1
Vraag
2
Reacties
Boddeinstall

Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Slechte internet Wifi/kabel.

Goedendag, 

Wij hebben slecht werkend internet. (zowel beraad als Wifi) wij zitten hier nu bijna een jaar en de modem, POA en kabels zijn nieuw (modem is aangesloten met meegeleverde coax kabel). dus de kans is klein dat het daar aanligt.

Reeds geprobeerd met andere kabel en WCD losgehaald en weer goed gemonteerd niets lijkt te helpen ook volledig reset helpt niks . 

Mijn vermoede is dan ook dat de WCD gewoon slecht is. deze is ook wel verouderd. iemand een idee of er nog iets anders kan zijn? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Boddeinstall
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte Bedankt maar hier kan ik helaas niets mee. Deze tijdvakken zijn niet meer van deze tijd. (Zou dit ook niet aan mijn klanten durven te verkopen) Dit zou betekenen dat ik een dag vrij moet plannen en geen inkomsten genereer voor het vervangen van een kastje wat ik zelf in twee minuten kan. Ga da nook maar even verder kijken. Bedankt voor je tijd en reactie en nog een fijne dag

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70562Posts
  • 4909Oplossingen
  • 19980Likes

Dit is verouderde wandcontactdoos met een kans van 99% dat die problemen veroorzaakt op het modem.

Een Ziggo monteur kan die gratis komen vervangen.

Boddeinstall
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reactie. Helaas is het erg zonde van mijn tijd om op een monteur te gaan zitten wachten en als technicus kan ik dat prima zelf. Maar begrijp van klantenservice dat dat niet mag, dus ga wel even rond zoeken naar een WCD.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 403Oplossingen
  • 974Likes

Goedemiddag @Boddeinstall, wat goed om te lezen dat je al het nodige vervangen hebt om de internetproblemen op te lossen. Als technicus moet dat zeker lukken, helaas moeten wij voor de vervanging van het eerste aansluitpunt in huis altijd een monteur inplannen. Het vervangen van overige wandcontactdozen mag je zeker zelf doen! Gaat het in dit geval om het punt waar de kabel binnen komt of een punt verderop in huis? Als dat eerste het geval is dan wil ik graag een monteur met je inplannen die dit punt komt vervangen. 

Boddeinstall
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte Bedankt voor de reactie. Het gaat om het eerste aansluitpunt inderdaad. Helaas hebben wij geen tijd om uren op een monteur te gaan zitten wachten. Mocht deze snel en op een duidelijke afspreekbare tijd kunnen komen dan verneem ik dat graag. 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 403Oplossingen
  • 974Likes

@Boddeinstall Duidelijk! De afspraak wordt ingepland binnen een bepaald tijdvak (08:00-13:00, 12:00-18:00 en in sommige gevallen 17:00-22:00) zowel door de week als in het weekend. Zodra de monteur onderweg is vanuit zijn vorige adres (vaak 15-30 minuten van te voren) stuurt hij een SMS. Helaas kunnen wij alleen onder die voorwaarden een monteur inplannen. Ik hoor graag wanneer het kan, dit mag ook wat verder in de toekomst zijn. 

Boddeinstall
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Lotte Bedankt maar hier kan ik helaas niets mee. Deze tijdvakken zijn niet meer van deze tijd. (Zou dit ook niet aan mijn klanten durven te verkopen) Dit zou betekenen dat ik een dag vrij moet plannen en geen inkomsten genereer voor het vervangen van een kastje wat ik zelf in twee minuten kan. Ga da nook maar even verder kijken. Bedankt voor je tijd en reactie en nog een fijne dag

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2763Posts
  • 403Oplossingen
  • 974Likes

Geen probleem @Boddeinstall! Ik wens jou ook een hele fijne dag! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70562Posts
  • 4909Oplossingen
  • 19980Likes

"Deze tijdvakken zijn niet meer van deze tijd."

Monteurs weten nooit hoelang een afspraak duurt, dat kan van 5 minuten zijn tot zomaar een uur, als er meer aan de hand blijkt te zijn en verder gekeken moet worden en/of als er op verzoek van de klant meer werkzaamheden zijn.

Storingsmonteur (ziggo.nl)

Extra klusjes laten doen?

Als de monteur er toch is, kun je misschien meteen je tweede televisie laten installeren of kabels laten trekken naar de zolder of slaapkamer. Voor die werkzaamheden betaal je € 15 per kwartier plus de kosten van het materiaal.

Boddeinstall
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

0

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70562Posts
  • 4909Oplossingen
  • 19980Likes

👍

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic