Nadat ik de nieuwe Connectbox heb geïnstalleerd (oud Cisco EPC 3925) doet alles het behalve komt mijn SMA Sunnyboy 3.0 omvormer niet het internet op. Hij heeft wel verbinding met de modem (blauwe lampje op de omvormer brand) en ik zie hem in de Smartwifi app, zie hieronder. 5 Ghz op aanraden van Ziggo al uitgezet. Ook rechtstreeks een internetkabel in de omvormer te steken gaf geen soelaas.
Misschien staat de oplossing hier al ergens tussen maar zag geen eenduidig antwoord. Hopelijk kan iemand mij helpen .
Opgelost! Ga naar oplossing.
Op dit moment ben ik door de suggesties heen.
Als je port forwarding instelt voor de omvormer op de modemrouter en mij de gegevens doorgeeft via een privébericht, dan kan ik op afstand de instellingen van de omvormer nog even nalopen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall. Start daarna het modem opnieuw op.
Ik adviseer om de 5 GHz SSID weer in te schakelen, als deze nog is uitgeschakeld. Alleen 2,4 GHz ingeschakeld levert namelijk (significant) lagere downloadsnelheden op andere apparaten
Deze stonden beide al ingeschakeld (met beide alleen IP-flood-detectie aan).
Kun je IP-flood detectie uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 en daarna het modem opnieuw opstarten?
Helaas geen resultaat, het is verstandig om de IP-flood weer in te schakelen?
Kun je ook de omvormer opnieuw verbinding laten maken met Wi-Fi? Hoe constateer je dat de omvormer geen internetverbinding heeft?
Je hoeft IP-flood detectie niet weer in te schakelen, deze optie werkt over het algemeen averechts.
Andere vraag: wat geeft de webinterface van de omvormer aan op 192.168.178.12?
De omvormer opnieuw met wifi laten verbinden, maar geen wijzinging.
Via sunny portal zie ik dat er geen communicatie met internet is:
En de app SMA Energy geeft geen status: -
Kun je de eerste helft van je publieke IPv4-adres vermelden?
Wat geeft de webinterface van de omvormer aan op 192.168.178.12?
Dit geeft de omvormer aan als je dat bedoel
als ik op de je link van de publieke IPv4 adres klik krijg ik dit:
Ik was benieuwd of er op de webinterface (op IP-adres 192.168.178.12) nog iets staat vermeld over een reden voor geen internettoegang op de omvormer.
Het IPv4-adres geeft aan dat de router geen Dual-Stack Lite gebruikt, dat is positief.
Er staat dat er verbinding is met wifi en webconnect status op OK. Ik zie sinds kort nog wel deze mededeling maar lijkt me niet hier iets mee te maken hebben:
Is er per abuis misschien MAC-filtering voor de omvormer ingesteld? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, MAC-filtering van de modemrouter.
geen Mac-adressen gefilterd, filtering staat wel altijd aan.
Kun je in de webinterface ook IP-instellingen wijzigen? Zo ja, hoe zijn de gateway en DNS-servers ingesteld?
ja, dat kan
De vermelde adressen zijn in elk geval onjuist, behalve het subnetmasker. Het IP-adres is duidelijk wel correct verkregen van de DHCP-server (door de instelling automatische configuratie), maar mogelijk wordt nog een onjuiste gateway en/of DNS-server gebruikt.
Je kunt onderstaande instellingen opgeven en daarna de omvormer opnieuw laten verbinden met Wi-Fi. Deze is vanaf dat moment op 192.168.178.2 bereikbaar en zou hiermee ook internettoegang moeten hebben.
helaas nog geen verbinding met internet (status app '-', en portal geeft aan dat de communicatie met de omvormer niet mogelijk is. Mogelijk nog even wachten?
Gebruikt de omvormer nu de aangepaste instellingen c.q. kun je deze bereiken op 192.168.178.2?
Dank voor je volhardendheid!
Ja, ik kan de omvormer op 192.168.178.2 bereiken, maar verder nog niet het gewenste resultaat
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.