1
Vraag
2
Reacties
Mark66

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Slechte wifi met tp link deco m4

Omdat het wifi bereik hier thuis slecht was heb ik 3 tp links deco m4 besteld.

het werkte in het begin wel, hoewel het soms erg slecht was zodat het streamen naar de tv regelmatig werd onderbroken.

maar sinds vanavond werkt het helemaal niet meer.

de hoofd deco is gewoon online, maar de andere 2 is de verbinding ineens verbroken.

ik heb de modem al een paar keer opnieuw opgestart en ook de beide decos opnieuw opgestart.

een paar keer gingen de witte lampjes bovenop wit branden zoals het hoort, om later weer rood te gaan branden.

in de app geeft het ook aan dat de verbinding met beide decos is verbroken.

ik heb niks veranderd qua opstelling of andere dingen veranderd.

iemand enig idee wat er fout kan zijn?

ik heb de hoofd deco rechtstreeks met bijgeleverde kabel op de modem aangesloten.

en ook de wifi van het modem zelf uitgeschakeld zoals in de handleiding stond.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat b.v. uw buren hun wifi hebben verbeterd of e.e.a. daaraan hebben gewijzigd.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Aangezien u de installatie al eens hebt uitgevoerd, is een gehele reset zo gedaan:
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

Bekijk in context

Mark66
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb het veranderd en alles schijnt weer te werken👍
wel raar dat het in het begin wel werkte eigenlijk.

maar ben blij dat alles het weer doet!

thanks…

Bekijk in context

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Zijn de andere Deco's via ethernet of Wi-Fi verbonden? Indien Wi-Fi, wat zijn de onderlinge afstanden en tussenliggende vloeren/wanden/etc.?

 

Zijn de Deco's in AP mode geconfigureerd? Zie Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus in de app.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat b.v. uw buren hun wifi hebben verbeterd of e.e.a. daaraan hebben gewijzigd.

Leest u dit eens: Leidraad voor TP-Link DECO - Ziggo Community

Aangezien u de installatie al eens hebt uitgevoerd, is een gehele reset zo gedaan:
-Verwijder alle Deco stations in de app, de master als laatste.
-Reset ieder station handmatig m.b.v. de resetknop op het station. Wacht totdat deze weer ready komt ( blauwe knipper led ) en dan uitzetten.
-Controleer of de netwerkkabel van het 1ste station ( = de master ) goed is aangesloten op de Ziggo Modem/Router.
-Zet de master aan, start de app, maak een nieuw Deco netwerk aan en voeg het station toe.
-Zet nu ( indien gewenst ) het zojuist gemaakt Deco netwerk in AccessPoint mode.
-Plaats het volgende station op de uiteindelijke plaats, sluit deze eventueel aan, zet deze aan en voeg deze ( vanaf de master ) toe tot het Deco netwerk.
-Herhaal de hier bovenstaande regel, totdat alle stations zijn toegevoegd.

Mark66
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi,

de hoofd deco zit rechtstreeks op de modem, en de 2 anderen zitten via ethernet aangesloten.

decos zijn in wifi router geconfigureerd.

moet ik dit omzetten naar AP?

Mark66
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor de reactie👍
ik ga dat eens even doorlezen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

AP mode is aanbevolen, zodat geen sprake is van router achter router.

Mark66
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Heb het veranderd en alles schijnt weer te werken👍
wel raar dat het in het begin wel werkte eigenlijk.

maar ben blij dat alles het weer doet!

thanks…

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic