1
Vraag
2
Reacties
Paul W

Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Smart WiFi Pods bij gebruik van twee separate netwerken van 2.4GH en 5GH

Ik heb twee separate thuisnetwerken van 2.4GH en 5GH ingesteld omdat mijn Brother printer géén connectie met een 5GH netwerk accepteert. Als ik de SmartWiFi pods wil installeren moet ik als eerste stap mijn netwerk optimaliseren waarbij het 2.4GH en 5GH netwerk worden samengevoegd. Daarbij verlies ik de connectie met de printer. Helaas is deze stap een voorwaarde voordat de pods in het netwerk kunnen worden geïnstalleerd. Vraag: kent iemand een weg eromheen om de pods alsnog op twee ingestelde netwerken te installeren? Opmerking: mijn huidig WiFi booster via het stopcontact kent deze voorwaarde niet en kan probleemloos op het thuisnetwerk van 2.4GH en 5GH worden geïnstalleerd.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul W
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jouw info RoWi. Ik was er al bang voor dat het samenvoegen van de 4.2 en 5GH bandbreedtes een voorwaarde is voor het werken met de Smart WiFi pods! Mijn Brother DCP-J774DW printer kan uitsluitend en alleen overweg met 4.2GH, dat bevestigt de fabrikant. Ik heb de test gedaan, de twee bandbreedtes samengevoegd onder dezelfde naam en vastgesteld dat de printer telkens opnieuw de connectie verliest. Dus alles weer teruggezet op twee netwerken en met gebruik van de WiFi booster via het stopcontact heb ik wederom een super stabiel en krachtig netwerk en werkt mijn printer op het 2.4GH net probleemloos. Dus de door Ziggo gratis aangeboden Smart WiFi pods gaan voorlopig ongebruikt de opslag in!!!

Ik beschouw mijn vraag hiermee als beantwoord.

Bekijk in context

3 Reacties 3
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zover ik weet is met de wifi pods de 2,4 en 5ghz scheiden niet mogelijk

 

kun je de Brother printer niet met een utp kabel aansluiten ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De bandsteering functie wat onderdeel is van het geheel wat smartwifi wordt genoemd heeft gelijke namen nodig. Daar is geen workaround voor, houd je powerline in gebruik voor de printer, geef deze in dien mogelijk een afwijkende naam, zolang het ip adres maar uit de connectbox komt zou het goed moeten gaan.

 

Welke Brother, ik heb voor 2,4 en 5 ghz al vrij lang dezelfde naam in gebruik en mijn  DCP 1610 kan daar gewoon mee overweg. Ik heb het al vaker op deze community geschreven een apparaat wat enkel op 2,4 ghz werkt zal alleen met 2,4 ghz verbinden al heeft 5ghz dezelfde naam.

 

Paul W
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor jouw info RoWi. Ik was er al bang voor dat het samenvoegen van de 4.2 en 5GH bandbreedtes een voorwaarde is voor het werken met de Smart WiFi pods! Mijn Brother DCP-J774DW printer kan uitsluitend en alleen overweg met 4.2GH, dat bevestigt de fabrikant. Ik heb de test gedaan, de twee bandbreedtes samengevoegd onder dezelfde naam en vastgesteld dat de printer telkens opnieuw de connectie verliest. Dus alles weer teruggezet op twee netwerken en met gebruik van de WiFi booster via het stopcontact heb ik wederom een super stabiel en krachtig netwerk en werkt mijn printer op het 2.4GH net probleemloos. Dus de door Ziggo gratis aangeboden Smart WiFi pods gaan voorlopig ongebruikt de opslag in!!!

Ik beschouw mijn vraag hiermee als beantwoord.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic