1
Vraag
2
Reacties
Prinsje87

Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slechte verbinding T3 timeouts

Goedemiddag,

 

Voor een kleine twee weken geleden heb ik via de app contact gehad met iemand van Ziggo voor een soort gelijk probleem. Mijn internet verbinding is de laatste weken echt weer bagger, al heb ik niet altijd zin om contact op te nemen met Ziggo als dit gebeurd. 

Een kleine twee weken terug was mijn internet verbinding al een paar weken slecht en toen had ik slechts 1 gebundelde upsteam kanaal met een lading T3 timeouts. Dit heb ik toen moeten fixen door de kabel uit de modem te halen en deze te resetten. Waarbij ik ook heb nagelopen of alles juist in de AOP zit. 

Sindsdien heb ik wel weer 6 gebundelde upstream kanalen, maar bij alle kanalen blijven er T3 timeouts. Nu zijn er enige tijd terug wel meerdere malen diverse monteurs bezig geweest in verschillende wijkkasten, gezien hoe deze kasten zijn begrepen zij dat er veel problemen zijn. 

Maar ik zou toch graag een goede verbinding hebben. Ik heb screenshot van de downstream en upstream kanalen en de crital errors in de netwerkstatus toegevoegd 

downstream 1.PNG

downstream 2.PNG

  

Gebundelde upstream kanalen - 1.PNG

Gebundelde upstream kanalen- 2.PNG

  

meldingen netwerk historie.PNG

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Prinsje87! Goed dat je een nieuw kabel geprobeerd hebt, dan weten we dat dit verder goed moet zijn. Als het van buiten komt, is een monteur handig om aan te sturen. Dat kan ik voor je regelen met deze voorwaarden: Kies de juiste monteur (ziggo.nl) Tenzij @tobiastheebe nog ideeën heeft! 

Bekijk in context

13 Reacties 13
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Er is vrij veel ruis aanwezig in de downstream, dit veroorzaakt de T3 timeouts.

 

Ik begrijp uit je vorige topic dat het AOP is vervangen n.a.v. US partial bonding. Is de splitter POA-3IEC-NL nog steeds in gebruik of is deze ook/inmiddels vervangen door een meer gangbaar type (POA-01-B/POA-254/POA-13-A)?

 

Zou je eventueel een nieuwe foto van AOP, splitter en kabels willen plaatsen?

Prinsje87
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De splitter is inmiddels vervangen door een POA 03-UPC (ivm verplicht over moeten stappen naar de next box ivm uit de handel zijn gehaald van de 2e (kleine) horizon) 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

De POA 03-UPC is een prima keuze voor een driewegsplitter.

 

Zou je een foto willen plaatsen van de kabels op deze splitter?

Prinsje87
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geef me even de tijd om een foto te maken (lol)

 

20220406_172224.jpg

20220406_172236.jpg

  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Dat ziet er prima uit.

 

Zou je het modem tijdelijk direct op het AOP willen aansluiten, het modem opnieuw opstarten en na enkele uren opnieuw de downstream/upstream-gegevens plaatsen?

 

Verder adviseer ik om het kapje van de POA 03-UPC te verwijderen, zie deze video.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Prinsje87,

Is het al gelukt om de vragen en tips van @tobiastheebe te volgen? Ik ben benieuwd!

Prinsje87
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mijn reactie heeft even geduurd, 

Modem direct aan AOP en opnieuw opstarten is niet de oplossing. Bij opstarten heb  ik direct alweer T3 timeouts. Ik ben nog geen 15 minuten weer online op de modem

Kapje ga ik niet van de AOP afhalen, dat heeft in het verleden al drama opgeleverd en toen is mij door de installateur verteld (die alles destijds hersteld heeft) dat die er geschroefd op moet blijven. Dus dat laat ik zo 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Deze hoeveelheid T3 timeouts (7) na 15 minuten online-tijd is erg veel. Zou je ook de downstream-gegevens willen plaatsen?

 

Voordeel van het kapje vastschroeven op het AOP is dat de splitter steviger op zijn plek blijft zitten, maar kan ook problemen veroorzaken, welke zijn beschreven in de video waar ik eerder een link naar stuurde.

Prinsje87
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Op DCID 15 en 16 is de CER (hoeveelheid RS errors) te hoog. Het upstream-vermogen is gestegen naar 46~48 dBmV, dit zou naar 40~42 dBmV gedaald moeten zijn na wegvallen van de 6 dB demping van de driewegsplitter. Ook zie ik in de downstream niet de verwachte stijging van 2~4 dBmV naar 8~10 dBmV terug.

 

Het lijkt er dus op dat het modem weer via de splitter is aangesloten en dat daarna de gegevens zijn opgehaald, daarmee hebben we de binnenhuisinstallatie nog niet kunnen uitsluiten en zou de test opnieuw gedaan moeten worden.

Prinsje87
Topicstarter
Level 2
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inmiddels heb ik al een nieuwe kabel geprobeerd tussen modem en AOP (handig als je dat ding steeds als eerste opgestuurd kreeg de vorige keer en vervolgens de oude er weer tussen hebt geknald).
Maar modem direct  op AOP of via kabel op AOP maakt geen verschil.

Ik en met name mijn vader wilt werkend internet en een goede TV verbinding hebben en dat is niet het geval. De afgelopen weken is het beeld van de TV ook bagger (was mij niet eerder opgevallen, omdat ik vrijwel geen TV kijk). Hoorde zojuist van mijn vader ook dat de buren van de week ook wat problemen hadden, waar die totaal niet onderlegd om dat na te gaan. Voor mij herleid dit meer naar de wijkkast(en), waarvan diverse monteurs zeggen dat deze bagger zijn.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Prinsje87! Goed dat je een nieuw kabel geprobeerd hebt, dan weten we dat dit verder goed moet zijn. Als het van buiten komt, is een monteur handig om aan te sturen. Dat kan ik voor je regelen met deze voorwaarden: Kies de juiste monteur (ziggo.nl) Tenzij @tobiastheebe nog ideeën heeft! 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Hoewel de binnenhuisinstallatie nog niet goed uitgesloten is, lijkt mij een monteursafspraak ook de beste vervolgstap.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic