Be rt
Inderdaad is er in een apart pakketje de volgende dag een rood/groen kabel aangekomen.
Oude kastje/splitter vervangen door nieuwe splitter, TV verbindingen nog even losgekoppeld gehouden. Nieuwe kabel van modem naar splitter aangebracht. Connectbox trekt dit niet en slaagt er niet in om internet (en bellen) op gang te krijgen (ook niet na 30 minuten wachten).
Vervolgens geprobeerd met kabel vanaf connectbox zonder splitter, direct op de 'muur'. Dat werkte wel (downloadsnelheid was niet geweldig, upload duidelijk beter dan eerst, maar nog steeds mager. Deze configuratie is echter niet geschikt want er is geen ruimte meer voor de TV (en radio).
Dus oude modemkabel en oude splitter maar weer aangebracht. Opvallend: upload gaat ietsje beter circa 2 mbts ipv 1 mbts.
Toevallig vandaag zelf op familiebezoek en door mijn vrouw met de vaste lijn gebeld op mijn mobiele nummer. De verbinding was slecht. Mijn vrouw gaf aan dat daar de laatste tijd vaker over wordt geklaagd door de 'andere zijde'.
Op familiebezoek daar met mijn mobiel ook even Ziggo Speedtest gedaan. Opvallend: daar een strakke horizontale lijn op het maximum van zowel download als upload. Thuis was en is het steeds een behoorlijke variatie. Bovenste afbeelding via wifi via DECO, onderste via wifi van het modem.
De vraag is hoe nu verder:
- Heeft Ziggo mogelijkheden om op afstand te kijken of mijn aansluiting voldoen aan bepaalde eisen?
- zegt het verloop van de speedtest nog iets?
- nog tips om kabels beter aan te sluiten of mogelijke andere bronnen van ruis te verwijderen?