1
Vraag
2
Reacties
Wickie13

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Slimme verlichting via TP-Link Deco

Beste community

wij hebben sinds 2 weken van ziggo 3 tp link deco boosters laten installeren door een monteur van ziggo. Alles netjes over laten zetten naar dit kanaal. Toen ik 's avonds mijn lampen aan wilde zetten (ikea tradfri set inclusief hub) realiseerde ik me dat ik die vergeten was om te melden bij de monteur. De hub reageert niet meer en de ikea app ook niet meer. Hub teruggezet naar fabrieksinstellingen maar ook zonder resultaat. Heb echt alles geprobeerd incl ikea te bellen maar die zijn bijna onbereikbaar en diegene die ik spreek hebben er nog minder verstand van dan ik inmiddels. Alle lampjes branden dwz er is verbinding en werkt. Ik denk dat de hub het nieuwe signaal niet vind, en nog op het oude signaal zit. Als ik de ikea app open, kan ik ook niks veranderen want die gaat gelijk zoeken naar de hub en meld dan dat ie deze niet kan vinden. Ik heb mijn lampen 7st wel met de bijbehorende afstandbediening kunnen verbinden maar dat was ook al zo. Het enige is dat de tradfri hub niet meer functioneert zoals voor de installatie van de WiFi boosters. Wie o wie geeft de gouden tip zodat mijn hub weer werkt als vanouds ???

mvg Hans 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Wickie13  schreef:

...en dat kan niet bij de hub van Ikea.


Probeert u één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

Bekijk in context

Wickie13
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Pasi,

Bedankt voor je uitgebreide tips betreffende mijn problemen met de tradfri hub versus tp link boosters. In het weekend hulp gehad van iemand die er wat meer kijk op had. Ondertussen is het probleem opgelost. Hoe dan zullen jullie jezelf afvragen ? Vaak liggen ze vlak voor je neus, nml op de deco boosters zit een aparte ingang voor de kabel die je normaal in het modem hebt zitten, die hebben we verwisseld naar de booster, ikea app opnieuw geïnstalleerd en hoppa, hij maakte gelijk de goede verbinding. Tsja toch een paar weken aan het stoeien geweest. Maar het werkt weer, iedereen bedankt voor het meedenken en in het bijzonder pasi !

mvg Hans v Leeuwen 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kijk eens met de onderstaande link of je daar iets vind om je Ikea hub te resetten en opnieuw te installeren?

ikea hub resetten - Google Zoeken

Wickie13
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hee Bert,

Bedankt voor jou snelle reactie, helaas heb ik zo'n beetje alle ikea-links gehad, het gekke is dat ik ook alle lampen en afstandsbediening na het terugzetten op fabrieksinstellingen wel aan de praat kreeg, helaas werkt het niet bij de hub, al meerdere keren geprobeerd. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5790Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Wickie13

 

Wat een vervelende kwestie zeg nu de Ikea verlichting niet reageert. Begrijp ik het goed dat alle overige apparaten in huis wel verbinding hebben?

Wellicht wil en kan @Bert je nog verder helpen.

Wickie13
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dankjewel voor de reactie, en ja alle apparaten werken met de nieuwe wifi boosters, zelfs de printer die het nooit deed, print draadloos. Maar daar heb ik in bij de instellingen ook gewoon het nieuwe wifi kanaal inclusief ww kunnen kiezen, en dat kan niet bij de hub van Ikea.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Wickie13  schreef:

...en dat kan niet bij de hub van Ikea.


Probeert u één ( of een mix ) van de onderstaande opties :


Alleen voor het betreffende apparaat:
-Zet het apparaat aan
-Start de Deco app op uw smartphone
-Staat het apparaat in de lijst ? Zo nee, stop dan met deze optie.
-Selecteer het apparaat
-Klik op tandwieltje bovenin
-”Mesh Technologie” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.

Voor het gehele systeem:
-Tijdelijk de 5 Ghz band uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Zet 5 GHz wifi weer aan, blijft wifi verbinding werken?

Voor het gehele systeem:
-Start Deco app
-Kies “Meer” ( vierkantje van 9 puntjes rechts onderin )
-Kies “Geavanceerd”
-“Snelle roaming” > uitzetten
-Nu proberen in te loggen op wifi.
-Daarna “Snelle roaming” weer aanzetten, blijft wifi verbinding werken? Zo niet, dan deze optie gewoon uitlaten.

Voor het gehele systeem:
-Het gastnetwerk aanzetten
- Nu proberen in te loggen op het gast wifi netwerk


Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO, misschien staan daar nog wat tips in die u niet weet.

Wickie13
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Thanks pasi

Het eerste antwoord waar ik iets mee kan, in het weekend komt er een bekende die dan even mee kan denken/zoeken en eens kijken of deze opties de oplossing bieden. 

Bedankt en ik laat zeker iets weten als we klaar zijn. mvg Hans

Wickie13
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Pasi,

Bedankt voor je uitgebreide tips betreffende mijn problemen met de tradfri hub versus tp link boosters. In het weekend hulp gehad van iemand die er wat meer kijk op had. Ondertussen is het probleem opgelost. Hoe dan zullen jullie jezelf afvragen ? Vaak liggen ze vlak voor je neus, nml op de deco boosters zit een aparte ingang voor de kabel die je normaal in het modem hebt zitten, die hebben we verwisseld naar de booster, ikea app opnieuw geïnstalleerd en hoppa, hij maakte gelijk de goede verbinding. Tsja toch een paar weken aan het stoeien geweest. Maar het werkt weer, iedereen bedankt voor het meedenken en in het bijzonder pasi !

mvg Hans v Leeuwen 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Hallo @Wickie13 , bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling.
Fijn om te lezen dat je samen met onze Community leden en wat extra hulp bij je thuis, dit probleem hebt kunnen oplossen.
Mocht iemand in de toekomst tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan kunnen ze je terugkoppeling doornemen 🙂 


 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic