1
Vraag
2
Reageer en help mee
epgeenen

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte wifi bij gebruik decoM4

Na gebruik te hebben hebben gemaakt van de wifi pods, ben ik overgestapt naar de deco M4. Heb er nu 5 in huis staat. Ook deze boosters geven niet het gewenste resultaat. Abonnement is 100 mbps dl en 20 mbps ul. meerdere tests gedaan met ziggo wifi Assistent. Net weer een test uitgevoerd. Hieruit komt het volgende resultaat. Woonkamer (waar ook de modem staat) dl 116 mbps/ ul 32 mbps. Vervolgens nog een test gedaan in de hal (staat geen deco) dl 130 mbps/ ul 23 mbps. Vervolgens slaapkamer 1 (1e verdieping) getest (hier staat een deco) dl 1 mbps/ ul 23 mbps. Vervolgens slaapkamer 2 getest (1e verdieping) getest (hier staat ook een deco) dl 15 mbps/ ul 23 mbps. Overloop zolder (hier staat een deco) dl 14 mbps/ ul 28 mbps. En als laatste de zolder (hier staat de laatste deco) dl 19 mbps/ ul 17 mbps. Ook nog een test gedaan met de laptop aangesloten met een kabel op de modem en speedtest gedaan  dl 68,5 mbps/ ul 20.6 mbps.  Ik wil hierbij vragen wat ik eraan kan doen om de snelheid te verhogen? Ziggo gaf aan een monteur te kunnen sturen maar stelde ook voor om mijn vraag hier te stellen.

Met vriendelijke groet,

Erik

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70572Posts
  • 4909Oplossingen
  • 19985Likes

Heb je al deze stappen gevolgd bij de installatie van de Deco's?

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

epgeenen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zeker, samen met Ziggo telefonisch de stappen doorgelopen en de deco's geinstalleerd.

epgeenen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert, Kan jij mij ook iets zeggen over de instellingen van de Deco App. de ene medewerker geeft aan dat de bewerkingsmodus op wifi-router moet staan en de andere medewerker zegt op Acces point. Waar moet deze nu op staan?

epgeenen
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Bert,

Als ik in de Deco app kijk, dan zie ik ook mijn 5 deco m4 apparaten staan. Het hoofd apparaat niet meegerekend hou ik 4 apparaten over. 2 van de vier apparaten geven 2 groene streepjes en 2 apparaten geven 1 oranje streepje aan. Dit lijkt mij ook niet helemaal juist terwijl de app aangeeft dat alles naar behoren werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70572Posts
  • 4909Oplossingen
  • 19985Likes

In deze stappen staat duidelijk dat de Deco's als access point moeten staan.

Voer alle stappen uit die daar vermeld worden.

Deco M4 installatie incombinatie met Ziggo | TP-Link Nederland

Voor de rest weet ik te weinig van de Deco's.

Mogelijk kan @Pasi je verder op weg helpen.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Pasi

Level 18
  • 8108Posts
  • 446Oplossingen
  • 4281Likes

Hallo,

in welke mode staat de Deco set? Is dat Router of Accesspoint mode? Als u de Deco's alleen hebt voor het verbeteren van wifi, dan is AccessPoint mode de enige juiste mode.

Omdat de router functie o.a. een firewall bevat, wordt het Deco wifi netwerk een eigen en afgeschermd netwerk met o.a. een eigen IP-range.
In AP mode zijn de Deco's eigenlijk 'simpele' wifi stations, die samen een Mesh wifi netwerk vormen en geheel opgaan in de rest van uw netwerk.

Hoe zijn de Deco station's aangesloten?

Maar..... leest u eerst dit eens : Leidraad voor TP-Link DECO, daarin wordt heel veel uitgelegd !! Dan hebt u alvast een goede een basis, mocht u nog vragen hebben, dan kan u die hier natuurlijk altijd stellen.

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1295Posts
  • 203Oplossingen
  • 503Likes

Hallo @epgeenen , wekom op onze Community. Wat ontzettend leuk om te zien dat je zoveel hulp krijgt nadat jij je eerste topic hier hebt aangemaakt.

Zo te zien heb je al heel veel bruikbare tips onvangen van @Pasi en @Bert . Ik ga er vanuit dat je hiermee heel veel wijzer bent geworden. Mocht je hierover aanvullende vragen hebben, blijf er dan niet mee zitten. Je mag altijd een update plaatsen in dit topic. 

Hopelijk zien wij je vaker hier op onze Community! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic