1
Vraag
2
Reacties
Hans Ut

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte wifi

Door omstandigheden werk kwijt geraakt en intussen afgekeurd, heb ik noodzakelijk mijn abonnement aan moeten passen. Snelheid naar beneden mesh systeem en extra ci module terug moeten sturen. 

En nu blijkt de wifi weer helemaal knudde te zijn, terwijl je gelijk vloers woont en een van de nieuwste modems hebt. Soundbar die om de haverklap de verbinding verliest, als ik op het balkon zit geen wifi. Als dit zo blijft ga ik toch eens kijken naar een andere aanbieder. Dan maar langzamer internet maar hopenlijk betere wifi. Misschien dat iemand een andere goedkope oplossing weet om de wifi weer een beetje sterker te krijgen, alvast bedankt voor de eventuele reacties. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat de wifi zo achteruitgegaan is, @Hans Ut. Er zullen dan 1 of meerdere externe factoren zijn die zorgen voor demping. Een oplossing is je wifi netwerk uitbreiden. Wij bieden daarvoor via Smart Wifi oplossingen voor aan, je kunt extra apparatuur van ons lenen. Zoals @Bert al aangeeft kun je dit als het ware testen, mocht het niet bevallen dan kun je het weer stopzetten. 

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"en een van de nieuwste modems hebt"

@Hans Ut Je hebt het nieuwste modem, de Connect box Giga zie ik je profiel staan.

1 wifipunt van een andere aanbieder zal niet verder komen, want de zendsterkte van wifi is beperkt tot 100 mW in Nederland, om geen storingen bij je buren te veroorzaken.

Hans Ut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat ben ik met je eens, maar er zijn er diversen providers bij die toch een redelijk goedkoop abonnement aanbieden waar je gratis een wifi uitbreiding krijg. Vandaar dat ik toch maar weer zoekende gaat, maar bedankt voor de reactie.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Misschien werkt de compal connectbox beter, die heeft echt een goed bereik.Alleen werkt die maar tot maximaal het 600mb abonnement,  maar ik kan me niet voorstellen dat dat te weinig is.

Helaas hebben nieuwe modems vaak geen beter bereik dan hun voorgangers,  ook bv. de box 12 van kpn reikt minder ver dan de voorganger, de v10.

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Je kan er voor een klein bedrag (2,50 volgens mij) een huren? 

Hans Ut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat had ik, maar omdat ik verplicht moest bezuinigen naar een goedkoper abonnement zonder de extra's.

Is het toch bizar dat zonder de extra wifi versterkers de hele wifi instort, dus zo smart wifi is het nou ook niet echt zonder mesh systeem of dergelijke. het valt dan ontzettend tegen vind ik.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Welk pakket(snelheid)heb je nu?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Is het toch bizar dat zonder de extra wifi versterkers de hele wifi instort, dus zo smart wifi is het nou ook niet echt zonder mesh systeem of dergelijke. het valt dan ontzettend tegen vind ik."

 

Dat zal je tegenvallen bij iedere wifi mogelijkheid, omdat het ligt aan de maximale wifisterkte.

De Connectbox Giga heeft hier op zich de beste wifi tot nu toe gehad van alle modems.

 

1 SmartWifi pod huur je voor € 1,25 per maand en als die niet bevalt, kun je de huur weer opzeggen per maand.

Maar als er een andere provider bij je is die veel goedkoper is met de mogelijkheden die je noemt, dan vind ik het niet vreemd als je overstapt.

 

Maar bel eens met de afdeling opzeggingen, wie weet wat ze je allemaal aanbieden om te blijven bij Ziggo.

JanAssen

Level 10
  • 383Posts
  • 3Oplossingen
  • 97Likes

Je woont in een flat is mijn voorzichtige conclusie dus veel wifi netwerken om je heen. Ik zou het 1st in de gebruikte kanalen zoeken van zowel die van jou als die van de buren. 

Hans Ut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu 350 mb, wat ik bekabelt heb dat werkt perfect alleen wifi is een zorgenkindje. Ik heb een verdieping lager een hobbyruimte (muziek) daar kan ik met geen mogelijkheid een kabel naar toe krijgen, dus geen internet en ook geen wifi en als ik gewoon op het balkon staat valt de wifi van het modem ook steeds weg.

Hans Ut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uiteindelijk komt het er op neer dat bij het wifi signaal uit de modem zelfs bij een gelijkvloerse woning niet dekkend is zonder extra kosten, wat jammer is.  

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik inderdaad even de afdeling opzeggen bellen @Hans Ut .Misschien dat de compal connectbox ook beter werkt, maar ik heb geen ervaring met de connectbox giga dus ik kan je het verschil niet vertellen.Anders kunnen ze je wel versterkers sturen misschien.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Hans Ut  schreef:

Uiteindelijk komt het er op neer dat bij het wifi signaal uit de modem zelfs bij een gelijkvloerse woning niet dekkend is zonder extra kosten, wat jammer is.  


@Hans Ut Alleen als de 1e plaats van Ziggo in de woonkamer binnenkomt en je huis is niet van beton, maar het meeste met dunnen muren en houten plafonds, dan kun je geluk hebben, dat een modem je hele huis met 1 verdieping dekt met wifi, maar een zolder zul je niet halen.

 

Maar dat was vroeger niet anders met een eigen wifirouter, die mogen ook niet harder zenden dan de modems.

Hans Ut
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu het compleet pakket

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat de wifi zo achteruitgegaan is, @Hans Ut. Er zullen dan 1 of meerdere externe factoren zijn die zorgen voor demping. Een oplossing is je wifi netwerk uitbreiden. Wij bieden daarvoor via Smart Wifi oplossingen voor aan, je kunt extra apparatuur van ons lenen. Zoals @Bert al aangeeft kun je dit als het ware testen, mocht het niet bevallen dan kun je het weer stopzetten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic