Hallo,
Sinds kort hebben wij een vreemd probleem. De netwerkpoorten op het connectbox giga modem maken alleen maar een 100 mbit verbinding met andere apparaten. Dit geeft hij ook aan in het webmenu van de connectbox, als je kijkt onder "verbonden apparaten". We hebben voor onze internetverbinding dan ook een gigabit abbo en konden tot voor kort altijd van de volledige snelheid gebruik maken.
Ik heb met 5 verschillende (nieuwe en korte) cat 5e en cat 6 netwerkkabels geprobeerd een directe aansluiting op de connectbox goed te laten werken, maar zowel op mijn desktop als laptop welke een 1gb poort hebben als de switch (10gbps switch) en ook op de router (welke een 2,5 gbps wan poort heeft) blijft hij 100 mbps aanbieden.
Het heeft een jaar goed gewerkt, en zonder dat wij iets veranderd hebben treedt dit op. Resets vd modem helpen niet, fabrieksinstellingen terugzetten ook niet. Het leidt dan ook tot een 10x langzamer internet dan waar we nu voor betalen en daarbij hebben we ook het probleem dat thuiswerken met teams niet goed loopt, dat valt telkens enkele seconden weg.
Iemand anders met dit probleem en evt een logische oplossing?
We zullen waarschijnlijk de modem dan moeten vervangen vermoed ik. Ik heb een monteur gepland, maar los het graag zelf op natuurlijk als dat ook kan.