Slechte kwaliteit internetverbinding - erg lage uploadsnelheid

Enkele weken geleden daalde de downloadsnelheid via internet naar 2 mbts. Dat was wel erg weinig. Na contact met de telefonische service hebben wij de Connectbox gekregen en aangesloten. Daarna leek het allemaal goed te werken, maar als snel waren er nieuwe problemen.

De situatie is nu dat:

- filmpjes kijken en gamen met veel haperingen gepaard gaan;

- de uploadsnelheid erg laag is.

Met diverse devices is de Ziggo Speedtest uitgevoerd.

Met een (nieuwe) mobiele telefoon vlak bij de Connectbox en de wifi direct van de Connectbox wordt download een snelheid gehaald tussen 200 en 250 mbts, dat is prima. Upload blijft echter hangen rond 1 mbts.

Met diverse mobiele telefoons en onze computers via de wifi (via een driedelige set van Deco) op zowel beneden als bovenverdiepingen levert dit een download op van 15 tot 20 mbts en wederom upload van rond de 1 mbts.

Een reset van de Connectbox op voorstel van de telefonische service heeft niet geholpen.

Mijn vragen zijn:

- waarom blijft de upload zo laag terwijl de download blijkbaar wel de afgesproken capaciteit heeft?

- kan ik iets doen op de diverse devices om de downlaodsnelheden gelijk te krijgen aan die van de mobiele telefoon?

- zijn er mogelijkheden om gebruiksgegevens uit de Connectbox te halen zodat ik beter kan zien waar nu echt het probleem zit?

- waarom is er het grote verschil tussen download en upload in de abonnementen terwijl veel mensen met het thuiswerken overdag ook uploadcapaciteit nodig hebben?

EJ
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
5 Reacties 5

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Be rt,

Ik heb drie pdf-bestanden bijgevoegd:

netwerk historie

upstream

downstream

En twee foto's. Op een foto de aansluiting van de coax in huis. Op de andere foto de Connectbox met vlak daarnaast een Deco, een vaste telefoonset en een beeldscherm.

Ik ben benieuwd. 

EJ
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Duidelijk.

Ik zie heel veel T3's en Post RS Errors, dit wordt veroorzaakt door ruis, die zouden vrijwel 0 en 0 moeten zijn.

En ik zie een niet hedendaagse splitter en 2 stekkers die keurig als antenne werken en allerlei signalen als 4G 5G Digitenne enz. enz. enz. als ruis op je coax netwerk zetten.

1111.png

Vervang de witte stekkers voor afgeschermde en Ziggo kan je een gratis nieuwe splitter sturen met een nieuwe kabel naar je modem.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Wil je sneller contact met Ziggo?
Zie de contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact
Naar beneden scrollen voor telefoonnummers.

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Dank voor de analyse. Duidelijk verhaal.

Ik krijg nu van Ziggo toegestuurd:

- nieuwe splitter

- nieuwe coax kabel naar mijn modem

- nieuwe afgeschermde stekkers voor de andere twee coax kabels

Ik heb nu nog wel de volgende vragen:

-  is een afgeschermde kabel een kabel met afgeschermde stekkers, of is een afgeschermde kabel nog wat meer dan een simpel coax kabel met afgeschermde stekkers?

- ik heb even getest of het loskoppelen van de kabels met niet-afgeschermde stekkers al verbetering te zien zou geven. Dat was niet het geval. Kan dat kloppen?

- kan de ruis specifiek de uploadsnelheid treffen of heeft de lage uploadsnelheid wellicht een andere oorzaak?

EJ
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb nu nog wel de volgende vragen:

-  is een afgeschermde kabel een kabel met afgeschermde stekkers, of is een afgeschermde kabel nog wat meer dan een simpel coax kabel met afgeschermde stekkers?

Een afgeschermde stekker is een metalen stekker, een afgeschermde kabel is een kabel waar een folielaag in zit, dat is aan de buitenkant niet te zien, het kan ook een gladde folielaag zijn:

1111.png

- ik heb even getest of het loskoppelen van de kabels met niet-afgeschermde stekkers al verbetering te zien zou geven. Dat was niet het geval. Kan dat kloppen?

1 van de oorzaken is vrijwel zeker ook de bloksplitter die op je wandcontactdoos zit, die kun je eraf krijgen door een kwartslag naar links te draaien.

- kan de ruis specifiek de uploadsnelheid treffen of heeft de lage uploadsnelheid wellicht een andere oorzaak?

De ruis kan op alle frequenties zitten, de download, de upload en de TV kanalen.

Be rt
Super Expert
Super Expert
  • 39757Reacties
  • 2218Oplossingen
  • 8204Likes

Uitgelicht topic