Opgelost! Ga naar oplossing.
@Robert Prummel Alle Ziggo modems hebben dezelfde instelling.
2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam.
Dus een ander modem is niet de oplossing, die monteur heeft de meest basale aansluit instructies en instellingsmogelijkheden niet in zijn kennis en kunde pakket, dat was het probleem waardoor hij het niet heeft aan kunnen sluiten.
Hoe dan wel:
Log in in het modem Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo , zet de SmartWifi optimalisatie uit in Geavanceerde instellingen => Draadloos en na het opslaan zet de 5 GHz wifi uit in Draadloos.
Laat de bel verbinding maken met de wifi.
Je kunt hierna de 5 GHz weer aanzetten met een andere wifinaam in Draadloos Beveiliging of zet de SmartWifi weer aan, maar net wat je wilt: Hoe kom je in Draadloos Beveiliging | Klantenservice | Ziggo
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welk modem heb je nu dan? En wat is het probleem precies.
Deurbellen werken meestal op de 2.4ghz band.
Een vrij nieuwe moderne ziggo modem. Ik teste de snelheid en die is goed. Maar verisure kon de deurbel niet aansluiten. De .onteur vertelde dat ik een andere betere modem moet bestellen. Maar hoe doe je dat?
Dat zou een Ziggo Mod kunnen doen. Maar ik vraag mij af of ze dat zo maar doen omdat je al een nieuwer model hebt. Welke is het precies dan?
Ervaar je Wifi problemen nu dan? op de deurbel na dan.
Ziggo gaat je niet zomaar een nieuw modem sturen omdat je deurbel niet wil aansluiten natuurlijk, welk probleem loop je tegen aan precies en wat voor deurbel heb je?
Ja, dat is de bel. Maar waarom lukte het Verisure niet on
M
Ja, dat is de bel. Maar waarom lukte het de Verisuremonteur niet om die aan te sluiten? Hij vertelde me dat ik een andere modem nodig heb . Maar dat lukt dus niet.
Ja zo 123 krijg je geen ander modem.
Die monteur komt er wel makkelijk mee af om te zeggen dat het modem niet goed is.
Ik heb even snel de manual gelezen en zie dat de bel een 2.4 ghz verbinding wilt maken. Ziet de bel wel het Wifi netwerk? Wat je ook kan doen is om op het modem de 5ghz band uit te zetten. Nu is je Wifi wss een combi van 2.4 & 5 onder dezelfde naam. Door 5 uit te zetten is er alleen 2.4 in de lucht en zou de bel moeten verbinden.
Bel verisure en vraag wat het probleem dan is.
Ja, bedankt S4R. Waarom kon de monteur die bel niet aansluiten? Moet er echt een ander modemkastje van Ziggp komen?
@Robert Prummel Alle Ziggo modems hebben dezelfde instelling.
2,4 en 5 GHz hebben dezelfde naam.
Dus een ander modem is niet de oplossing, die monteur heeft de meest basale aansluit instructies en instellingsmogelijkheden niet in zijn kennis en kunde pakket, dat was het probleem waardoor hij het niet heeft aan kunnen sluiten.
Hoe dan wel:
Log in in het modem Inloggen op modem of wifi-versterker | Klantenservice | Ziggo , zet de SmartWifi optimalisatie uit in Geavanceerde instellingen => Draadloos en na het opslaan zet de 5 GHz wifi uit in Draadloos.
Laat de bel verbinding maken met de wifi.
Je kunt hierna de 5 GHz weer aanzetten met een andere wifinaam in Draadloos Beveiliging of zet de SmartWifi weer aan, maar net wat je wilt: Hoe kom je in Draadloos Beveiliging | Klantenservice | Ziggo
Wauw! Ontzettend bedankt voor deze uitgebreide reactie. Hier heb ik echt iets aan. Ik ga met deze reactie als steun in de rug overleggen met Verisure. Bedankt allemaal! Robert.
wel vreemd dat een verisure monteur niet weet dat hun deurbel met 2.4ghz moet verbinden 😛
Dit verhaal heeft een verrassende afloop. Een tweede monteur bekeek de modem en stelde dat dit een 5 Mb type is, niet compatibel met de deurbel die 2,4 nodig heeft. Maar hij legde toch een verbindin en zowaar.... de deurbel functioneert! De monteur was verrast door dit resultaat. Eond goed, al goed. Bedankt allemaal!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.