pod een geschikt antwoord op mijn vraag? Ik snap niets van de onderliggende techniek, dus ben erg afhankelijk van de deskundigheid/adviezen van anderen.

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Heb je nu een wit modem, een connectbox, is een smart WiFi booster de meest voor de hand liggende oplossing. Ik zou hem voor een klein bedrag huren. Bevalt hij niet kun je hem altijd opzeggen. De schade is dan beperkt.

 

Ja de opdeling in 2.4 en 5 ghz wordt dan opgeheven maar dat is niet erg. Deze apparaten zijn zo gemaakt dat zij met de beste frequentie met je tablet verbinden.

 

Wat plaatsing betreft zou ik de booster ergens halverwege zetten, als je daar een vrij stopcontact hebt. Voor de beste werking moet je een beetje uitproberen. Na het installeren werken de apparaatjes niet direct op hun best. Ze “leren” met de tijd.

 

gr. Eddy

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik heb nu twee "netwerken" (2,4 en 5.0 Ghz) en daar wordt dan door de Smartwifi app één netwerk van gemaakt (is dit weer terug te zetten als het niet goed gaat??)"

 

Het blijven 2 netwerken, maar ze krijgen dezelfde wifinaam en beveiligingssleutel.

 

De SmartWifipod moet ergens tussen de 6 en 9 meter vanaf het modem geplaatst worden als hij een wifi verbinding heeft met het modem.

Als je kunt, dan verdient een bedrade verbinding met het modem de voorkeur.

 

ik heb1 Connect box en 2 wifipods in huis, Connect box voor in het huis in de meterkast met een dun muurtje die de kamer dekkend heeft met wifi.

Op de eerste verdieping 1 pod bedraad aangesloten en daar heb ik een download van 600+ Mbps.

In de aangebouwde keuken, op 12 meter van het modem, een pod die via wifi verbonden is met het modem, er zit alleen het dunne muurtje tussen van de meterkast, verder geen obstakels.

De download in de keuken is 250 Mbps en ook in de tuin, op 8 meter afstand van die pod 250 Mbps download.

 

Mijn conclusie met 1 modem en 2 wifipods: in geen 17 jaar zo een stabiele en probleemloze wifi gehad, met zo weinig wifipunten, er was altijd wel iets met één of ander apparaat, wat wifiverbinding en/of bereik betreft, en dat al 4 maanden aan één stuk.

 

Mocht het uiteindelijk niet lukken om de pod goed werkend te krijgen, dan is alles heel eenvoudig terug te zetten in je modem.

In het draadloos deel van je modem waar je de 2,4 en 5 GHz wifi aan en uit kunt zetten en instellen, kun je onderaan de pagina SmartWifi weer uitschakelen en alles weer handmatig instellen.

 

Lenen/huren is het makkelijkst, € 1,25 per pod per maand, onbeperkte garantie en per maand opzegbaar.

Algemene info SmartWifi van Ziggo - Perfecte wifi met slimme wifi-versterkers

 

SmartWifi pods lenen/huren | Internet | Ziggo

Bekijk in context

8 Reacties 8
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes

Heb je nu een wit modem, een connectbox, is een smart WiFi booster de meest voor de hand liggende oplossing. Ik zou hem voor een klein bedrag huren. Bevalt hij niet kun je hem altijd opzeggen. De schade is dan beperkt.

 

Ja de opdeling in 2.4 en 5 ghz wordt dan opgeheven maar dat is niet erg. Deze apparaten zijn zo gemaakt dat zij met de beste frequentie met je tablet verbinden.

 

Wat plaatsing betreft zou ik de booster ergens halverwege zetten, als je daar een vrij stopcontact hebt. Voor de beste werking moet je een beetje uitproberen. Na het installeren werken de apparaatjes niet direct op hun best. Ze “leren” met de tijd.

 

gr. Eddy

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik heb nu twee "netwerken" (2,4 en 5.0 Ghz) en daar wordt dan door de Smartwifi app één netwerk van gemaakt (is dit weer terug te zetten als het niet goed gaat??)"

 

Het blijven 2 netwerken, maar ze krijgen dezelfde wifinaam en beveiligingssleutel.

