BOERJD

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Slechte wifi

Heb geen of slechte wifi op eerste verdieping. Cisco modem staat beneden. Terwijl er 5 of 6 wifi verbindingen van buren op mijn scherm verschijnen. Is mijn modem misschien verouderd? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@BOERJD, Ik heb de monteur ingepland voor 31 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen dan kun je de afspraak nog verzetten via Mijn Ziggo. 
Ook heb ik een nieuwe coaxkabel + splitter toegestuurd. Deze komen zo snel mogelijk naar je toe! 

Bedankt @tobiastheebe!

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

De EPC3925 is een verouderde modemrouter en beschikt niet over dual-band Wifi (alleen 2.4 GHz beschikbaar).

 

Je kunt overwegen om over te stappen naar een SmartWifi modem met pods. Zo heb je meerdere AP's (access points ofwel Wifi-punten) in huis. Alle AP's zenden dezelfde SSID (netwerknaam) uit, werken samen met het SmartWifi modem en bepalen onderling de optimale configuratie.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @BOERJD! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat mega balen dat je een slechte verbinding hebt op de eerste verdieping. Goed dat je contact met ons opneemt. Ik heb het signaal van je modem uitgelezen, maar deze lijkt offline of ik krijg er geen verbinding mee. Kun je eens een foto sturen van de hoofdaansluiting en hoe alles is aangesloten? Dan kijk ik even mee of alles daar goed zit. Dan zouden we daarna inderdaad je modem kunnen omruilen vooor een nieuwe. 

BOERJD
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb 2 foto's bijgevoegd van aansluiting modem en een schermafbeelding met wifibereik van de buren.

Ik hoop dat we tot een goede oplossing zullen komen.

Met vriendelijke groet,

Jan de Boer

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Het AOP (vermoedelijk een VQ633 of TRIS-354P) is verouderd en moet vervangen worden door een monteur. Daarnaast zijn een nieuwe splitter (POA-01-B) en IEC/F-kabel voor het modem nodig. De aansluiting voor analoge radio (zwarte kabel) komt hiermee te vervallen.

 

@Maud Kun jij dit verder oppakken?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@BOERJD, Ik heb de monteur ingepland voor 31 januari tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit niet uitkomen dan kun je de afspraak nog verzetten via Mijn Ziggo. 
Ook heb ik een nieuwe coaxkabel + splitter toegestuurd. Deze komen zo snel mogelijk naar je toe! 

Bedankt @tobiastheebe!

BOERJD
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is prima.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @BOERJD, wij zijn super benieuwd hoe het gegaan is, zou je ons een update kunnen geven? 

 

alco

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Boerjd, als je het verschil eens wil meten kan je een mooie app op je laptop of (android) telefoon/pad gebruiken. de Wifi heatmap tool is daar heel goed voor. even mee rondlopen per etage door je huis en je ziet wel waar het bereik goed is of niet. Voorbeeldje van het gebruik van z'n tool in mijn review op dit accespoint: https://tweakers.net/productreview/234350/ubiquiti-unifi-ac-mesh-1-pack.html

Uitgelicht topic