Jhbackus

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Slechts 100 mbit verbinding ipv 1gbit met netwerkpoorten op connectbox giga modem

Hallo,

 

Sinds kort hebben wij een vreemd probleem. De netwerkpoorten op het connectbox giga modem maken alleen maar een 100 mbit verbinding met andere apparaten. Dit geeft hij ook aan in het webmenu van de connectbox, als je kijkt onder "verbonden apparaten".  We hebben voor onze internetverbinding dan ook een gigabit abbo en konden tot voor kort altijd van de volledige snelheid gebruik maken.

 

Ik heb met 5 verschillende (nieuwe en korte) cat 5e en cat 6 netwerkkabels geprobeerd een directe aansluiting op de connectbox goed te laten werken, maar zowel op mijn desktop als laptop welke een 1gb poort hebben als de  switch (10gbps switch) en ook op de router (welke een 2,5 gbps wan poort heeft) blijft hij 100 mbps aanbieden.

 

Het heeft een jaar goed gewerkt, en zonder dat wij iets veranderd hebben treedt dit op.  Resets vd modem helpen niet, fabrieksinstellingen terugzetten ook niet. Het leidt dan ook tot een 10x langzamer internet dan waar we nu voor betalen en daarbij hebben we ook het probleem dat thuiswerken met teams niet goed loopt, dat valt telkens enkele seconden weg. 

 

Iemand anders met dit probleem en evt een logische oplossing?

 

We zullen waarschijnlijk de modem dan moeten vervangen vermoed ik. Ik heb een monteur gepland, maar los het graag zelf op natuurlijk als dat ook kan.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Jhbackus 
We hebben elkaar telefonisch gesproken en ik heb de monteur voor je geannuleerd. Een nieuw modem is naar je onderweg en ik ga er vanuit dat we daarmee het probleem verhelpen. 

We zien graag je terugkoppeling tegemoet zodra je het nieuwe modem hebt ontvangen en of het probleem is verholpen.

Bekijk in context

Jhbackus
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het is gelukt met nieuwe modem, blijkbaar was het een hardware defect!

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Mogelijk vandaag nog, in dit geval.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

@Bert  Zou er in het jaar echt niets veranderd zijn? Aan de hardware fysiek denk ik ook niet. Maar wat als er in het besturingssysteem een driver update is geweest die het nu veroorzaakt? Ik weet dat het met zeker 2 verschillende apparaten is getest. Maar wat nu als deze dezelfde chip gebruiken...? Dus daardoor hetzelfde euvel kunnen hebben.

 

Jhbackus
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Beste Marcel, 

 

lijkt mij niet de situatie. Zowel verbinding tussen de connectbox en de Netgear orbi router als 10gbs switch vertonen hetzelfde euvel als een directe verbinding met de desktop met realtek chipset en 2e nic met marvell chipset. De laptop gebruikt een D-link chipset. Dus we hebben 2 windows 10 systemen, 3 hardware merken  met up to date drivers en een router en switch met eigen firmware waarop het euvel zich herhaalt.

 

Mvg,

 

Jan-Hein

 

 

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4304Likes

@Jhbackus 
We hebben elkaar telefonisch gesproken en ik heb de monteur voor je geannuleerd. Een nieuw modem is naar je onderweg en ik ga er vanuit dat we daarmee het probleem verhelpen. 

We zien graag je terugkoppeling tegemoet zodra je het nieuwe modem hebt ontvangen en of het probleem is verholpen.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

De extra apparaten kon ik er niet uithalen. Na je bericht klinkt het ook onlogisch en ik hoop dat het daarom met een ander modem weer gaat werken zoals het hoort.

Jhbackus
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Het is gelukt met nieuwe modem, blijkbaar was het een hardware defect!

Uitgelicht topic