 

De SmartWifipod moet ergens tussen de 6 en 9 meter vanaf het modem geplaatst worden als hij een wifi verbinding heeft met het modem.

Als je kunt, dan verdient een bedrade verbinding met het modem de voorkeur.

 

ik heb1 Connect box en 2 wifipods in huis, Connect box voor in het huis in de meterkast met een dun muurtje die de kamer dekkend heeft met wifi.

Op de eerste verdieping 1 pod bedraad aangesloten en daar heb ik een download van 600+ Mbps.

In de aangebouwde keuken, op 12 meter van het modem, een pod die via wifi verbonden is met het modem, er zit alleen het dunne muurtje tussen van de meterkast, verder geen obstakels.

De download in de keuken is 250 Mbps en ook in de tuin, op 8 meter afstand van die pod 250 Mbps download.

 

Mijn conclusie met 1 modem en 2 wifipods: in geen 17 jaar zo een stabiele en probleemloze wifi gehad, met zo weinig wifipunten, er was altijd wel iets met één of ander apparaat, wat wifiverbinding en/of bereik betreft, en dat al 4 maanden aan één stuk.

 

Mocht het uiteindelijk niet lukken om de pod goed werkend te krijgen, dan is alles heel eenvoudig terug te zetten in je modem.

In het draadloos deel van je modem waar je de 2,4 en 5 GHz wifi aan en uit kunt zetten en instellen, kun je onderaan de pagina SmartWifi weer uitschakelen en alles weer handmatig instellen.

 

Lenen/huren is het makkelijkst, € 1,25 per pod per maand, onbeperkte garantie en per maand opzegbaar.

Algemene info SmartWifi van Ziggo - Perfecte wifi met slimme wifi-versterkers

 

SmartWifi pods lenen/huren | Internet | Ziggo

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Dankjewel voor de snelle reactie en voor jouw adviezen. Goed dat ik weet van die frequenties en dat de pod tijd nodig heeft om goed te functioneren.

Ik denk dat ik maar zo'n Pod ga huren. 

 

Gr. Paul

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Paul68 Veel succes gewenst en mocht je vragen hebben, stel ze gerust, hier zitten ook Ziggo moderators die dieper in de systemen kunnen kijken en advies geven en/of zaken op kunnen lossen.

Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Bert, ook dank voor snelle reactie. Jullie hebben me overtuigd.

Nog één vraag. In jouw reactie heb je het over " een bedrade verbinding verdient de voorkeur" en "1 pod bedraad aangesloten". Mijn vraag gaat echter over de Smartwifi pods die je in het stopcontact moet steken. Dat kan dus niet bedraad...... Dat maakt toch geen verschil in effectiviteit??

 

Gr. Paul

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Paul68 

 

SmartWifi pods | de beste wifi-oplossing voor bij je thuis (ziggo.nl)

 

Veelgestelde vragen:

 

Moeten de SmartWifi pods draadloos of bekabeld aangesloten worden?
 

De SmartWifi pods vormen samen één netwerk met je modem en kunnen onderling worden verbonden op twee manieren: draadloos (via wifi) en met een internetkabel. Als je de mogelijkheid hebt om een internetkabel te gebruiken zorgt dat altijd voor een betere verbinding. Dit is vooral belangrijk bij huizen waar de wifi zijn weg moet proberen te vinden door betonnen of betegelde muren en vloeren.

 

Ik vind het installeren van de pods spannend. Is er nog uitgebreidere installatiehulp?

 

Sluit je de pods met kabel aan?

  • Plaats de pod(s) waar je geen of beperkt wifi-bereik hebt.
  • De kabel moet aan je modem en de pod verbonden zijn. Dus niet van pod naar pod.
Paul68
Topicstarter
Level 5
  • 74Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes

Heb inmiddels een Smartwifi Pod aangeschaft (gehuurd), netwerk geoptimaliseerd en Pod geïnstalleerd (niet bedraad)

Het werkte meteen perfect. Dank voor jullie (prima) adviezen. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Wat goed om te horen @Paul68 Ik wens je veel internetplezier met de nieuwe Pod!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic