Enkele weken geleden daalde de downloadsnelheid via internet naar 2 mbts. Dat was wel erg weinig. Na contact met de telefonische service hebben wij de Connectbox gekregen en aangesloten. Daarna leek het allemaal goed te werken, maar als snel waren er nieuwe problemen.
De situatie is nu dat:
- filmpjes kijken en gamen met veel haperingen gepaard gaan;
- de uploadsnelheid erg laag is.
Met diverse devices is de Ziggo Speedtest uitgevoerd.
Met een (nieuwe) mobiele telefoon vlak bij de Connectbox en de wifi direct van de Connectbox wordt download een snelheid gehaald tussen 200 en 250 mbts, dat is prima. Upload blijft echter hangen rond 1 mbts.
Met diverse mobiele telefoons en onze computers via de wifi (via een driedelige set van Deco) op zowel beneden als bovenverdiepingen levert dit een download op van 15 tot 20 mbts en wederom upload van rond de 1 mbts.
Een reset van de Connectbox op voorstel van de telefonische service heeft niet geholpen.
Mijn vragen zijn:
- waarom blijft de upload zo laag terwijl de download blijkbaar wel de afgesproken capaciteit heeft?
- kan ik iets doen op de diverse devices om de downlaodsnelheden gelijk te krijgen aan die van de mobiele telefoon?
- zijn er mogelijkheden om gebruiksgegevens uit de Connectbox te halen zodat ik beter kan zien waar nu echt het probleem zit?
- waarom is er het grote verschil tussen download en upload in de abonnementen terwijl veel mensen met het thuiswerken overdag ook uploadcapaciteit nodig hebben?